Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik heb hier een Toshiba Sattellite L550-16R (Personal Computer ) onderhanden gekregen ..Windows 7 Home Premium 64 bit
met de vraag om deze terug naar een Fabrieks instelling te zetten om dat deze zoo ongelooflijk traag is !!

**het probleem nu is dat ik de Recovery Partitie niet vermeld zie staan in schijfbeheer !
via start zie ik wel de Toshiba map waarin de optie aanwezig is de herstel cd's aan te maken ( maar ook dit werkt dus niet * omsat deze recovery partitie niet meer aanwezig !s !!)


de aanwezige Microsoft Essentials was gedurende een maand niet meer bijgewerkt geweest ...
de adobe reader was hier niet up to date ...even als java...
ook was er op de Toshiba alles aanwezig van Iobit ( althans hetgene wat Iobit gratis beschikbaar stelde zoals Advanced system care , smart defrag , unistaller ,unlocker,en malware figther )
**nu heb ik alles van Iobit er af gesmeten ..

en heb ik het besluit genomen om deze terug vrij te maken van allerhande besmettingen ....en zodus heb ik de Malwarbytes premium geinstalleerd ...
wel deze is nu al 50 minuten aan het draaien en heeft al 1278 besmettingen gevonden ...
de vraag is hier dan zal Malwarbytes het kunnen klaren om deze Thosiba weer 100% werkende te krijgen !

*enerzijds heb ik de licentie kunnen vinden ...en zou ik ook voor een verse installatie kunnen gaan zonder dat dan alle Toshiba Software geinstalleerd word .
 
awel bedankt ...ik was ferm aan het twijfelen of ik hier wel de moeite voor moest nemen deze te gaan vrij maken van degelijke besmetting ...
ik neem wel eerst mijn voorzorgen en maak een acronis image aan mocht de key niet aanvaard worden ...( je weet maar nooit ).
*het was dat duwke in de rug dat ontbrak ...;)
 
het is zo dat er 36 drivers vermeld worden , dien ik deze dan alle 36 dan op te halen !
dit is de eerste keer dat ik dus een verse instal doe op een Toshiba .
 
ik heb dan toch uiteindelijk de Recovery kunnen opstarten al was dit via een omweg i
normaal dient men de opstarttoets een 10seconden in te drukken om deze geforceerd af te sluiten ..
daarna dient men de 0 toets in het klavier ingedrukt te houden en de opstart toets effe in drukken ( de 0 toets blijft men inhouden tot men een lange biep toon hoort ! dan pas laat men de 0 toets los )
**nu op deze pc kwam de biep niet en diende ik op de F5 toets te drukken waarna ik verder op de F8 toets moest drukken ..
hier kreeg ik de optie om deze Toshiba te herstellen ...en moest ik eerst de land instelling ingeven als ook een gebruikers naam ( gelukkig had deze persoon geen w8woord )
daarna kreeg ik het wel allom bekende herstel scherm ..
zie afbeelding maar met het verschil dat de laatste optie van onderen de optie was om de Toshiba schijf herstel te starten ..
Bekijk bijlage 12913.

**daar is hij onder tussen mee klaar en de Toshiba is weer terug gezet geworden naar de fabrieksinstelling .

dit topic mag dus gesloten worden ...
 
ik heb uiteindelijk dan toch een verse instal moeten opstarten ...hij bleef namelijk in een loop bij het terug zetten naar een fabrieks instelling !
 
Betreffende het aantal drivers bij Toshiba; ik weet dat ze alle versies wel eens durven erop zetten. Dus download enkel de nieuwste versie. Soms vermelde ze verschillende namen voor dezelfde driver... vrij onduidelijk dan. Of meerdere mogelijkheden zoals voor WiFi enzo. Dus uitzoeken welke je nu exact nodig hebt.

Ik heb zo'n vermoeden dat die schijf het ook aan het begeven is. Zeer traag, factory image niet terug te zetten, ... Test sowieso de HD eens op fouten. Want dat ziet er niet goed uit.
 
het is me dus gelukt om er een verse installatie op te zetten ...
deze werd geactiveerd met de gevonden key ...
(telefonische activatie aangezien ik hen moest uitleggen dat de aanwezige Toshiba Recovery in een loop bleeft hangen ...eerst wilden ze me afwimpelen met me door te verwijzen naar de Toshiba support !
ik loog tegen hen en zei dat ze me al de recovery cd's hadden toegestuurd maar dat ook deze het niet deden ...(loop blijft aanwezig , zei ik hen !! )
daarop hebben ze de door mij meegedeelde Licentie aanvaard .
ik diende er 174 update's op te halen ...ook deze zijn allemaal gelukt ..( heb deze in 3 groepen opgehaald daar ik het niet aandurfde ze in 1 keer op te halen !)
ook diende ik geen enkele driver zelf te installeren ...dit gebeurde tijdens de installatie zelf .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan