Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fred1946

Gast
Even een vraagje.
Ga een SSD intern kopen.
Op de HDD schijf is patitie gemaakt in 2en gedeeld C/D neemt die dan ook D mee met klonen of moet je dat zelf aan geven.
Of neemt ie alleen C en systeem 100mb.
Wil dat doen met Acronis True Image.
Moet je ook nog wat in je Bios stellen,of is het een kwestie van kabels verwisselen van de HDD naar de SSD.
HDD staat op ASA 1 op moederbord ivm met opstarten(booten).
Werk met Win7 64bit.
Vriendelijk bedankt alvast.
MVG Fred
 
Je dient de schijf op een maagdelijk lege SSD te klonen en de partitiegrootte is meestal aan te passen, weet niet of dat met Acronis kan, Minitool en de migratiesoftware van Samsung wel.

De gebruikte ruimte dient op de te klonen schijf max.75% beschreven te worden dus haal zo veel mogelijk data van de donor schijf.
 
Ten eerste vriendelijk bedankt lange pier voor je snelle reactie.
De ssd is nieuw en leeg.dacht dat ik ook allen C kon klonen zonder D want daar gaat het om.
De besturing systeem op me HDD is 33 GB dus ruimte zat voor de SSD.
Die 75% is voor dat ie niet te vol word ivm snelheid en levensduur.
Ga kijken of het met Acronis kan of anders door jou aan bevolen prog.
 
Je dient de HELE schijf te klonen, dus met alle partities en aangeven dat het de bootschijf wordt indien je Minitool gaat gebruiken.
Dus die D: ook niet teveel bestanden laten bevatten, de grootte van de partitie kun je aanpassen op de SSD voor het klonen.
 
Toppie.
Heb het helemaal begrepen.
Als het op ssd staat haal ik de partitie weg,wil namelijk alleen voor besturing systeem gebruiken,dus alleen C.
Kan toch ook voor het klonen de partitie weg halen gewoon enkel C van maken,lijk me makkelijker.
Andere dingen foto's en films enz heb ik een andere 2 TB HDD voor in me pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan