Status
Niet open voor verdere reacties.
Via usb heb ik een externe hd aangesloten en deze is direct erkend doch na een tijdje valt deze weg en moet ik de usb eruit halen en terug insteken om hem opnieuw te zien.
dit moet ergens aan een instelling liggen
wie weet raad?
ik gebruik Win 10
 
Ik denk dat de USB poort van de pc of laptop niet voldoende stroom levert voor deze externe schijf.

Oplossing hiervoor is een externe actieve USB hub kopen.
Eéntje dus met een voedingsadapter zodat de externe schijf z'n voedingsspanning niet van de PC krijgt, maar van de externe hub.

Dit is trouwens een veel voorkomend probleempje met externe schijven zonder voedingsadapter. Het lijkt leuk om zo'n schijf te kopen,, maar het werkt zelden goed.
 
Ligt er niet aan of de pc nieuw of oud is, het ligt er aan of deze voldoende stroom kan leveren.
Ook zit er weer verschil in de typen en merken harddisks die in de behuizingen zitten. De ene heeft wat meer en de andere wat minder stroom nodig om goed te werken.
Je hebt ze ook met een SSD er in en die vragen heel weinig stroom en dat gaat nagenoeg altijd goed.

Mijn regel is altijd, eerst proberen of het goed gaat en anders een actieve hub gebruiken.
Het beste is om een schijf met voedingsadapter te kopen of altijd een actieve hub gebruiken. Valt een schijf steeds uit, zou er in bepaalde gevallen data verlies kunnen optreden en dat wil je natuurlijk niet.
Ga daarom altijd op zeker.
 
bij mijn vroegere oude pc met usb2 had ik nochtans dit probleem niet.
Had ooit op het internet gelezen dat je een bepaalde instelling moest doen wat ik toen gedaan heb maar weet het niet meer en dacht dat iemand het nog wel weet.
Het is een usb 2.5' waar ik graag een backup zou opzetten maar tijdens het maken van de backup valt de verbinding uit
 
Lijkt toch echt een voedingsprobleempje en geen instelling.

Kan ook een slechte kabel zijn, probeer eens een andere. Of probeer eens een andere USB poort.

Een USB poort op de pc is meestal geen vrije aansluiting op de interne USB Hub.
Als er aan dezelfde hub een USB keyboard hangt met verlichting, toeters en bellen en u sluit de externe schijf aan op een vrije aansluiting van de pc kan het gebeuren dat beiden op dezelfde hub aangesloten zitten. Zo'n interne hub kan ook maar een bepaalde stroom leveren. De lampjes op het toetsenbord zullen dan wel branden, maar de elektronica van de harddisk zou kunnen falen.
 
ik denk dat dit het was
Bij usb eigenschappen energiebeheer stond de computer mag uitschakelen om energie te besparen
Knipsel.PNG
 
Je hebt gezegd dat de schijf er mee stopte tijdens een een lees of schrijfbewerking.

De afbeelding die je nu geeft is voor een slaapstand en dat is wat anders. Als een schijf in slaapstand is duurt het even voor je hem ziet, als hij dan eenmaal met een bewerking bezig is zal hij niet in de slaapstand gaan. Dat gaat hij pas weer er als er een poosje niets meer gebeurd met de schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan