Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

PC Windows 10 Pro met een exteren harde schijf (dient als backup).
De PC geeft aan dat er een device bezet is (in dit geval f:, waar de harde schijf is aangesloten) maar ik kan het niet openen. Schijf kapot?

mvrgr Cees
 
kijk eens via schijfbeheer of deze online staat ...
ook deze eens loskoppelen en vervolgens weer aansluiten kan soms helpen ...in veronderstelling dat je bitlocker niet heb aangezet voor deze schijf
 
Hallo Qtex,

Sorry dat ik wat traag op je suggesties reageer, maar ik was ff-tjes een paar dagen afwezig. Via het aanhalen van jouw vragen en suggesties probeer ik vervolgens te reageren

kijk eens via schijfbeheer of deze online staat ...
Hij geeft wel f: aan maar niet dat er een schijf gekoppeld is..... Geeft dus f: met niets er achter aan

ook deze eens loskoppelen en vervolgens weer aansluiten kan soms helpen ... Heb ik een aantal keren zonder succes geprobeerd

in veronderstelling dat je bitlocker niet heb aangezet voor deze schijf ... ??? Hoe kom ik daar achter? Ik weet dat ik Powershell (heb ik opgezocht) nodig heb? Maar weet niet hoe daarmee om the gaan, laat staan dat ik bitlocker aan heb staan of niet (en die blijkbaar weer uit moet zetten?)

Help....
 
Heb trouwens deze snapshot nog ff-tjes gemaakt. Misschien dat dat informatie geeft?

Knipsel.jpg

F: zou volgens mij de schijf moeten zijn..
 
das dus een RAW bestandsindeling inplaats van een NTFS en daar kan Windows niets mee...
staan er bestanden op die jij wenst te behouden of komt het niet zo na als je dit als verliest want ik lees dat de betreffende schijf eigenlijk maar dient om backup's op te bewaren .
 
Weggooien die schijf dus en opnieuw beginnen met een schone nieuwe schijf (eens?). Ik heb trouwens ook een beeld gekregen dat het euvel kan zijn ontstaan doordat wellicht op een grove niet nette wijze de schijf verbinding is verbroken. Bijv. het onderbreken van die verbinding op een brute manier (lees de usb verbinding zo maar verbreken). Juist en als dat zo is ? Uitkijken in de toekomst dus!

Heel erg bedankt weer; ik ga dus een nieuwe schijf kopen. Als je daar nog iets over kan adviseren? Ik hou me graag beschikbaar voor een goed advies (en zeker door jullie!).

Cees
 
het gebeurd inderdaad meestal als de schijf verwijderd word terwijl deze in feite nog met een schrijf bewerking bezig is ....daarom is deze nog niet stuk en vervolgens dien je deze ook niet weg te gooien ...indien het jouw niets uitmaakt betreffende de bestanden die er op staan dan dien je deze maar gewoon te formateren en zal deze terug aangemaakt worden met een bestandseenheid NTFS zodat deze dan weer te gebruiken is ....wil jij in de toekomst dit vermijden dan dien jij maar op de usb icon te klikken rechts onder in de taakbalk om de externe usb schijf te verwijderen das de veiligste manier ...
 
nadat je deze geformateerd heb dien je eens crystaldiskinfo te draaien deze geeft de gezondheid aan van de schijf...
blauw is gezond ... geel is opgepast er is iets mis met de schijf en rood betekend haal zo spoedig mogelijk een nieuwe schijf en backup de gegevens van deze schijf want deze schijf kan het vandaag of morgen opgeven..
 
Het is wel verwarrend met die schijf. Als ik hem voorheen mbv Computerbeheer onder f: (welliswaar niet benoemd) dacht nog te hebben (zoals ik ook aan jo hebt laten zien), wordt die externe schij nu helemaal niet meer weergegeven. Wordt dus een beetje een raadselachtig ding. Ik zie hem nu niet meer onder De Verkenner, niet meer mbv Computerbeheer en ook niet via Crystaldiskinfo. Wordt lastig zoeken, laat staan checken....
 
heb je de partition tool gebruikt die ik u eerder gelinkt had .. indien zo dan is er geen twijfel mogelijk en is de schijf dus overleden ...dan hoef je zelfs nog geen controle te doen...echter ga je deze dan weg gooien boor je er best wat gaten in ..

*als je de schijf niet te zien krijgt in de verkenner of in schijfbeheer dan zal crystaldiskinfo deze ook niet zien en das dan normaal ...
 
Ik bedank hem voor de bewezen diensten van ongeveer 10 jaar ;=), verzeker mezelf van het feit dat hij echt overleden is dmv de electrische boor en ga een mooie opvolger zoeken. Nogmaals dank voor je onvolprezen bijdrage weer en tot de volgende keer. PS je geeft niet snel op en dat is goed om te weten!! Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan