hoe mijn draadloze verbinding terug instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Bij de upgrade naar Windows 10 kan ik nog steeds verbinding hebben met de modem via kabel, maar ik kan geen draadloze verbinding meer maken. Ook het tekentje voor draadloze verbinding is nergens terug te vinden. Weet iemand hoe ik deze draadloze verbinding terug kan instellen
 
Dis is duidelijk mijn modem. Het is het deel dat ikzelf ter beschikking stelde. Het is door proximus bedoeld als hotspot .

OK, maar waarom probeer je dan te verbinden met deze hotspot en niet met de SSID naam van de router ?
Ik kan me voorstellen dat je geen verbinding kunt maken met dit gedeelte dat Proximus gebruikt van jouw router.
 
Dag Camiel,

Vooreerst dank voor je uitvoerige uitleg. Ik heb alles geprobeerd, maar niets wil lukken. Ik kreeg de meldng dat dit een fout 6 is en het blijkt dat Windows 10 automatisch de draadloze verbinding blokkeert. Bij mijn opzoekingen kwam ik nog iemand tegen ie uitlegde dat voor de installatie van Windows 10 zijn laptop zowel bekabeld als draadloos kon werken. Na de installatie valt de draadloze verbinding weg en is hij nu dus ook op zoek naar een oplossing. Wat spookt Microsoft toch allemaal uit ???? En hoe kan je daar iemand bereiken ???? Ze zijn onzichtbaar en onvindbaar ???Mocht het te herdoen zijn dan koos ik meteen voor Apple.
Jammer toch
 
Jammer om horen Eddymo. Onlangs (en natuurlijk na update van 'onze' W10)had ik eveneens prijs met mijn Acer laptop: geen WiFi verbinding meer terwijl (doet er natuurlijk niet toe) de modem op amper 2 stappen verwijderd was. Enkele weken daarvoor had ik op Clickx een artikel hierover gelezen mèt de evt. oplossing en ik had die 4 lijntjes gekopiëerd. Net zoals jou kreeg ik na invoering van de eerste 2 regels een foutmelding. Ik probeerde het dus nogmaals met de overige 2 regels en blijkbaar was er nu niets aan de hand. Met exit het dos-scherm verlaten, terug opgestart en bingo !
Wat ik niet geschreven had is dat ik in de dos-omgeving naar de ROOT C:\ gegaan ben - en dus niet in de map C:\Windows\*** de instructies heb getypt. Om bij de C:\ tekomen typ je daar dus 2x "cd.." ('Change directory" gevolgd door 2 puntjes, zonder de aanhalingstekens maar gevolgd door Enter). Zo 'daal' je telkens 1 map tot na de 2de "cd.." je dus op de Root C: staat. Ik weet niet of dit er iets aan doet, maar in elk geval is het het proberen waard. Succes !
 
Wat ik nog niet lees is waarom je met de Hotspot Fon verbinding probeert te maken en niet met de SSID van de router.
Ik denk dat daar het probleem ligt. Ik kan hier ook geen verbinding maken met de hotspot KPN Fon van mijn eigen router.

KPN FON.jpg
 
Hallo, vorige week reageerde ik met een voorstel op een soortgelijk "geval". Na update W10 geen internetverbinding meer. Lees ff de instgructies die ik daar neerschreef. Bij mij werkte het van de eerste keer (nb. dezelfde info kon je ook al in een artikel van Clikx lezen i.v.m. hetzelfde probleem). succes
 
aan / uit

aan / uit

Bij de upgrade naar Windows 10 kan ik nog steeds verbinding hebben met de modem via kabel, maar ik kan geen draadloze verbinding meer maken. Ook het tekentje voor draadloze verbinding is nergens terug te vinden. Weet iemand hoe ik deze draadloze verbinding terug kan instellen

Kijk eens op het toetsenbord of Wifi niet uitgeschakeld is. Soms zit er een toets op het toetsenbord en soms is het een functietoets. Deze aan zetten en mogelijk is het probleem dan opgelost.
Met vriendelijke groet,
 
Wifi

Wifi

Ik krijg helemaal geen icoontje van WIFI, hoe zou ik dan kunnen verbinden. Bij controle van de netadaptor log stat Lanverbinding : media disconnected. Bij wlnan : media disconnected. Die zijn pas uitgeschakeld n de installatie van W10.
Ergerlijk vind ik dit.
 
Ik had het al eens eerder gevraagd om te kijken in apparaatbeheer. Verwijder daar de draadloze netwerkkaart eens.
Zorg wel dat je de draadloze USB stick uit de computer hebt verwijderd om zeker te zijn dat je de interne wifi kaart te pakken hebt.

Start daarna opnieuw op en laat Windows de interne wifi kaart opnieuw installeren. Kijk daarna in apparaatbeheer eens naar de eigenschappen van deze internet kaart en check ook eens de Wireless Mode.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan