Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Sedert dit weekend heb ik het volgende voor :
Wanneer ik in de "Verkenner" of in "Mijn Documenten" links tip op een Map om deze te openen rechts, dan gebeurt er niets.
Alleen boven loopt uiterst langzaam een GROENE balk vol............ en dan opent zich rechts de gevraagde map.

Wat is hier de oorzaak ?
En hoe te verhelpen ?

Flamingo
 
Flamgen,

het lijkt erop dat je pc 'moeite' heeft bij het openen van deze map.
is er op dat moment nog iets anders actief op uw pc?
als je in taakbeheer kijkt bij de processen, is daar een proces die een zeer hoog percentage inneemt (dikwijls 99 of 100%).
Is je pc al es herstart? blijft het probleem dan bestaan?

als dit niet het geval is zou het ook de schijf kunnen zijn die je probeert te openen die zeer traag reageert. (eventueel slijtage).
Dit kan je controleren met een programma zoals: hdd sentinel.
En daar de 'gezondheid' van je volumes te zien.
(dit kan met een trial versie)
 
Zorg ervoor dat die schijf is aangesloten. Klik in de taakbalk op het vergrootglas. Typ hierin indexeringsopties en klik in het venster hierop. Kijk in de lijst die nu verschijnt of de naam van uw harde schijf hierin staat. Indien niet klik dan op wijzigen. Vink in deze nieuwe lijst uw harde schijf aan en klik op OK. Uw harde schijf zal nu geïndexeerd worden (kan lang duren). Kunt u het beste doen als u uw pc gedurende enkele uren niet nodig hebt.

Ik had vroeger die groene balk ook met mijn harde schijf voor muziek als ik een map wilde openen. Na het indexeren is die groene balk niet meer verschenen en alle mappen openen vliegensvlug.
 
Beste J.W.

Ik heb een stomiteit begaan.
Heb de "indexering" laten lopen sedert deze morgen, maar heden middag op "onderbreken" gesteld.



Nu kan ik hem niet meer laten draaien, daar ik geen knop vindt voor "verder" of iets dergelijks.

Graag uw tip

Flamingo
 

Bijlagen

  • Indexering onderbroken.jpg
    Indexering onderbroken.jpg
    30.6 KB · Weergaven: 310
Hebt u uw pc al eens afgesloten en terug opgestart? Normaal zou de indexering dan moeten hervatten.

Volgens uw afbeelding zijn er 42675 items geïndexeerd. Kijk eens hoever dat de pc nu staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan