Installeren ubuntu-12.04.3-desktop-i386.iso lukt maar niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag

Ik ben eigenlijk een volledig leek met Linux. En beetje voor beetje begon
dit besturingssysteem mij aan te spreken.
Dus de ubuntu LTS gedownload van uw site, mooi traag de iso gebrand op dvd ( 3 x gebrand op een dvd op verschillende lage snelheden ) en laten booten.
Tot mijn verwondering krijg ik steeds een startscherm in het engels waar ik verschillende keuzes kan maken maar met steeds dezelfde fout: /casper/vmlinuz: file not found.
En hier stopt het dan, buiten rebooten kan ik niets anders dan de memtest.
Wie kan mij verder helpen aub?

Dank

MISLUKTE UBUNTU INSTALLATIE.jpg
 
probeer anders eens de ubuntu 13.10
ok deze word maar voor 9 maanden ondersteund maar this eerder om te zien of deze wel kan geinstalleerd worden of niet ...
indien niet dan vrees ik dus dat je systeem toch niet voldoet zoals eerder werd aangenomen !
 
en wat is er nu van gekomen ...lukte het je om de versie 13.10 te installeren of zeg je het hoeft voor mij niet meer !
sorry deze post blijkt nu overbodig te zijn daar we beiden gelijktijdig deze gepost hebben ! ;)

succes met de nieuwe pc dan
tip : maak de recovery dvd's aan of neem een image van je systeem zodat je deze ten alle tijde kunt terug plaatsen .
 
We hebben deze week foldertjes in de bus gekregen over verschillende pc's die "zogezegd" in promotie staan voor het eindejaar. Het betreft een hele reeks van HP-i5 en i7. Jammergenoeg allen met een voorgeinstalleerde windows 8.1. en dus enkel maar met een rec.DVD.
Met wat voor een programma zou ik het best kunnen een volledige "image-clone" kunnen maken van die nieuwe geinstalleerde windows 8.1.
Dank en tot later
 
ik gebruik de Acronis true image 2013 persoonlijk vind ik dit pracht van een tool ...
deze heb ik destijds aangekocht voor amper de helft van de orginele verkoopprijs van 50€ bij computerideevoor 25€
momenteel verkopen ze de versie 2013 voor 20€ en de versie 2014 voor 35€

**enerzijds heeft Windows8.1 ook alles aanboord om een image aan te maken ..lees daar voor de volgende link effe door http://www.pctuts.be/f484/maak-je-een-image-aan-de-windows-8-1-a-44920/

**ook kun je gebruik maken va de gratis versie Macrium Reflect om een clone aan te maken ...
Clone a disk met Macrium Reflect Free

Macrium Reflect ™ is in staat om een schijf te klonen naar een andere.
Het is niet noodzakelijk dat de schijven hetzelfde zijn of zelfs van dezelfde grootte zijn .

Opmerking: Wees gewaarschuwd dat alle gegevens op de doelschijf worden gewist in het kloonings proces , gebruik bij voorkeur een nieuwe schijf.

1.Selecteer de schijf die u wilt klonen en klik op de 'Clone a disk ...
97ef7134fe-Ashampoo_Snap_2013.09.06_08h58m24s_001_.png


2.Wanneer het dialoogvenster kloon verschijnt..
klikt u op de "Selecteer een schijf te klonen naar ... 'schakel de sectie bestemming in.
Dit geeft de schijven weer die beschikbaar zijn om te worden gekloond .
Selecteer de schijf die u nodig heb zoals hier onder weergegeven:

97fa71c71f-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h08m55s_002_.png


In dit geval werd dus de MBR Disk 2 geselecteerd..

3.Nu klik-en-sleep je alle partities van de bron schijf die u nodig heeft om het doelvolume aan te maken .
Houd er rekening mee dat met het oog op Windows, alle partities (aangeduid door het Windows-symbool) te selecteren om gekopieerd te worden.

Verklaring :
Bron schijf = de HD die je wenst te klonen..
Doel schijf = de HD die je wenst te gebruiken .

98147e21cc-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h15m01s_003_.png


4. je kunt zelfs de Doel schijf groter instellen dan deze was voordien op de Bron schijf ..
Daar voor dien je via de optie 'Gekloonde Partition Properties', de schuifknop op de doel schijf de grootte aan te passen..

982a6278fd-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h21m47s_004_.png


In dit geval, kunt u de grootte slepen en neerzetten, selecteer de maximale of minimale grootte of houd de partitie hetzelfde formaat als het origineel.
Je zal bemerken dat de gecloonde versie een andere drive letter toegewezen kreeg ..
Dit is niets om je ongerust te maken ..
Van het moment je de Bron schijf heb los gekoppeld zal automatisch de letter veranderen naar de letter C welke Windows zich zelf ook toe eigend .
**Wanneer u klaar bent met het instellen van de partitie eigenschappen, klikt u op OK

5.Klik op Volgende en bekijk de samenvatting.
Selecteer Geavanceerde opties om je voorkeuren te veranderen..mocht u niet tevreden zijn .

6..Klik op Finish
7.. als het clonen gedaan is klik u op close
 
Laatst bewerkt:
Dag
Het is nu uitgemaakt dat alle versies na 11.04 + 11.10 jammergenoeg niet meer op mijn PC kunnen geinstalleerd worden. (te oude pc)
Dus eigenlijk is mijn vraag beantwoord.
Dank aan allen die zich hebben ingespannen om een oplossing te vinden.
Voor mij mag deze topic gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan