Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb jij een computer met veel bestanden, maar is je computer trager geworden met het laden van die bestanden, en wil je dat terughebben zoals in de oorspronkelijke staat?
Dat kan zodra je deze tutorial hebt gevolgd!

Stap 1


Druk op Start.
1.jpg

Stap 2

Typ in de zoekbalk Defrag.
2.jpg

3.jpg

Stap 3

Klik dan op Schrijfdefragmentatie.
4.jpg

Stap 4

Het schild voor het woord Schrijfanalasyeren, defragmentatie, schema configureren betekent dat je Administator moet zijn, en dus een wachtwoord moet invoeren. Dat is het wachtwoord van het hoofdaccount van de computer.

Stap 5

Selecteer welke harde schrijf(en) je wilt defragmenteren, zodra je daar klaar mee bent druk je op Analyseer Harde Schrijf.
5.jpg

Stap 6

Dit is wat je ziet als de harde schrijf wordt geanalyseerd.

6.jpg

Stap 7

Zodra de defragmentatie programma klaar is, zal die laten zien hoe erg jou harde schrijf gedefragmenteert is. De mijne is 1%, dus hoeft niet echt gedefragmenteerd te worden.
Maar als het getal boven de 10% is wel natuurlijk om de snelheid van je computer omhoog te halen.

7.jpg

Stap 8

Om te defragmenteren doe je hetzelfde als bij stap 5, alleen druk je op Harde schrijf defragmenteren.


Stap 9

Nu wordt je harde schrijf die je hebt gekozen gedefragmenteerd. Dit kan lang duren. Dit ligt aan de snelheid van je computer, en hoe hoog dat percentage was.
Ik raad je aan om dit 's nachts te doen, of wanneer je de computer niet in gebruik hebt, want dit kan uren duren.

8.jpg


Stap 10

Wanneer de defragmentatie klaar is wordt er niks aan je gevraagd. Je krijgt gewoon het defragmentatie window te zien.
Nu zul je 0% zien, en dat betekent dat je harde schrijf volledig gedefragmenteerd is.

Gefeliciteerd!

Je harde schrijf is gedefragmenteerd.

Voor vragen, opmerkingen, of complimentjes kun je altijd hieronder van alles kwijt.

Met vriendelijke groet,

Robbert Bouw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Robbert Bouw

Wie nog Windows XP gebruikt , moet regelmatig zijn Harde schijf handmatig defragmenteren. Vanaf windows Vista kun je een taak plannen op welke tijdstippen de HD moet gedefragmenteerd worden. Defragmenteren is nodig als je regelmatig bestanden verwijdert .

Taken plannen
 
Laatst bewerkt:
Beste Swake,

Je hebt gelijk, maar dit was simpel een voorbeeld hoe het ook handmatig mogelijk is, en aangezien veel mensen hier last van hebben raad ik hun dit aan.
Sommige mensen hebben de planning ook uitstaan, vandaar deze TUT.

Bedankt voor je reply.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al mijn Windows7 PC's nooit meer defragmenteer, ze zijn snel genoeg dus ik zoek nog niet naar mogelijkheden om deze sneller te krijgen.
Maar mij oude PC's met 98SE en XP Pro defragmenteer ik ongeveer 1x per maand. Maar soms vergeet ik het ook wel eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan