Opgelost terug halen van defecte HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn vrouw heeft in haar computer 2 HDD's zitten, die ene is haar C met al haar programma's op en die andere is een 1TB HDD waar ze haar foto's en bestanden in bewaard. Die laatste heeft nu zo in 1 keer de geest gegeven. Ik heb ze in mijn zoon zijn computer gestopt om zich te fixen, die is tot in stage 2 tot op 96% geraakt, maar daar is hij blijven hangen. Dus is ze niet hersteld. Ik kan ze ook nergens terug vinden, nog in syssteembeheer, nog in apparaatbeheer. Hoe kan ik zoveel mogelijk data recoveren van deze HDD. Alle hulp wordt zeer hard gewaardeerd. Er is ondertussen een nieuwe SSD aangekocht, maar deze is nog niet ons bezit. We moeten er hebben we achteraf pas gezien 1 tot 2 weken op wachten. We hebben meteen Samsung SSD gekocht, zodat we toch een pak safer zijn als met een HDD.
 
We hebben zo een 95% van alle data kunnen terug halen. Er zijn enkele mappen die corrupt zijn, maar dit is niet zo heel erg veel. Nu doet de HDD terug niets meer, maar die gaat nu toch eruit en wordt vervangen door een nieuwe. Zodat ze een D schijf in haar computer heeft zitten en een externe HDD eveneens van 1TB. Ik dank iedereen die mee heeft helpen zoeken naar oplossingen.
Hoe hebben we de data kunnen terug halen. Ik heb gisteren nog eens Windows de schijf laten fixen, terug was deze gestrand op stage 2 aan 205112 en zat aan 82% dat ze gedaan had. Dus eigenlijk vrij ver in het proces haf ze wederom op. Deze voormiddag heb ik dan de corrupte HDD in de behuizing gestoken voor een externe schijf, na een half uurtje haf ze terug thuis. Heel erg raar dat het een half uurtje geduurd heeft, maar ze was terug overal zichtbaar. dubbel klikken op een map om die dan te copieren en te plakken in haar nieuwe HDD lukte niet, maar control+C en dan in haar nieuwe HDD control+V hielp wel. Zo heeft ze dus de data kunnen terug halen. Ze heeft nu bijna heel haar oude D schijf kunnen copieren en plakken in haar nu huidige D schijf. Dit is trouwens geen SSD geworden, de bestelling van haar SSD van Samsug werd door de verkoper geanuleerd, we hebben dan een HDD gekocht van WD blue 1 TB.
Deze is gloed nagelnieuw. Dus kan ze enkele jaren gerust zijn. Maar we kopen ik denk volgende maand nog zo een WD blue van 1TB om in die behuizing van externe schijf te stoppen. Dan gaat ze daar backup van haar D schijf op plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan