Windows 11 HDD niet meer zicht baar in de UEFI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik heb wat zitten rommelen in de UEFI van mijn Asus laptop Vivabook en nu wordt mijn HDD niet meer weergegeven op het Boot scherm vaan de Uefi. Hoe krijg ik mijn HDD weer zichtbaar?
Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,

Dank voor de info CVE en Lange pier. Ik had de UEFI trouwens al in de default instellingen terug gezet, zonder het gewenste resutaat🤷‍♀️

Groet,
Cor
Kan gewoon niet, in UEFI mode zijn geen schijven zichtbaar alleen de Windows Boot Manager wat ik al 2x eerder opperde......
Alleen in legacy of CSM, de bios emulators, zijn de schijven zichtbaar.
Waarom wil je dat? dat lees ik nergens.

Als je een Uefi bios met CSM mode optie hebt en is uitschakeld en Secure Boot enable kan je geen disk meer terugvinden in de bios en boot de PC niet meer.

CSM = BIOS/MBR, en een compleet andere manier van booten dan UEFI/GPT. ... Je moet dus zoals Philipv al aangeeft een UEFI-boot moeten gebruiken. Dat kan als je niet heel technisch bent met een re-install (laad "Windows Boot Manager" vanaf je install USB key die je via windows media creation tool hebt aangemaakt), of als je wat technischer bent met MBR2GPT.

Heel fijn dat een aantal prima mensen op dit forum met mogelijke oplossingen zijn gekomen. Dat wordt door mij écht zeer gewaardeerd. Helaas is mijn kennis niveau blijkbaar onvoldoende om sommige suggesties te kunnen volgen, laat staan uitvoeren. Daarom zou ik het hierbij willen laten, echter niet zonder iedereen die mij probeerde te helpen, nogmaals heel hartelijk te bedanken.
Groetjes,
Cor Jansen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan