Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn vriend internet is langzaam na de installatie van avg
wat mij vreemd was is netwerk 5

zie foto pcwim.JPG


weet iemand de instellingen om sneller internet te hebben (kabel)
 
AVG vertraagt in het slechtste geval de performantie van je PC, inclusief je netwerk.
Netwerk 5 is gewoon een naam van je "Netwerk" in Windows, niets speciaal. Er zijn echter geen instellingen voor een snellere netwerkverbinding. Je hebt enkel controle over de geinstalleerde toepassingen die hiervan gebruik maken en interferreren. Zoals AVG. Kies desnoods een andere virusscanner.

Note: Gebruik zeker niet meer dan 1 virusscanner. Verwijder de huidige vooraleer je een nieuwe/andere installeerd!
 
vraagje : is het mogelijk om al de netwerken te laten zien ...
want je krijgt enkel "netwerk5" te zien als er meerderen werden aangemaakt .

in het geval het hier om een desktop pc gaat zou je er maar 1 mogen hebben aangemaakt .
in dat geval verwijder je best al de aangemaakte netwerken of op zijn minst toch een 4 tal.

betreft het een laptop heb je er minimaal 2 netwerken er op staan
-1 draadloos
-1 bedraad

dit heeft niets met de avg te maken !
 
open je netwerkcentrum en klik dan op netwerkinstellingen ....indien er meerderen zijn worden ze hier weer gegeven .

indien er toch maar 1tje te zien is klik je met rechts op het netwerk icoon en kies je naam wijzigen ...
verwijder dan het cijfer ( 5 )
 
dit heeft niets met de avg te maken !

In dit geval ga ik toch die bewering tegenspreken. Is toch zeer toevallig dat na de installatie van AVG (zoals de TS aangeeft), de netwerkverbinding beïnvloed wordt. Ik moet wel zeggen dat zulk gedrag kan voorkomen met vrijwel elk "internet security" software. Heb dit al gezien bij AVG, Mcaffee en zelfs ESET NOD32. Ik wil hier dus niet viseren naar alleen AVG. Maar het is wel een feit waar je niet naast kan zien. Je moet objectief durven zijn hierin. Hoezeer ik ook ESET aanprijs heb ik zoals vermeld hier ook al netwerkproblemen bij gemerkt in uitzonderlijke situaties.
En veel andere factoren die je netwerk zwaar kunnen beinvloeden zijn er niet. Buiten malware... (worm virus ofzo dat veelvuldig connecties kan leggen)
En die netwerknummer is niet om verder op te zoeken. Als je bij wijze van spreken 4 verschillende routers hebt gehad ga je al evenveel of meer verschillende "netwerk nummers" gehad hebben. Daar zit zeker het probleem niet en is zeker geen reden van vertraging.
 
Ikke toch ook een vraagje.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand een bepaald beveiligingsprogramma installeerd naast een ander beveiligingsprogramma.

Ooit heb ik hier eens een pc ter reparatie gehad met als klacht dat hij traag was en geen snelheid had op internet.

Ik kwam er al snel achter dat er Norton Internet Security en Kaspersky Internet Security en nog een Free versie van Avast of AVG geinstalleerd stond.

Kijk, dat is vragen om problemen. Na twee beveiliginsprogramma's verwijderd te hebben, liep hij weer als een zonnetje. Daarna wat configuratie wijzigingen doorgevoerd en hij was nagenoeg weer als nieuw.
 
Het is mij opgevallen in de vele jaren dat ik actief ben op helpforums ( ook ver voordat ik op pctuts actief was ) dat een grote groep van de bevolking geen idee heeft dat het juist slecht is om meedere beveiligings software te installeren.
Wat mij vaak opvalt is dat men denkt: Hoe meer beveiligingsprogramma's men heeft geinstalleerd, hoe safer de pc is.
Er gebeurd juist het tegenovergestelde. Het kan hierdoor zelfs onveiliger worden en een pc kan zelfs dienst weigeren door teveel van dit soort programma's, of bijzonder traag in alles.

Hiertegen is maar 1 remedie: Installeer maar 1 beveiligingsprogramma in de opstart.
 
ik heb ook een vraagje? ik werk wel degelijk met 2 antivirusprogramma,s een van bull guard internet security 2013 en een van avast internet security 2013 deze staat in (veilige modus)
en ondervind geen problemen met het openen van ie10 of andere software alles werkt naar behoren.heb een firewall van de 2 uitgeschakeld.bij opstarten of afsluiten gaat als normaal.
 
ik heb ook een vraagje? ik werk wel degelijk met 2 antivirusprogramma,s een van bull guard internet security 2013 en een van avast internet security 2013 deze staat in (veilige modus)
en ondervind geen problemen met het openen van ie10 of andere software alles werkt naar behoren.heb een firewall van de 2 uitgeschakeld.bij opstarten of afsluiten gaat als normaal.

Zeker af te raden! Is om problemen vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan