downloadfoutmelding bij het downloaden van een bestand van WE-transfer extensie -crdownload

Status
Niet open voor verdere reacties.

bremalie

Steunend lid
Vip Lid
Bij het downloaden van bestanden van WE-transfer krijg ik sedert een paar maanden iedere keer een fout melding dat deze mislukt is en het bestand op de computer krijgt dan de extensie -crdownload. Ik werk met AVG secure browser en windows versie 10. Ik heb nog 30GB vrije ruimte op de C-schijf en de bestanden zijn maximaal 2GB. Indien ik de extensie -crdownload verander in-zip extensie kan ik het bestand gewoon unzippen en bekijken. Na het downloaden van een bestand wordt dit bestand onmiddellijk gecontroleerd of gescand 'automatisch' en dan krijg ik de foutmelding "niet gelukt" ik veronderstel dat de controle op de juistheid van de download niet gebeurd is en het bestand is weggeschreven als "Niet bevestigd xxxxxxxx.crdownload ".Iemand een idee wat of welke instelling deze fout veroorzaakt ?
ScreenHunter 19 (02).png
ScreenHunter 21.png
ScreenHunter 20.png
 
De extensie "-crdownload" is een tijdelijke extensie die aan elk downloadbestand wordt gegeven terwijl de download bezig is en het bestand dus wordt opgebouwd. Als de download is afgelopen gebeurt er een soort verificatie tussen bron en resultaat en als die positief is krijgt het bestand zijn bedoelde extensie toegewezen. In het voorbeeld zou dat vermoed ik *.zip moeten zijn.

Ik vermoed dat het bij jouw fout loopt nét op het moment dat het bestand wel is aangekomen maar de verificatie mislukt. Je had het dus in je vraag bij het rechte eind !!! De virusscanner kickt in denk ik alvorens We Transfer die controle heeft kunnen uitvoeren.

Daar kun je volgens mij bitter weinig aan doen, behalve kleinere bestanden in We Transfer (laten) stoppen of bij het ophalen je AVG secure browser eventjes volledig desactiveren. Risico zou daarbij beperkt zijn omdat meteen na de download je reguliere virusscanner (ook AVG vermoed ik ?) het bestand dan wel scannen.
Je kan dat misschien eens testen met zo'n groot bestand dat je er zelf gezet hebt, m.a.w. dat je vertrouwen kan.
 
Dank je wel Philip voor je antwoord en dit was ook hetgeen ik dacht. bij kleinere bestanden lukt het wel. Waarschijnlijk zal het antivirusprogramma AVG te rap de deur dicht doen vooraleer de volledige scan van WE-transfer naar mijn computer en omgekeerd volledig gedaan is; Ik zal dezelfde vraag ook eens doormailen naar AVG; Ik hou je op de hoogte. Mvg Bremalien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan