Windows 10 externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo , ik heb een harde schijf en nu kan ik niet meer zien wat er zou opstaan, als ik klik op de bepaalde schijf zegt de pc dat ik die eerst moet formateren maar dit wil ik niet want dan ben ik daar alles op kwijt, ik weet dat er programma's voor bestaan maar ken de naam niet . Als ik dit echt zelf niet kan doen van hier dan doe ik die schijf wel naar een winkel waar ze het wel kunnen maar dit is natuurlijk wel te betalen wat geen probleem is als ik het zelf niet zou kunnen
 

Bijlagen

  • dos.png
    dos.png
    69.3 KB · Weergaven: 20
Dit is wat er staat in dat DOS venster:

Microsoft Windows [Version 10.0.19045.4170]
(c) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\usacandyman>chkdsk e:
The type of the file system is NTFS.
Toegang geweigerd.

Volume label is Seagate Backup Plus Drive.

WARNING! /F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.

Stage 1: Examining basic file system structure ...
27136 file records processed.
File verification completed.
Phase duration (File record verification): 1.28 seconds.
1 large file records processed.
Phase duration (Orphan file record recovery): 0.00 milliseconds.
0 bad file records processed.
Phase duration (Bad file record checking): 0.65 milliseconds.

Stage 2: Examining file name linkage ...
240 reparse records processed.
28294 index entries processed.
Index verification completed.
Phase duration (Index verification): 1.55 seconds.
0 unindexed files scanned.
Phase duration (Orphan reconnection): 5.42 milliseconds.
0 unindexed files recovered to lost and found.
Phase duration (Orphan recovery to lost and found): 0.65 milliseconds.
240 reparse records processed.
Phase duration (Reparse point and Object ID verification): 5.06 milliseconds.

Stage 3: Examining security descriptors ...
Security descriptor verification completed.
Phase duration (Security descriptor verification): 26.97 milliseconds.
580 data files processed.
Phase duration (Data attribute verification): 1.08 milliseconds.
CHKDSK is verifying Usn Journal...
Usn Journal verification completed.
Found 2 bad clusters.
Windows has checked the file system and found problems.
Please run chkdsk /scan to find the problems and queue them for repair.

976759807 KB total disk space.
284416696 KB in 8610 files.
3556 KB in 581 indexes.
8 KB in bad sectors.
157019 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
692182528 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
244189951 total allocation units on disk.
173045632 allocation units available on disk.
Total duration: 2.88 seconds (2881 ms).

C:\Users\usacandyman>
 
maar ik zou wel bezorgd zijn als er bad sectors komen op een schijf,
Kan duiden op een sterfende harddisk
ja , maar nu heb iik kunnen verwijderen wat ik wilde verwijderen , zal eens beginnen uitkijken naar een nieuwe schijf maar denk niet dat ik nog naar dit model ga omdat dit mijn 2de was en ik persoonlijk vind dat die snel kapot gaan , dit probleem is vanzelg gekomen want ik zou nooit een schijf in RAW zetten
 
ja , maar nu heb iik kunnen verwijderen wat ik wilde verwijderen , zal eens beginnen uitkijken naar een nieuwe schijf maar denk niet dat ik nog naar dit model ga omdat dit mijn 2de was en ik persoonlijk vind dat die snel kapot gaan , dit probleem is vanzelg gekomen want ik zou nooit een schijf in RAW zetten
hoe 'behandel'' je de externe schijf normaal. Trek je de kabel eraf als je klaar bent of druk je op de taakbalk op het pictogram Hardware veilig verwijderen?
 
Standaard staat een externe HDD in Windows met write-caching disabled. Dan maakt het niet uit dat je die gewoon uittrekt. Enkel bij Write-Caching enabled heb je volgens mij de mogelijkheid om hardware 'veilig te verwijderen'. En zou er mogelijks een probleem kunnen optreden bij het verwijderen van een disk tijdens een schrijfoperatie, van de cache naar de disk.

En die RAW aanduiding is geen specifieke standaard trouwens. Dat is gewoon een indicator dat Windows de indeling niet kan lezen of herkennen. Maw, er is een probleem met de schijf, of de schijf is gewoonweg nog niet ingedeeld met een bepaald bestandssysteem.
 
Write Caching / Schrijfcaching wordt toch gebruikt om prestaties te verbeteren?
Hierbij worden in het vluchtig geheugen (RAM) schrijfopdrachten verzameld die naar een opslagapparaat worden gestuurd. Door deze opdrachten te cachen, kan de computer ze tijdelijk opslaan tot ze naar een extern opslagapparaat zijn geschreven.

Je moet wel voorzichtig te werk gaan. Het is belangrijk je bewust bent van risico’s zoals gegevensverlies of gegevensbeschadiging vanwege stroomuitval, hardwarestoringen of door het apparaat op een onveilige manier te laten uitwerpen, simpelweg omdat de resterende gegevens in het RAM dan nog niet naar het externe opslagapparaat zijn geschreven.
 
@Aardbei Dat heb je goed gelezen op de website van Seagate... (copy/paste)

Als je nu nog wist waarom Windows standaard die Write cache uitzet voor externe apparaten, .... wel ja, om die reden. En een externe schijf heeft die prestatieverbetering niet zo nodig. Meer risico dan echt voordeel. En als het nog over USB2 zou lopen, gaat de bottleneck niet de disk zijn, maar de USB verbinding. Dan maakt het allemaal niet uit. Besluit is dat je zowiezo moet wachten. Dan heb je beter een realistisch beeld van de reeds overgedragen data, dan een misleidend beeld dat de data naar cache voltooid is, maar nog niet effectief aanwezig op de externe disk.
 
Standaard staat een externe HDD in Windows met write-caching disabled. Dan maakt het niet uit dat je die gewoon uittrekt. Enkel bij Write-Caching enabled heb je volgens mij de mogelijkheid om hardware 'veilig te verwijderen'. En zou er mogelijks een probleem kunnen optreden bij het verwijderen van een disk tijdens een schrijfoperatie, van de cache naar de disk.

En die RAW aanduiding is geen specifieke standaard trouwens. Dat is gewoon een indicator dat Windows de indeling niet kan lezen of herkennen. Maw, er is een probleem met de schijf, of de schijf is gewoonweg nog niet ingedeeld met een bepaald bestandssysteem.
gebruik die schijf al een paar jaar , maar de laatste maanden heb ik die niet gebruikt maar ze wel steeds geconnecteerd aan de pc
 
@ aardbei, ik wou eens kijken waar je in de taakbalk die melding krijgt: "hardware veilig verwijderen".
Ik heb mijn Toshiba Externe harde schijf aangeloten op mijn Medion W10 desktop en ik zie in de taakbalk(onderaan) nergens een pictogram veilig verwijderen staan.

Kan dit pictogram ook elders staan of is er een andere mogelijkheid om de hardware veilig te verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan