Pc langzaam door fouten in het register?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn pc gaat de laatste tijd langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?
Bedankt Jeroen
 
typ in het zoekvenster bij start sfc /scannow en klik daarna op sfc /scannow met rechts ..
kies nu uitvoeren als administrator..
jouw windows word hierbij nu gescant op foutieve windows instellingen en zonodig ook bijgewerkt (hersteld )
het zou kunnen dat deze herstelling van een herstart afhangt , geef dan ook de toestemming hiervoor ..

note : sluit alle programma's af en gebruik uwe computer niet gedurende de scan

ook raad ik malwarebytes aan het zou immers kunnen dat er zich iets gevestigd heeft in het register ..
installeer daarom malarebytes en blijf deze ook daarna verder gebruiken ..
http://www.pctuts.be/downloads/spyware-32/anti-malware-1-46-2030/

ook het uitschakelen van onnodige programma's tijdens het opstarten kan de tempo verhogen ..
typ msconfig in het zoekvenster en klik op de tap opstarten ..
indien je een laptop gebruik staan hier ook de opstart programma's vermeld die nodig zijn , blijf daar van af ..
maar je zou bijv ; adobe reader kunnen uitzetten en andere geinstalleerde tools die zichzelf zo op dringen om op te starten , tijdens de opstart van windows ..
laat in elk geval de bescherming aan staan zoals de antivirus beveiliging en dergelijke

indien de pc voorheen al optimaal heeft gewerkt , zonder het updaten van de drivers ..dan kan ook daar de oorzaak zitten ..!
 
Laatst bewerkt:
Open Task manager in Windows (taakbeheer). Ga da naa de processen tab. Vink onderaan aan dat processen van alle gebruikers weergegeven dienen te worden. Klik dan bovenaan een paar keer op de CPU kolom zodat het proces met de meeste CPU persentage vanboven staat. Hou dit in het oog... verandert af en toe maar daaruit kan je wel afleiden of hier ergens de schuldige zit. Laat weten welke processen het meeste van je CPU vragen indien er zijn die uitschieten.
System Idle process moet je niet meetellen trouwens!
 
Mijn pc gaat de laatste tijd langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?
Bedankt Jeroen

ik ga het tegendeel zeggen. met de huidige generatie processors en ramgrootte is het pure onzin dat een rommelig register je pc gaat vertragen. vroeger had microsoft zelf een register-opschoner omdat het toen nog van toepassing was, maar ze zijn ermee gestopt. een middelmatige processor kan nu makkelijk 10.000 calls per seconde aan het register aan, dus is het gewoon helemaal bullshit. ik had vroeger een register-opschoner gekocht, maar heb sinds ik dit weet geen nieuwe licentie meer gekocht en het register nooit meer opgekuist. niks aan het handje. wat je las op het net is verouderde info!!

[edit]ter info: het dateert ongeveer van het uitkomen van XP dat MS ermee gestopt is het register op te schonen... da's dus al een heel tijdje :p[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan