Windows 11 Hoe HDD SSD opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een probleem met mijn Asus laptop. Door mijn geëxperimenteerd is daar de harde schijf een beetje vol en vervuild geraakt. (Zie bijgevoehde afbeelding) Weet iemand een methode om hier eens een goede opruiming te gaan doen, zonder dat ik het bestaand Windows 11 systeem en de gebruikte Partities verstoor of in het ongerede breng? Op dit moment weet Ik hier geen raad mee. Windows 11 draait op dit moment nog prima op deze Laptop, maar ik zou het fijn vinden, wanneer ik deze SSD-Schijf weer helemaal in orde zou kunnen krijgen. Ik ben benieuwd, of iemand mij hierover zou kunnen adviseren. Ik ben hoopvol en wacht op een reactie, die mij verder kan brengen.
Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Schermopname (8).png
    Schermopname (8).png
    75.5 KB · Weergaven: 139
Oplossing
Dank voor de suugesties allemaal. Ik had al een poging gedaan met Acronis Disk Director. Die poging is mislukt en ik denk niet dat het veel zin heeft om nog andere Tools te gaan proberen. Bovendien is het ook waar wat Lange Pier zei, n.l. Ik weet niet of ze écht weg kunnen, zonder het OS te verstoren. Nu, vanmorgen heb ik Windows 11 helemaal , opnieuw geinstalleerd. Dat heeft mij ook niet verdergebracht en omdat Windows nog altijd prima draait op deze Laptop, denk ik dat ik het voorlopig maar zo laat, maar dan wél zonder (gewaagde) experimenten op deze Laptop.
Nogmaals zeer bedankt allemaal.
Groetjes,
Cor
Dank voor de suugesties allemaal. Ik had al een poging gedaan met Acronis Disk Director. Die poging is mislukt en ik denk niet dat het veel zin heeft om nog andere Tools te gaan proberen. Bovendien is het ook waar wat Lange Pier zei, n.l. Ik weet niet of ze écht weg kunnen, zonder het OS te verstoren. Nu, vanmorgen heb ik Windows 11 helemaal , opnieuw geinstalleerd. Dat heeft mij ook niet verdergebracht en omdat Windows nog altijd prima draait op deze Laptop, denk ik dat ik het voorlopig maar zo laat, maar dan wél zonder (gewaagde) experimenten op deze Laptop.
Nogmaals zeer bedankt allemaal.
Groetjes,
Cor
 
Oplossing
Dank voor de suugesties allemaal. Ik had al een poging gedaan met Acronis Disk Director. Die poging is mislukt en ik denk niet dat het veel zin heeft om nog andere Tools te gaan proberen. Bovendien is het ook waar wat Lange Pier zei, n.l. Ik weet niet of ze écht weg kunnen, zonder het OS te verstoren. Nu, vanmorgen heb ik Windows 11 helemaal , opnieuw geinstalleerd. Dat heeft mij ook niet verdergebracht en omdat Windows nog altijd prima draait op deze Laptop, denk ik dat ik het voorlopig maar zo laat, maar dan wél zonder (gewaagde) experimenten op deze Laptop.
Nogmaals zeer bedankt allemaal.
Groetjes,
Cor
nee das logisch dat oude partities blijven bestaan.
Bij een verse installatie kijkt windows alleen naar de c=schijf (en bijbehorende partitie)
Wil je andere partities weghebben zal je deze zelf moeten opgeven bij de installatie

Pas op: Staan op de te verwijderen partitie(s) belangrijke zaken en formateer je deze ben je ze kwijt!
 
Hoi Qtex, Bedankt voor de tip. Maar ik probeerde het met Acronis Disk Director al en daarmee lukte het ook niet. Daarom denk ik dat het AOMei partition assistent ook niet zal gaan lukken. Het zijn immers twee soortgelijke programma's..
Groetjes,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan