Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn broer heeft problemen met zijn mail in Office outlook 2010. Exell en Word werken normaal.
Als hij zijn mailprogramma opent krijgt hij foutmelding :
Knipsel.PNG
Outlook gaat daarna naar configureren duurt een hele poos en tenslotte start hij op.
Heb het hele pakket al met Revo verwijdert. Opnieuw de installatie gedaan en geeft hetzelfde resultaat.
Hoe kan ik die foutmelding verwijderen zodat hij terug op een makkelijke manier kan opstarten?
 
ging er van uit dat men hem (uw broer dus ) losse email bestanden had doorgestuurd ...een soort van encryptie en dat men deze dus diende te converteren ...om deze dan te kunnen lezen als pdf .. misverstandje !
 
ging er van uit dat men hem (uw broer dus ) losse email bestanden had doorgestuurd ...een soort van encryptie en dat men deze dus diende te converteren ...om deze dan te kunnen lezen als pdf .. misverstandje !

Als je in outlook een mailtje selekteerd, dan kan je dat in een gewone map slepen. Het mailtje krijgt dan de extentie MSG. Het bestand wordt getoond in de vorm van een enveloppe.
Knipsel.JPG
Als je dan op dan op die enveloppe klikt, opent Outlook dat mailtje. Zelfs indien Outllook niet open staat.
 
Als je dan op dan op die enveloppe klikt, opent Outlook dat mailtje. Zelfs indien Outllook niet open staat.

Maar als Outlook geopend staat kun je het msg bestand dan ook niet verwijderen . Outlook moet dus eerst afgesloten worden . Normaal zou het dan moeten lukken .
Nota: Het verslepen moet naar een map in je persoonlijke mappen om te kunnen openen .
 
Maar als Outlook geopend staat kun je het msg bestand dan ook niet verwijderen . Outlook moet dus eerst afgesloten worden . Normaal zou het dan moeten lukken .
Nota: Het verslepen moet naar een map in je persoonlijke mappen om te kunnen openen .

Dat klopt niet. Bij mij staat er een map op mijn D schijf. Die bestanden kunnen zeker verwijderd worden.
 
Kan ook zijn dat de rechten op die folder aangepast dienen te worden. Ownership (eigenaar) om correct te zijn. Moet je in de geavanceerde instellingen gaan kijken van de permissions van die folder. Overerving toepassen op onderliggende bestanden en folders bij aanpassen van de eigenaar!
 
Kan ook zijn dat de rechten op die folder aangepast dienen te worden. Ownership (eigenaar) om correct te zijn. Moet je in de geavanceerde instellingen gaan kijken van de permissions van die folder. Overerving toepassen op onderliggende bestanden en folders bij aanpassen van de eigenaar!

Inderdaad, dat kan het zijn. Had daar ook nog niet aan gedacht. Probeer volgende week eens.
Doordat ik in de map zelf kon kijken dacht ik er niet aan. Misschien ook de reden waarom ik de MSG bestanden niet kan openen.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt niet. Bij mij staat er een map op mijn D schijf. Die bestanden kunnen zeker verwijderd worden.

Ook als Outlook geopend is ? Zoals ik het geciteerd heb moet je eerst Outlook afsluiten om te kunnen verwijderen . Wat ik geciteerd heb is dat om te kunnen openen dat je moet verslepen naar een map in één van je persoonlijke mappen bijv: mijn documenten .
 
Ook als Outlook geopend is ? Zoals ik het geciteerd heb moet je eerst Outlook afsluiten om te kunnen verwijderen . Wat ik geciteerd heb is dat om te kunnen openen dat je moet verslepen naar een map in één van je persoonlijke mappen bijv: mijn documenten .

Dan zou het maar om één bestand mogen gaan, datgeven wat je geopend hebt met Outlook. (als het al open gaat met Outlook). Die bestanden in je profiel folder zetten is niet nodig, dit is enkel "best practice". Wegens bescherming van/voor andere gebruikers.
 
Ook als Outlook geopend is ? Zoals ik het geciteerd heb moet je eerst Outlook afsluiten om te kunnen verwijderen . Wat ik geciteerd heb is dat om te kunnen openen dat je moet verslepen naar een map in één van je persoonlijke mappen bijv: mijn documenten .

Neen, klopt helemaal niet. Outlook open of gesloten, heeft geen belang. Map of plaats heeft ook geen belang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan