Windows 10 Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, kan er mij iemand helpen , iemand van mijn familie heeft haar laptop aan iemand gegeven voor hem in orde te zetten , nu komen we tot het besluit dat ze nergens meer op kan waar je een paswoord voor nodig hebt , je kan zeggen ga terug naar die persoon maar door gebeurtenissen sinds vorige week wilt die persoon van wie de laptop is niet meer in contakt komen met die persoon( niemand van mijn familie wil nog contakt met die personen } Normaal gezien kan je een ander paswoord maken in gmail maar dan moeten ze eerst een email sturen met een link en als we dit doen komt die email bij die bepaalde persoon waar we geen contakt meer met willen , nu mijn vraag , bestaat er een andere manier voor daar een ander paswoord op te zetten op die gmail?
 
- er bestaan tools die allerlei wachtwoorden uit de pc kunnen halen zoals ' forensic tool kit - live', uiteraard is dit een dure aangelegenheid geweest.
- en en ik heb toegang nodig tot de pc/laptop om er mee te booten ... of op afstand (met AnyDesk) lukt het ook .... maar aan de andere kant moet er wel een persoon zijn die pc-kennis heeft ...
- ik woon in de omgeving 2100 antwerpen. de stick doet wel degelijk zijn werk om het huidige wachtwoord zichtbaar te maken, dan kan je terug in account en het paswoord veranderen ....
 
die tool is een live stick, kan enkel starten bij het booten en om op ' remote ' te kunnen werken moet eerst AnyDesk aanwezig en werkend zijn.
een persoon van oudere leeftijd zonder pc-kennis ik zie dat toch niet doen, vandaar dat er ook iemand moet zijn met een beetje pc know how ...
 
Laatst bewerkt:
Ik doe nog maar eens een poging de focus van de vraag te herstellen ... @wivy , kan je je licht erover laten schijnen hoe de vraagsteller een gmail account terug kan nemen, nadat die door iemand anders aan diens identificatie is gekoppeld en het wachtwoord heeft gewijzigd, zodat de oorspronkelijke eigenaar er niet meer in kan en elke vraag tot 'reset paswoord' bij de overnemer terecht komt ...
Dat was nl. de vraag, niet over installatie of reboot etc... van Windows.

Ik zie daar geen lichtpunt in ... jij wel ?
 
Ik doe nog maar eens een poging de focus van de vraag te herstellen ... @wivy , kan je je licht erover laten schijnen hoe de vraagsteller een gmail account terug kan nemen, nadat die door iemand anders aan diens identificatie is gekoppeld en het wachtwoord heeft gewijzigd, zodat de oorspronkelijke eigenaar er niet meer in kan en elke vraag tot 'reset paswoord' bij de overnemer terecht komt ...
Dat was nl. de vraag, niet over installatie of reboot etc... van Windows.

Ik zie daar geen lichtpunt in ... jij wel ?
wat snap je er niet van? dat ik een live-tool bezit die paswoorden en andere info kan recuperen van de users van een pc met gekoppelde paswoorden erbij,?dat veranderd paswoord van Gmail bevind zich nog in de pc ergens, enkel weet de gebruiker het nieuwe paswoord niet, die kan ik wel uitlezen.
net zoals ' data recovery ' van hdd's en ssd's valt ook onder ' Forensic software ':


nog nooit gehoord van ' Forensic software ', hoe denk je dat gerechtelijke diensten en prive detectives toegang krijgen tot info bij pc's van ... personen? met:

'ctrl' + 'alt' + 'del'

info-link bv:


einde verhaal .... , einde voorgestelde hulp.
 
Laatst bewerkt:
Wat je schrijft snap ik helemaal maar ... als op de PC het nieuwe wachtwoord nooit is gebruikt want -> niet bekend bij die oorspronkelijke gebruiker hoe kan je tool het dan uitlezen vanop de PC ?
 
@wivy
Even inpikken hier.
dat veranderd paswoord van Gmail bevind zich nog in de pc ergens
Dit hoeft niet perse zo te zijn. Veelal worden er hashes gebruikt van de wachtwoorden.
In het kort; de echte wachtwoorden worden hierbij nooit opgeslagen, omdat dit ook niet nodig is. Enkel een versleuteling hiervan (HASH -SHA256 vb) wordt lokaal opgeslagen welke vergeleken wordt met het ingevoerde wachtwoord. Hierbij worden hashes vergeleken en dient het echte wachtwoord nooit gekend te zijn.
 
de dame in questie kent geen enkel paswoord nemeer door haar ouderdom(91) dus ik ben aan het wachten of ze aan dat paswoord kan geraken door de goodwil van die dat aan haar pc heeft bezig gezeten

Als je deze informatie nu in je eerste vraag had gezet, had ik je vraag waarschijnlijk begrepen. Want de uitleg die je gaf was zo vaag... dat ik er tot nu toe kop nog staart aan kon vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan