Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn broer heeft problemen met zijn mail in Office outlook 2010. Exell en Word werken normaal.
Als hij zijn mailprogramma opent krijgt hij foutmelding :
Knipsel.PNG
Outlook gaat daarna naar configureren duurt een hele poos en tenslotte start hij op.
Heb het hele pakket al met Revo verwijdert. Opnieuw de installatie gedaan en geeft hetzelfde resultaat.
Hoe kan ik die foutmelding verwijderen zodat hij terug op een makkelijke manier kan opstarten?
 
Aha, maar tussen een digitale handtekening en een digitale handtekening zit nogal een verschil.

Bestanden en applikaties kunnen ook digitaal ondertekend zijn door de ontwikkelaars
 
Ik zou volgende doen. Verwijder office volledig. Ruim al de aanwezige temp bestanden op in de betreffende folder (AppData\Local\Temp\*). En herinstalleer office van een bij voorkeur nieuw installatie medium. Zo sluit je uit dat het bronbestand corrupt is vanaf de start. Dus gebruik niet de originele DVD waarmee Office geinstalleerd werd, maar probeer van iemand een nieuwe correcte copie te lenen ofzo.
 
Ik zou volgende doen. Verwijder office volledig. Ruim al de aanwezige temp bestanden op in de betreffende folder (AppData\Local\Temp\*). En herinstalleer office van een bij voorkeur nieuw installatie medium. Zo sluit je uit dat het bronbestand corrupt is vanaf de start. Dus gebruik niet de originele DVD waarmee Office geinstalleerd werd, maar probeer van iemand een nieuwe correcte copie te lenen ofzo.

Nieuw installatiemedium? Wie kan dan zorgen voor een copy van Office 2010 pro? Op Spotnet staat die nog, maar is veel te oud om binnen te halen.
 
Ben bij mijn broer geweest en heb het bestand OSETUP.DLL er opnieuw opgekregen (copy gekregen van Qtex). Werkt terug perfect.
Toen ik bij mijn broer was, heb ik zijn mails die hij wilde behouden opgeslagen. Zijn pst file was bijna 4GB groot. Ik heb de een map gemaakt in Zijn documenten en genoemd "mail houden". Daarin heb ik de overtollige mails in gesleept. Zij hadden allen het icoontje van een enveloppe. Als je er op dubbelklikt, startte Outlook op en toonde de mail. Gisteren echter wilden ze niet meer openen. Het icoontje (enveloppe) was er ook niet meer. Als ik er op klikte start outlook maar blijft op het beginscherm haperen. Het enige wat je ermee kan doen is Outlook afsluiten. Ik heb van één mail een copy op een stick gezet. Werkt bij mij met dezelfde versie perfect. Wat er ook heel vreemd is, hij kan de betreffende mails niet verwijderen. Ook niet de map waar ze in opgeslagen zijn. De copy die ik meegenomen heb naar huis, kan ik bij mij zonder enig probleem verwijderen.
In zijn documenten, kan hij perfect alle andere bestanden verwijderen of bewerken. Enkel die map met mails, lukken niet. Ik heb ook een copy van de map naar zijn bureaublad gezet. Ook die is niet te verwijderen???????
Heb laten scannen op virussen.... Niets. Mbam laten lopen..... Niets.....
Wat is daar gaande?
 
fijn dat je deze terug werkende gekregen heb ...

zorg er eerst voor dat ook de verborgen mappen weergegeven worden ...dit doe je via de verkenner opties in het configuratiescherm (indien men de Windows 10 gebruikt )... tap "weergave "
Ashampoo_Snap_2015.11.14_11h10m09s_002_.png

start outlook op en open het menu "Extra" selecteer nu "Opties".
ga vervolgens naar de tab "E-mailinstellingen" en druk op de knop "E-mailaccounts".
neem nu de info over die je hier te zien krijgt ( best dat je deze ergens noteert want je heb deze straks dan ook weer nodig. )
heb je de gegevens genoteerd dan klik je hier op de knop "map wijzigen" kies voor een nieuwe outlook gegevensbestand (denk dat dit dus een .pst zou moeten zijn !) en bevestig dit met "ok"
selecteer nu vervolgens je "postvak in " dat dus bij je nieuwe aangemaakte map toehoort ..en bevestig dit met "ok"
herstart vervolgens de outlook weer op en ga dan naar de te verwijderen mails (deze zou je nu moeten kunnen verwijderen ..)
noteer wel dat je nu de eerder genoteerde gegevens weer dient in te geven !

bron : Onverwijderbare mail toch wissen
 
Ben bij mijn broer geweest en heb het bestand OSETUP.DLL er opnieuw opgekregen (copy gekregen van Qtex). Werkt terug perfect.
Toen ik bij mijn broer was, heb ik zijn mails die hij wilde behouden opgeslagen. Zijn pst file was bijna 4GB groot. Ik heb de een map gemaakt in Zijn documenten en genoemd "mail houden". Daarin heb ik de overtollige mails in gesleept. Zij hadden allen het icoontje van een enveloppe. Als je er op dubbelklikt, startte Outlook op en toonde de mail. Gisteren echter wilden ze niet meer openen. Het icoontje (enveloppe) was er ook niet meer. Als ik er op klikte start outlook maar blijft op het beginscherm haperen. Het enige wat je ermee kan doen is Outlook afsluiten. Ik heb van één mail een copy op een stick gezet. Werkt bij mij met dezelfde versie perfect. Wat er ook heel vreemd is, hij kan de betreffende mails niet verwijderen. Ook niet de map waar ze in opgeslagen zijn. De copy die ik meegenomen heb naar huis, kan ik bij mij zonder enig probleem verwijderen.
In zijn documenten, kan hij perfect alle andere bestanden verwijderen of bewerken. Enkel die map met mails, lukken niet. Ik heb ook een copy van de map naar zijn bureaublad gezet. Ook die is niet te verwijderen???????
Heb laten scannen op virussen.... Niets. Mbam laten lopen..... Niets.....
Wat is daar gaande?

Als ik dit allemaal lees denk ik in de richting van een beschadigt Outlook profiel . Lees hier Methode 9 .
 
Dit heeft totaal niets meer met Outlook te maken. Als je de mails wegsleept naar een NTFS folder, dan heb je een single bestand (msg). Als de betreffende PC daar raar op doet, staat dit volledig los van Outlook. Mails niet kunnen verwijderen ed. Maw de MSG bestanden verwijderen, openen, ... lukt niet meer... is dus geen Outlook probleem. Verder gaande op het start van je topic, een corrupt systeem bestand van Office (outlook), denk ik dat je niet al te ver moet zoeken. Komt tot nu toe neer op beschadigde NTFS bestanden / folders. Gaat hier nietmeer over mails. Toevallig mail bestanden ja... (msg extentie), maar bestanden.
Schijf onmiddellijk controleren op fouten.
 
Dit heeft totaal niets meer met Outlook te maken. Als je de mails wegsleept naar een NTFS folder, dan heb je een single bestand (msg). Als de betreffende PC daar raar op doet, staat dit volledig los van Outlook. Mails niet kunnen verwijderen ed. Maw de MSG bestanden verwijderen, openen, ... lukt niet meer... is dus geen Outlook probleem. Verder gaande op het start van je topic, een corrupt systeem bestand van Office (outlook), denk ik dat je niet al te ver moet zoeken. Komt tot nu toe neer op beschadigde NTFS bestanden / folders. Gaat hier nietmeer over mails. Toevallig mail bestanden ja... (msg extentie), maar bestanden.
Schijf onmiddellijk controleren op fouten.

Dat kan best kloppen met de stappen die ik tot nu toe deed. Inderdaad, met outlook afgesloten, een msg bestand niet kunnen verwijderen op die pc kan niets meer met outlook te maken hebben. Ik probeer volgende week eens langs te gaan hiervoor.
 
Dit heeft totaal niets meer met Outlook te maken. Als je de mails wegsleept naar een NTFS folder, dan heb je een single bestand (msg). Als de betreffende PC daar raar op doet, staat dit volledig los van Outlook. Mails niet kunnen verwijderen ed. Maw de MSG bestanden verwijderen, openen, ... lukt niet meer... is dus geen Outlook probleem. Verder gaande op het start van je topic, een corrupt systeem bestand van Office (outlook), denk ik dat je niet al te ver moet zoeken. Komt tot nu toe neer op beschadigde NTFS bestanden / folders. Gaat hier nietmeer over mails. Toevallig mail bestanden ja... (msg extentie), maar bestanden.
Schijf onmiddellijk controleren op fouten.

Gisteren terug bij mijn broer geweest. Heb schijf laten controleren. Geen fouten gevonden???? Hij kan werken met Outlook. Maar een map met MSG bestanden kan hij niet verwijderen. Ook de MSG bestanden openen niet. Rest werkt perfect.
 
Zet uw Outlook mail (MSG bestanden) om naar PDF !
een online converteren vermits een kleine vergoeding ...
1.5€/maand
4.5€/3maanden
14€ voor 1 jaar

*was opzoek naar een gratis dienst maar vond er geen die dit gratis aanbood !

Begrijp niet goed waarom dat zou moeten gebeuren.
1. Als alles goed is, kan je het MSG bestanden direct lezen zoals het oorspronkelijk in de mail stond.
2. Als je hem kan lezen kan je hem afdrukken.
3. Als je hem kunt afdrukken kan je hem ook opslaan als pdf.
Maar heeft in feite totaal geen nut om op te slaan als pdf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan