Windows 11 De nieuwe AI-assistent in Windows 11: Copilot nu al installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
In het pdf-document hierbij vind je een eenvoudige methode om Copilot vervroegd te installeren., i.p.v. te wachten tot de tweede helft van 2024.
 

Bijlagen

  • Copilot3.pdf
    412.5 KB · Weergaven: 168
Klopt mijn deductie dat dit enkel kan werken als je MS Edge toelaat op je systeem ?
Bij mij staat dit permanent geblokkeerd want ik verkies Google ...

Indien zo, dan zal ik het maar op Google Bard en ChatGPT houden.
 
Het is een Microsoft product en dus maakt Edge er deel van uit. Copilot is performanter dan Google Bard en CHatGPT samen (dat denk ik toch. Meer ervaring met de twee zal het uitwijzen). Ik gebruik Chrome als standaard, maar Edge blokkeren is nogal drastisch.
 
Ja is drastisch, maar als je het verhindert om op te starten komt het te pas en te onpas te voorschijn.
En ik ben allergisch aan die arrogantie en opdringerigheid van MS.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Wel vreemd al die verhalen van Edge zen opdringerigheid. Ik gebruik doorgaans altijd Firefox, en ik heb nog nooit of nooit Edge zien te voorschijn komen zonder reden. Tenzij ik perongeluk op het icoontje click om Edge te openen...
Nee, ik kan me echt niet voorstellen waar dat vandaan komt. En ik leef praktisch achter men computer, dus time spent is enorm....
 
Wel vreemd al die verhalen van Edge zen opdringerigheid. Ik gebruik doorgaans altijd Firefox, en ik heb nog nooit of nooit Edge zien te voorschijn komen zonder reden. Tenzij ik perongeluk op het icoontje click om Edge te openen...
Nee, ik kan me echt niet voorstellen waar dat vandaan komt. En ik leef praktisch achter men computer, dus time spent is enorm....
Zoals beloofd ... tik maar eens iets in de Searchbox van de taakbalk van Windows ... Daar komt Edge tevoorschijn zelfs al heb je Chrome als default browser staan.
 
Ok, fair enough. Persoonlijk gebruik ik die searchbox in windows niet, tenzij voor dingen die effectief aanwezig zijn. Zodat die niet het net opgaat met die zoekstring. Maar al gebeurd dat dan nog, die Edge gaat je niet bijten hoor :)
Nee, ik begrijp de heisa niet. Vroeger was Edge echt een misbaksel. Ben ik 100% mee eens. Tot ze terug volledig van nul begonnen zijn met een Chromium kernel. Dat is een totaal andere browser nu, welke gewoon naast de andere Chrome mag staan. Maar nog steeds willen mensen dit niet zien of aanvaarden, dit is niet dezelfde browser meer.
 
Ben ik mee eens hoor, maar het is meer een keuze voor het Google - model (syncro etc....) dan voor het MS model, waar je zonder MS account niet veel kan mee aanvangen. En eens je voor die MS account gaat nemen ze ongevraagd meer en meer van je controle over tot zelfs je login toe. Ik vermijd het gebruik van MS accounts zoveel als ik kan (lokaal netwerk kan er niet mee om) en bijgevolg dus ook Edge.
 
Kijk, in verband met de opdringerigheid van Microsoft... gebruik dan LINUX..! Momenteel ben ik begonnen bij een lokale Linux Café, waar fervente Linux gebruikers ervaringen met elkaar uitwisselen. Daar heeft niemand last van Standaard Apps die om de haverklap terug gezet worden naar de Microsoft-standaarden.
 
Ik heb één Linux-PC draaien en vindt dat best leuk. Maar voor dagelijks gebruik in al mijn activiteiten en interactie met derden etc... is dat geen haalbare kaart. Te weinig allround ...
 
Linux heeft zen voordelen. Maar wordt eigenlijk voornamelijk gebruikt voor servers. Om te beginnen is dat al standaard zonder GUI.
De meeste eindgebruikers zonder teveel kennis zien Linux altijd met GUI. Maar... Linux zen power zit daar dus bijlange niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan