Windows 11 Hoe HDD SSD opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een probleem met mijn Asus laptop. Door mijn geëxperimenteerd is daar de harde schijf een beetje vol en vervuild geraakt. (Zie bijgevoehde afbeelding) Weet iemand een methode om hier eens een goede opruiming te gaan doen, zonder dat ik het bestaand Windows 11 systeem en de gebruikte Partities verstoor of in het ongerede breng? Op dit moment weet Ik hier geen raad mee. Windows 11 draait op dit moment nog prima op deze Laptop, maar ik zou het fijn vinden, wanneer ik deze SSD-Schijf weer helemaal in orde zou kunnen krijgen. Ik ben benieuwd, of iemand mij hierover zou kunnen adviseren. Ik ben hoopvol en wacht op een reactie, die mij verder kan brengen.
Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Schermopname (8).png
    Schermopname (8).png
    75.5 KB · Weergaven: 136
Oplossing
Dank voor de suugesties allemaal. Ik had al een poging gedaan met Acronis Disk Director. Die poging is mislukt en ik denk niet dat het veel zin heeft om nog andere Tools te gaan proberen. Bovendien is het ook waar wat Lange Pier zei, n.l. Ik weet niet of ze écht weg kunnen, zonder het OS te verstoren. Nu, vanmorgen heb ik Windows 11 helemaal , opnieuw geinstalleerd. Dat heeft mij ook niet verdergebracht en omdat Windows nog altijd prima draait op deze Laptop, denk ik dat ik het voorlopig maar zo laat, maar dan wél zonder (gewaagde) experimenten op deze Laptop.
Nogmaals zeer bedankt allemaal.
Groetjes,
Cor
je zegt het zijn 2 soortgelijke programma's wel je heb 80% gelijk doch door zelf ondervinding gaat mijn voorkeur uit naar deze Aomei P.A. ..
dit omdat ik zelf onder vonden heb dat deze de klus kon klaren waar dat de Acronis D.D. het liet afweten ...
*beiden en ook anderen heb ik eerder gebruikt maar die door mij aangeprezen werd krijgt van mij een dikke 100% ..
 
Naschrift vor Qtex: je had wel gelijk om mij AOMei partition assistent aan te bevelen. Dit is inderdaad een veel uitgebreider programma, met veel meer mogelijkheden dan mijn huidige Acronis disk director. Helaas voel ik mij nog niet zeker genoeg om daarmee aan de slag te gaan, maar ik weet bijna zeker dat dit programma die mogelijkheden in zich heeft. Nog zeer bedankt voor deze tip.
Groetjes, Cor
 
Installeer W11 opnieuw en verwijder eerst alle partities en laat W11 het zelf opnieuw indelen in de geavanceerde schijfopties v.a. de installatie USB stick, dacht dat er een Linux distro ook op zou staan maar dat is niet zo, screenshot is erg onduidelijk maar kon die niet ontdekken.
 
Dit is een prima tip Lang pier, maar dat had ik al eerder geprobeerd. Sommige Partities laten zich op deze manier helaas ook niet verwijderen. Waarschijnlijk staat er inderdaad ook een Linux distro op, maar dat weet ik niet meer zeker. Groetjes,
Cor
 
Truus 22 geef Qtex toegang tot je pc met teamviewer?
Misschien hij kan je helpen dit op te lossen (als hij dit wilt doen tenminste)?
dit zal ikzelf nooit doen of ook maar voorstellen heb dit eerder eens gedaan en de andere die toen geholpen werd beschuldigde me achteraf dat ik zijne computer om zeep geholpen had , later veel later gaf hij toe dat hij nog iemand anders via teamviewer had toegelaten en aangezien hij deze persoon kende had hij niet eerder er bij stil gestaan !
 
Dit is een prima tip Lang pier, maar dat had ik al eerder geprobeerd. Sommige Partities laten zich op deze manier helaas ook niet verwijderen. Waarschijnlijk staat er inderdaad ook een Linux distro op, maar dat weet ik niet meer zeker. Groetjes,
Cor
Maakt niet uit of er een Linux partitie of partities opstaan, via de USB opstartstick voor W11 kun je alle partities verwijderen.
 
Ja, dat klopt. Dit is een afbeelding van de HDD, nadat ik met usb Installatie stick geprobeerd had om de door mij ongewenste partities te verwijderen.bbñ Enkele partities werden wél verwijderd, hetgeen resulteerde in een systeem Crash, waarna Ik overigens het OS via een systeem backup met het programma AOMEI-BACKUP heb kunnen herstellen. Ik ben kennelijk niet bekwaam genoeg om zulke risicovolle bewerking zonder fatale afloop uit te voeren. Hoewel ik dat in het verleden wel al eerder deed. Jammer dus, maar ik zal een andere manier moeten vinden, waarbij nog opgemerkt, dat deze manier best goed kan zijn, maar in mijn geval blijkbaar niet.
Groetjes,
Cor
 
Ja, ik begrijp ook niet, waarom dat zo fout loopt bij mij. Gparted ken ik wel, maar heb er nooit mee gewerkt. Sowieso wil ik nog even wachten, om moed te verzamelen om nog eens een poging te wagen. Ik laat nog wel van mij horen. Groetjes,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan