Windows 11 2 externe harde schijven syncen.

Ik heb 2 harde schijven (extern) die exact dezelfde bestanden (moeten) bevatten.
Je zou de ene harde schijf kunnen zien als een backup.
Maar dat bedoel ik niet echt. Ik wil dat als ik een bestand toevoeg, verwijder of aanpas in de ene schijf dat dit ook gebeurd in de andere schijf.
Ik had daar vroeger een programma voor maar ik herinner de naam niet meer, iemand een idee?
Dank bij voorbaat.
 
Naast FreeFileSync is SyncBack inderdaad ook een goed synchronisatieprogramma. Met de gratis versie van AllwaySync kun je slechts een beperkt volume synchroniseren.
Een handleiding voor FreeFileSync kun je HIER vinden.
Het meest comfortabele en betrouwbare is een Synology NAS met twee schijven in een RAID 0 opstelling. Zo werk ik al jaren.
 
Het meest comfortabele en betrouwbare is een Synology NAS met twee schijven in een RAID 0 opstelling. Zo werk ik al jaren.
Klopt, doe ik ook ... maar ... BELANGRIJK - op voorwaarde dat je er ook een backup van neemt, best automatisch.
Dat kan met Hyperbackup uit de Synology package. Maar dan heb je wel 2 NAS nodig.
 
@display19 / @PhilipV
Ik hoop dat jullie een RAID 1 bedoelen? Want een RAID 0 is vrij waardeloos in geval van schade. 1 disk naar de vaantjes in je cluster, en alle data is verloren.
RAID 1 is een mirror. RAID 0 wordt de data verspreid over alle disken met als doel meer performantie.
 
Terug
Bovenaan