Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan het dat een nieuwe externe harde schijf bij mijn op de pc het wel doet en bij een vriend
op zijn pc het niet doet?
De schijf is er een van Medion en ligt zoals je misschien weet op de pc zonder het kabelwerk.
Als ik die van mij erop doe( eenzelfde model en type) bij die vriend doet hij het wel en neem ik die van hem mee naar mijne pc doet die het wel.
Hoe kan dat?
Je ziet hem er niet aanslaan bij de zijne maar gebruikt hij de kabels met usb doet hij het prima!
Wie kan ons helpen of moet ik ze verwisselen?
Mvg:Hendricus
 
Hoe kan het dat een nieuwe externe harde schijf bij mijn op de pc het wel doet en bij een vriend
op zijn pc het niet doet?
Als ik die van mij erop doe( eenzelfde model en type) bij die vriend doet hij het wel en neem ik die van hem mee naar mijne pc doet die het wel.
Sorry, maar vertel eens duidelijk welke schijf nu waar wel en waar niet werkt.

Je ziet hem er niet aanslaan bij de zijne maar gebruikt hij de kabels met usb doet hij het prima!
En betreft het hier een Netwerkschijf die via een LAN kabel is aangesloten of een externeschijf die via USB is aangesloten ?
 
De nieuwe schijf is ook extern ,die doet het wel met adeptor en usb bij mijn vriend maar niet eropgelegd(medion)
Maar op de pc van mij doet hij het wel zowel erop als met de kabels!
En ik heb dezelfde in gebruik en doe ik die er bij hem op dan werkt hij wel!
Dus bij mij doen ze het alletwee en bij hem alleen de nieuwe!
Hopende dat het een beetje duidelijker is nu wat ik bedoel.
Bij mij is het Windows XP en bij hem is het Vista,kan het daar mee te maken hebben?
Grt.
 
Aha, je bedoeld dus de sleuf bovenop de Medion PC waar je als het ware een schijf in kan leggen.

Het enige wat ik hiervoor kan verzinnen is dat de schijf geen goed kontakt maakt. Er zitten als het goed is 3 pluggen die allemaal volledig in de schijf moeten.
Duw hem daarom eens goed naar achteren zodat hij stevig vast komt te zitten.
 
Het kan ook zijn dat u uw schijf een letter heeft toegewezen bij de eerste formatering, en dat deze letter reeds bezet is bij uw vriend.
Je kan eventueel via systeemwerkset, schijfbeheer de letter verwijderen voor uw schijf.
 
Het ledje moet gaan branden ja. Vreemd vind ik wel dat hij het met een andere schijf wel goed doet.

Op de één of andere manier lijkt hij dus geen goed kontakt te maken. Dit is het enige wat ik kan verzinnen.
 
Ik zal eens kijken dat we ze ruilen dan gaat het wel denk ik toch?
Maar voor het er bij de nieuwe op te kopieren zal er heel wat tijd in gaan zitten denk ik!
En het vreemde is nog wat ik nog altijd niet snap dat ik ze nog omgewisseld heb op de dag van aankoop omdat ze er ook niet op marcheerde!
Ze kwam van de Aldi en daar was het geen probleem voor ze om te wisselen.
 
Geachte heer/mevrouw de Bruijn,

Uw klantnummer is 0115866985. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Bij deze bevestigen wij de ontvangst van uw email.

Er vanuit gaande dat uw vraag is beantwoord, zullen wij uw e-mail aan uw klantgegevens toevoegen, maar geen verdere actie hierop ondernemen.






Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Mevr. F. Teunissen-van Berlo


Onze service-hotline is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt u ons bereiken vanuit Nederland op 0900-2352534 en vanuit België op 02-2006198.

Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantoortijden op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.

U vindt ons op internet op navolgende links:

MEDIONshop Nederland
MEDIONshop België
MEDIONshop België
MEDIONshop Nederland

KvK: 12045475

Disclaimer:
Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor de persoon die als ontvanger in dit bericht staat aangemerkt. Gelieve ter kennisname aan te nemen dat doorsturen, kopiëren of distribueren van de inhoud van dit bericht niet is toegestaan. Verder kunnen aan deze email-correspondentie geen rechten worden ontleend.
Mocht u dit bericht per vergissing hebben ontvangen, dan verzoeken wij u de afzender hiervan op de hoogte te stellen, waarna het bericht gewist dient te worden.

HDDrive2go 1.5TB MD90132.12 eSATA eNL&FR

> Gisteren geprobeerd om de(zeg maar de kapotte) harde schijf er op te zetten bij mijne pc en u zal het niet geloven ,op mijne pc deed hij het wel!
> Ik heb het altijd over de ext.harde schijf die er rechtstreeks opligt zonder de kabels he!
> Het is wel verwonderlijk dat ik mijn ext.schijf van mij, bij zijn pc er wel op kan doen maar de nieuwe schijf er niets doet.
> Terwijl ik allebei de schijven bij mij het goed doen!
> Ik moet er wel bij vernoemen dat er bij mijn pc geen sata-verbinding opzit(dus alleen de stroom en usb aansluiting .
> Verder heb ik Windows XP en hij (dus waar de nieuwe het laat afweten) Windows-Vista!
> Ik heb er ook al over nagedacht voor de toestellen gewoon om te wisselen maar is nogal moeilijk omdat op die van mij heelveel opgeslagen is,het blijft een moeilijke uitdaging!
> Maar ik ga dat terugsturen eens met hem bespreken maar ik heb er toch twijfels over of dat de oplossing gaat brengen??
> MVG Henk.
>
>
> Date: Wed, 12 Jan 2011 12:12:34 +0100
> From: pc-infonl@medion.com
> To: hendricusdebruyn@hotmail.com
> Subject: RE: Re[4]: CE (Draagbare opslagmedia) ID[|#231263#478361#467013e#|]
>
> Geachte heer/mevrouw de Bruijn,
>
> Uw klantnummer is 0115866985. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.
>
> Voor de verzending van uw apparaat ontvangt u van Medion een verzendbewijs en reparatienummer. Met dit verzendbewijs kunt u het product kosteloos verzenden via het postkantoor. Indien u een verzendbewijs wenst te ontvangen, verzoeken wij u te reageren op deze email of contact op te nemen met de service hotline.
>
>
>
> LET OP: Het is niet mogelijk een product naar ons op te sturen zonder een verzendbewijs en reparatienummer.
>
>
>
> Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
>
> Met vriendelijke groet,
> Medion Service Center
> Mevr. F. Teunissen-van Berlo
>
>
> Onze service-hotline is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt u ons bereiken vanuit Nederland op 0900-2352534 en vanuit België op 02-2006198.
>
> Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantoortijden op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.
>
> U vindt ons op internet op navolgende links:
>
> http://www.medion.com/nl
> http://www.medion.com/be
> http://www.medionshop.be
> http://www.medionshop.nl
>
> KvK: 12045475
>
> Disclaimer:
> Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor de persoon die als ontvanger in dit bericht staat aangemerkt. Gelieve ter kennisname aan te nemen dat doorsturen, kopiëren of distribueren van de inhoud van dit bericht niet is toegestaan. Verder kunnen aan deze email-correspondentie geen rechten worden ontleend.
> Mocht u dit bericht per vergissing hebben ontvangen, dan verzoeken wij u de afzender hiervan op de hoogte te stellen, waarna het bericht gewist dient te worden.
>
> HDDrive2go 1.5TB MD90132.12 eSATA eNL&FR
>
> > Zijn we nu niet naast elkaar aan het praten?
> > Ik zei in het voogaande bericht dat mijn harde schijf(dat dezelfde is) het er wel op doet maar de nieuwe als die er word ingeschoven er helemaal geen geluid of geen blauwe verlichting te horen of te zien is!
> > Kan je het dan oplossen met de 2 voorgestelde methodes?
> > MVG Henk.
> >
> >
> > Date: Mon, 10 Jan 2011 13:24:52 +0100
> > From: pc-infonl@medion.com
> > To: hendricusdebruyn@hotmail.com
> > Subject: RE: Re[3]: [EMAIL] CE (Draagbare opslagmedia) ID[|#231263#478361#467013e#|]
> >
> > Geachte heer/mevrouw de Bruijn,
> >
> > Uw klantnummer is 0115866985. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.
> >
> > Er zijn nog twee methodes om dit probleem op te kunnen lossen:
> >
> > 1) Installeer de chipset drivers van uw computer. Deze kunt u vinden op bijvoorbeeld D:\Drivers\Motherboard\ of D:\Drivers\01. Chipset\. Dit is afhankelijk van het type PC
> >
> > 2) Herstel de kooptoestand door gebruik te maken van de Application & Support DVD of bij de nieuwe modellen door op F11 te drukken tijdens het opstarten. De inhoud van de C:\ partitie zal verloren gaan, maar Windows met drivers en programmatuur zal zijn voorgeinstalleerd en geactiveerd.
> >
> >
> >
> >
> >
> > Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
> >
> > Met vriendelijke groet,
> > Medion Service Center
> > Mevr. F. Teunissen-van Berlo
> >
> >
> > Onze service-hotline is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt u ons bereiken vanuit Nederland op 0900-2352534 en vanuit België op 02-2006198.
> >
> > Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantoortijden op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.
> >
> > U vindt ons op internet op navolgende links:
> >
> > http://www.medion.com/nl
> > http://www.medion.com/be
> > http://www.medionshop.be
> > http://www.medionshop.nl
> >
> > KvK: 12045475
> >
> > Disclaimer:
> > Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor de persoon die als ontvanger in dit bericht staat aangemerkt. Gelieve ter kennisname aan te nemen dat doorsturen, kopiëren of distribueren van de inhoud van dit bericht niet is toegestaan. Verder kunnen aan deze email-correspondentie geen rechten worden ontleend.
> > Mocht u dit bericht per vergissing hebben ontvangen, dan verzoeken wij u de afzender hiervan op de hoogte te stellen, waarna het bericht gewist dient te worden.
> >
> > HDDrive2go 1.5TB MD90132.12 eSATA eNL&FR
> >
> > > Dat alles geprobeerd maar geen resultaat en met de usb en de adepter gaat het blauwe lichtje wel aan maar schuif je hem erin dan krijgt hij denk ik geen stroom want het lichtje brand dan niet blauw
> > > Als ik de schijf (dezelfde ex.harde schijf) van mij erin doe dan gaat die wel dus? Maar bij die van mij voel ik wel weerstand bij het inplaatsen?
> > > MVG Henk.
> > >
> > > Date: Wed, 5 Jan 2011 10:14:18 +0100
> > > From: pc-infonl@medion.com
> > > To: hendricusdebruyn@hotmail.com
> > > Subject: RE: Re[2]: [EMAIL] CE (Draagbare opslagmedia) ID[|#231263#478361#467013e#|]
> > >
> > > Geachte heer/mevrouw de Bruijn,
> > >
> > > Uw klantnummer is 0115866985. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.
> > >
> > > Waarschijnlijk bevindt er zich restspanning op de pc, dit kunt u op de volgende wijze verwijderen:
> > >
> > > 1. Schakel de pc uit
> > > 2. Zet de schakelaar op de achterzijde van de pc op 0
> > > 3. Haal de stekker van de stroomtoevoer uit de pc
> > > 4. Druk 10 maal op de powerknop aan de voorzijde van de pc
> > > 5. Bevestig de stekker van de stroomtoevoer weer aan de pc
> > > 6. Zet de schakelaar op de achterzijde van de pc weer op 1
> > >
> > >
> > >
> > > Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
> > >
> > > Met vriendelijke groet,
> > > Medion Service Center
> > > Mevr. F. Teunissen-van Berlo
> > >
> > >
> > > Onze service-hotline is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt u ons bereiken vanuit Nederland op 0900-2352534 en vanuit België op 02-2006198.
> > >
> > > Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantoortijden op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.
> > >
> > > U vindt ons op internet op navolgende links:
> > >
> > > http://www.medion.com/nl
> > > http://www.medion.com/be
> > > http://www.medionshop.be
> > > http://www.medionshop.nl
> > >
> > > KvK: 12045475
> > >
> > > Disclaimer:
> > > Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor de persoon die als ontvanger in dit bericht staat aangemerkt. Gelieve ter kennisname aan te nemen dat doorsturen, kopiëren of distribueren van de inhoud van dit bericht niet is toegestaan. Verder kunnen aan deze email-correspondentie geen rechten worden ontleend.
> > > Mocht u dit bericht per vergissing hebben ontvangen, dan verzoeken wij u de afzender hiervan op de hoogte te stellen, waarna het bericht gewist dient te worden.
> > >
> > > HDDrive2go 1.5TB MD90132.12 eSATA eNL&FR
> > >
> > > > Bij punt 3, helemaal geen weerstand bij inschuiven van de externe HD2o
> > > >
> > > >
> > > > Date: Thu, 30 Dec 2010 18:50:21 +0100
> > > > From: pc-infonl@medion.com
> > > > To: hendricusdebruyn@hotmail.com
> > > > Subject: Re: [EMAIL] CE (Draagbare opslagmedia) ID[|#231263#478361#467013e#|]
> > > >
> > > > Geachte klant,
> > > >
> > > >
> > > > Dit is een automatisch verzonden email. Wij hebben vastgesteld dat enige aanvragen regelmatig bij ons binnenkomen en hebben daarom een FAQ samengesteld. Wij hopen dat uw vraag in onderstaande samenstelling van vragen en antwoorden wordt beantwoord.
> > > >
> > > > Indien de gewenste oplossing hier niet bij staat, kunt u reageren op deze email, zodat wij uw vraag alsnog in behandeling zullen nemen. Onderaan deze FAQ vindt u uw eigen originele email, zodat u uw vraag niet overnieuw hoeft te stellen.
> > > >
> > > > Draagbare opslagmedia-FAQ
> > > > 1. De MP3-speler of usb-stick wordt niet gevonden op de computer. Hoe komt dit?
> > > > 2. De externe harde schijf wordt niet herkend op de USB-poort. Wat kan ik hieraan doen?
> > > > 3. De HD2go wordt niet herkend op de computer. Hoe komt dit?
> > > > 4. Hoe kan ik de Jukebox het beste gebruiken?
> > > >
> > > >
> > > > 1. De MP3-speler of usb-stick wordt niet gevonden op de computer. Hoe komt dit?
> > > >
> > > > Antwoord:
> > > > De MP3-speler dient direct herkend te worden in Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000 en Windows Millenium en er hoeft geen software geïnstalleerd te worden. De MP3-speler dient op de usb-poort te zijn aangesloten op de computer. Als u vervolgens de MP3-speler aanzet dient in Windows Verkenner een verwisselbare schijf beschikbaar te komen. De MP3-speler wordt niet ondersteund op Windows 98 first edition en in dit geval dient u te upgraden naar minimaal Win98se. Voor Win98se dient dan wel een usb-massa-opslag-apparaat te worden geïnstalleerd. Mocht deze het echter niet doen, dan kunt u een andere usb-poort proberen en/of de usb-controllers (opnieuw) installeren. Als dit ook niet werkt, kunt u de camera op een andere computer aansluiten en een andere usb-kabel gebruiken.
> > > >
> > > >
> > > > 2. De externe harde schijf wordt niet herkend op de USB-poort. Wat kan ik hieraan doen?
> > > >
> > > > Antwoord:
> > > > U kunt de externe harde schijf aansluiten op een usb-poort en daarna activeren, partitioneren en formatteren in Windows. Na het aansluiten gaat u achtereenvolgens naar Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer en hier opent u Opslag en dan Schijfbeheer. De harde schijf dient hier zichtbaar te zijn als Schijf x, waarbij x een variabele letter is afhankelijk van hoeveel schijven uw computer bezit. Hier zal de schijf zichtbaar zijn en dient deze eerst geactiveerd te worden en daarna gepartitioneerd en geformatteerd.
> > > >
> > > > Mocht de harde schijf hierna nog niet herkend worden dan raden wij u aan een andere usb kabel te proberen en de harde schijf op een andere pc te proberen.
> > > >
> > > >
> > > > 3. De HD2go wordt niet herkend op de computer. Hoe komt dit?
> > > >
> > > > Antwoord:
> > > > Indien de HD2go niet wordt gedetecteerd door de computer kunt u controleren of deze goed is aangesloten, want het is bekend dat tijdens aansluiten enigszins weerstand wordt gevoeld. Wij raden u daarom aan om de harde schijf goed aan te drukken. Wanneer u weerstand voelt, hoeft dit niet altijd voldoende te zijn. Verder kan het initialiseren van de harde schijf enkele seconden duren en raden u aan om even te wachten. Nadat deze is geïnitialiseerd wordt in Windows Verkenner een verwisselbare schijf zichtbaar.
> > > >
> > > >
> > > > 4. Hoe kan ik de Jukebox het beste gebruiken?
> > > >
> > > > Antwoord:
> > > > Wij adviseren u Music Match te gebruiken om MP3-bestanden te maken en Windows Verkenner om deze te kopiëren en verwijderen naar en van de jukebox. Op deze manier worden de bestanden goed gekopieerd en zullen ze in de playlist komen te staan.
> > > >
> > > > Om data naar de harde schijf van de jukebox te kopiëren kunt u gebruik maken van het geheugenslot van de jukebox of de camera aansluiten via de USB-aansluiting. Ga vervolgens naar Menu > Bestandsbeheer > MMC. Hier kiest u SD of USB. Hierna kiest u het bestand of map welke u wilt kopiëren door 5 seconden enter ingedrukt te houden. Nu kunt u verplaatsen, kopiëren of wissen kiezen en komt u terug in keuze HDD MMC (Scherm Destination Device). Hier kiest u voor HDD indien u naar de harde schijf van de jukebox wilt kopiëren en kiest u een map. Op de betreffende map houdt u ook weer 5 seconden de enter-toets ingedrukt en het bestand of map wordt hier naartoe gekopieerd of verplaatst. Om de gegevens op de computer te zetten, adviseren wij u om gebruik te maken van Windows Verkenner.
> > > >
> > > > Verder kunt u zelf afspeellijsten maken in bijvoorbeeld Music Match. Indien deze afspeellijst gebruikt wordt op de Jukebox is het belangrijk dat de nummers in deze afspeellijsten ook op de Jukebox aanwezig zijn. U kunt een afspeellijst op de Jukebox maken door bestanden in de map Root Menu \ File Management \( HDD \) My Playlists te zetten. Daarna kunt u deze afspelen.
> > > > Tevens adviseren wij u om de ID3-Tags van de nummers zo compleet en correct mogelijk te maken. Dat zorgt dat de nummers ook in Genre, Song en Album gesorteerd kunnen worden.
> > > >
> > > > Om de harde schijf overnieuw te kunnen formatteren sluit u deze aan op uw computer. Formatteer vervolgens de harde schijf van uw mobiele Jukebox op FAT32. Kopieer de map \ Tools \ System van de cd naar de geformatteerde harde schijf en koppel de Jukebox los. Daarna reset u de Jukebox door 2 seconden met een paperclip op de resetknop te drukken op de achterzijde. Nu dient uw Jukebox weer correct te werken.
> > > > Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
> > > >
> > > > Met vriendelijke groet,
> > > > Medion Service Center
> > > >
> > > >
> > > > Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
> > > >
> > > > Tevens is onze service-hotline bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. Vanuit Nederland en België kunt u ons respectievelijk op 0900-2352534 en 02-2006198 bereiken.
> > > >
> > > > U vindt ons op internet op navolgende links:
> > > >
> > > > http://www.medion.com/be
> > > > http://www.medionshop.be
> > > > http://www.medionshop.nl
> > > > http://www.medion.com/nl
> > > >
> > > > KvK: 12045475
> > > >
> > > > Disclaimer:
> > > > Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor de persoon die als ontvanger in dit bericht staat aangemerkt. Gelieve ter kennisname aan te nemen dat doorsturen, kopiëren of distribueren van de inhoud van dit bericht niet is toegestaan.
> > > > Mocht u dit bericht per vergissing hebben ontvangen, dan verzoeken wij u de afzender hiervan op de hoogte te stellen, waarna het bericht gewist dient te worden.
> > > >
> > > >
> > > > Houd u er a.u.b. rekening mee dat dit een automatisch gegenereerd antwoord is op uw email. Mocht uw vraag niet beantwoord zijn dan verzoeken wij u om op deze email te reageren, zodat wij uw aanvraag alsnog bij de desbetreffende afdeling in behandeling kunnen nemen.
> > > >

[edit] Ik heb hier de adresgegevens weggehaald [/edit]

> > > > > Land: Nederland
> > > > > Productcategorie: Draagbare opslagmedia
> > > > > Materialnummer: 50034162
> > > > >
> > > > > Ik wil graag..: technische ondersteuning
> > > > > Aankoopdatum: 30.12.2010
> > > > > Plaats van aankoop: Aldi Kruibeke
> > > > >
> > > > > Vraag:
> > > > > ________________________________________________
> > > > > Ik heb om een nieuwe externe harde schijf geweest voor kado en als die hem in zijn pc steekt met ook een aansluiting met de slede ook medion dan doet hij niets (geen blauw licht of je hoort niets.Als ik de mijne erin steekt (hetzelfde type en al dan gaat het er wel op die pc.
> > > > > Maar nu kom ik thuis en bekijk nog eens de aansluiting bij mij en ik zie dat daar maar 2aansl. zijn nl. de stroom en de usb aansluiting en de sat verbinding ontbreekt.Kan het daar iets mee te maken hebben dat hij niet werkt? Met de kabelaansluiting werkt hij wel.Tevens heb ik de indruk dat hij bijna geen contact maakt omdat als ik de hd van mij erin breng die het wel doet.
> > > > > Heeft u daar een oplossing voor? Of moet de satverbinding uit de pc Genomen worden?Dus ik denk dat de aansluiting niet straf genoeg is want bij mijn harde schijf is het of ik een klikje hoor als ik hem erin schuif.
> > > > > MVG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onderaan begonnen en ik denk dat ik meteen zie wat er aan de hand is.

Maar nu kom ik thuis en bekijk nog eens de aansluiting bij mij en ik zie dat daar maar 2aansl. zijn nl. de stroom en de usb aansluiting en de sat verbinding ontbreekt.Kan het daar iets mee te maken hebben dat hij niet werkt? Met de kabelaansluiting werkt hij wel.Tevens heb ik de indruk dat hij bijna geen contact maakt omdat als ik de hd van mij erin breng die het wel doet.

Dit is een gegeven dat je hier op het forum nog niet vermeld had.
Waarschijnlijk heb je een verkeerde schijf gekocht.
Medion levert externe schijven HDDrive2Go met en zonder Ultra Speed.
Waarschijnlijk is jouw PC Ultra Speed en de externe schijf niet.
Ik heb even gezocht op de Medion site en heb dit gevonden. Ik heb zelf geen ervaring met deze adapters, maar dit zou misschien de oplossing kunnen zijn MEDIONshop Nederland: MEDION® MD 85563 HDDrive2Go adapter

Kontroleer dus eerst jouw PC welke aansluiting er in de schacht bovenop de PC zit en kontroleer de gegevens van de externe schijf of dit het juiste type is.
Ik zou hierover toch Medion weer even benaderen met dit gegeven en vragen of zo'n adapter de ware oplossing is.
Of misschien weet iemand anders dit hier op het forum.

Waarschijnlijk ziet het er bovenop de PC zo uit.
akoyaE4360Ddriveports.jpg


De achterkant van de externeschijf moet er zo uit zien
74029d1234803575-medion-hddrive2go-mit-seagate-platte-updaten-2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan