Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan het dat een nieuwe externe harde schijf bij mijn op de pc het wel doet en bij een vriend
op zijn pc het niet doet?
De schijf is er een van Medion en ligt zoals je misschien weet op de pc zonder het kabelwerk.
Als ik die van mij erop doe( eenzelfde model en type) bij die vriend doet hij het wel en neem ik die van hem mee naar mijne pc doet die het wel.
Hoe kan dat?
Je ziet hem er niet aanslaan bij de zijne maar gebruikt hij de kabels met usb doet hij het prima!
Wie kan ons helpen of moet ik ze verwisselen?
Mvg:Hendricus
 
De bovenkant van de pc ziet er zo uit waar de nieuwe externe het niet doet maar bij mij ontbreekt er de sataverbinding en doet de schijf het wel!
De achterkant van alle schijven ziet er inderdaad zo uit en ik ga eens informeren bij Medion en laat ik het hier nog weten.
Ik denk dat dit de oplossing ga zijn of ik moet de beide schijven verwisselen maar daar gaat heel wat tijd inzitten omdat er al een 800Gb opstaat van de 1,5 TB
Jullie horen er nog van wat ik zal gaan doen of gedaan zal hebben!
MVG :Henk.
 
Dus de SATA stekker van de PC drukt tegen de achterkant van de externe schijf behuizing, waardoor er geen enkele connector in de externe schijf kan en hierdoor niets zal werken.

De adapter die ik in de Medion link gaf is hiervoor de oplossing. Hij werkt dan via USB, dus is het geen Ultra Speed.
Deze adapter zorgt ervoor dat de voeding en de USB stekker aangesloten kan worden, het is eigenlijk een soort opvul verloopje.

20033522_PIC-H_Dfront?$DETAIL1$.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij (de vriend dus) gaat het zo maar laten denk ik want hij zegt er niets meer over en ik ook niet en ruilen zie ik ook niet zitten want hij is zelf tot de ontdekking gekomen dat het zonder een adeptor niet mogelijk zou zijn!Het staat op de plaats waar de ext.schijf moet geplaatst worden!
Ik geloof dat het 6Euro kost voor een adepter maar er kom evenveel bij voor het op te sturen dus?
In ieder geval bedankt voor de oplossing aan te reiken!
MVG Henk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan