Hardware DC Power Jack faalt

Status
Niet open voor verdere reacties.
De DC Power Jack van de Medion laptop van een vriend van me doet het bijna niet meer. Door met de stekker van de lader voorzichtig heen en weer te bewegen lukt het soms om de batterij te laden. Ik dacht in eerste instantie aan een beschadiging van de DC Jack of een slecht contact met het moederbord. De soldeerpunten heb ik met een soldeerboutje hersmolten doch zonder resultaat.
Het viel me wel al direct op dat er geen centrale pin in de jack zit en dat heb ik nooit eerder gezien bij andere laptops. Nu moet ik wel toegeven dat ik me de laatste 2 jaar niet goed meer op de hoogte gehouden heb van de nieuwste technieken. Daarom vraag ik me af of er tegenwoordig zulke Jacks bestaan? Mij lijkt het niet echt logisch. Anderzijds is het dan toch zo dat er soms (na wat friemelen en verschuiven)) wel een goed contact tot stand komt.

Ziehier de gegevens van deze laptop.
Medion Acoya laptop E14302

• Model no : MD63600
  • MSN No : 30028908
  • Artcl. No: 3000187
  • Year Code: AA23/20 C
  • EAN: 20070300001876
  • Model: E14302
  • S/N: 30028908763700501479
En hier enkele foto's van het gedemonteerde bordje:

IMG_20241121_203915.jpg

IMG_20241121_204338.jpg

IMG_20241121_204548.jpg

IMG_20241121_203915.jpg

Bijlagen

• IMG_20241121_204138.jpg
    IMG_20241121_204138.jpg
    37.9 KB · Weergaven: 13
Gezien uw inzet heb je daar natuurlijk recht op. Anderen ook trouwens. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Zoals eerder gezegd heb ik een vervangend USB-bordje besteld bij Medion. Ik hou er rekening mee dat de levering een week kan duren. Hopelijk heb ik het juiste besteld want Medion toont op zijn service website van DAT onderdeel geen foto wat ik toch een tekortkoming in hun service vind. Normaal gezien kan het echter niet fout gaan want ik heb het correcte MSN nummer ingevoerd om naar de juiste locatie te gaan. Ik heb ook nog eens een dubbelcheck gedaan via de Duitsalige en de Engelstalige site.

Ik bewonder uw bijzonder grote kennis in deze branche maar je hebt er vaak moeite mee om de mindere kennis of een foutje van anderen te accepteren en te respecteren. :cool:

Fair enough. Maar hetgeen hier in dit topic staat is eerder pure koppigheid langs jouw kant. Letterlijk iedereen buiten jezelf, ziet dat je op een fout spoor zit. En toch blijf je vasthouden daar aan. Moest er een heel beetje twijfel in het spel zijn, dan moeten we voorzichtig zijn. Maar in deze situatie kunnen we niet blijven lijdzaam toekijken hoe dit evolueert naar totale waanzin. Meer kan ik daar niet over zeggen.

@DDragon80
Ik heb in de gaten dat mijn vergissing te wijten is aan het feit dat bij een omgekeerde geopende laptop datgene wat de rechterkant van de laptop is zich dat dan links bevind en omgekeerd. Dat weet ik natuurlijk wel maar ik ben er deze keer toch door misleid geweest. Je hebt dus geen reden om pissig te zijn hé.

Fair enough. Maar hetgeen hier in dit topic staat is eerder pure koppigheid langs jouw kant. Letterlijk iedereen buiten jezelf, ziet dat je op een fout spoor zit. En toch blijf je vasthouden daar aan. Moest er een heel beetje twijfel in het spel zijn, dan moeten we voorzichtig zijn. Maar in deze situatie kunnen we niet blijven lijdzaam toekijken hoe dit evolueert naar totale waanzin. Meer kan ik daar niet over zeggen.
Belachelijk van u hoor. Ik probeer altijd zo duidelijk mogelijk te zijn en de post van anderen zo goed mogelijk te begrijpen.
Waarom kom je hier alleen maar piepen om commentaar te geven? Je die tijd beter kunnen gebruiken om een handje toe te steken.

Update!
Nadat ik in de gaten kreeg dat ik me door het spiegelbeeld waarin de geopende laptop lag heb laten misleiden heb ik de laptop terug geopend om alles nog eens te herbekijken. En inderdaad, jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb verkeerdelijk de foto's van het USB-kaartje getoond ipv van de andere kant van de laptop waar ik trouwens ook de net-adapter aansloot. En het is daar dat ik me op moet richten om het probleem op te sporen.
Ik heb dus ten onrechte een vervangend USB-kaartje in bestelling.:mad::mad::mad:
Dit alles heeft echter niets te maken met koppigheid of om het even welke negatieve instelling te maken maar puur en enkel en alleen met een eigen vergissing die ik niet inzag.:mad:
Ik zal bij tijd en gelegenheid de solderingen van de falende connector eens inspecteren en eventueel hersolderen. Ik hou jullie op de hoogte.

Had er misschien toch beter nog even mee gewacht want vriendelijkheid is hier soms ver te zoeken.
En als wij niet zo "onvriendelijk" (of bedoelde je mss "volhardend"?) waren geweest was je mss nog steeds fout bezig?
Fouten toegeven kunnen er hier ook niet veel.
Wie moest er "fouten" toegeven? Welke? ;)
Dat kunnen jullie van mij niet zeggen.
Na 3 blz discussie... Het probleem met fouten/vergissingen is dat degene die ze maakt ze vaak bij zelfs meerder keren nazien nog steeds niet ziet.
Als je er zo vaak op gewezen wordt je ergens iets fout of je vergist hebt best toch alles nog eens extra goed nalezen en controleren.
Er werd telkens ook op gewezen wat er fout was. Audio ipv power jack, 1ste foto = usb printje ipv andere kant waar power jack zich bevindt...
Een paar dagen geleden heb ik een storting gedaan om als lid dit forum te steunen.
Al bij al mss toch nog een goede investering?
Ik zal bij tijd en gelegenheid de solderingen van de falende connector eens inspecteren en eventueel hersolderen. Ik hou jullie op de hoogte.
Mss ook een foto van de (correcte) print plaatsen?

Wie moest er "fouten" toegeven? Welke? ;)
Dat was niet naar posters in dit topic gericht maar het is een algemeen fenomeen op forums van welke aard ook. En dat bedoelde ik hiermee.
Ik begrijp zelf ook nog steeds niet hoe het me is kunnen overkomen, om na omdraaien en openen van het achterpaneel, me steeds op de verkeerde hoek (kant) van de laptop te blijven focussen. Op het Medion community forum las ik dat iemand met hetzelfde verhaal opdaagde over dezelfde pc. Dat is wellicht mede de oorzaak geweest dat ik er van overtuigd bleef dat ik me op het juiste onderdeel richtte.
Misschien hebben jullie nu begrip voor mijn vergissing. In het andere geval zie ik me genoodzaakt naar een ander computerforum uit te kijken want ik heb geen zin in het blijven oprakelen van mijn vergissing op deze mooie herfst-zomer. Ik heb mijn fout ingezien en toegegeven. Ik schaam me diep, temeer omdat me zo iets nooit eerder is overkomen.

@display19 Dat knipoogje heeft vele betekenissen hoor: wat de knipogende emoji betekent.
In dit geval was het zeker niet negatief bedoelt.

Is mezelf ook al vaak genoeg overkomen, en zal waarschijnlijk nog gebeuren.
Als ik dan merk, of rondvraag, er "precies iets niet klopt" maar niet vind leg ik het meestal even weg, doe iets anders en neem het daarna terug op.
Wat dan vaak helpt.

Laatst bewerkt:
Ik zou het betreuren als de loop van dit topic je ertoe zou aanzetten om het forum aan de kant te laten.
Per slot van rekening heeft iedere helper je in de loop van de 40 voorgaande posts met voldoende respect behandeld, je correcte info verstrekt etc... Enkel je eigen koppigheid heeft gemaakt dat het zo lang heeft geduurd.
Maar anderzijds heb je je ook UITVOERIG verontschuldigd daarvoor, dus zie ik geen conflict uiteindelijk.

Je blijft dus welkom en ik nodig je uit volgende vragen ook hier te stellen, met een open geest.
Ik veronderstel van de betrokken helpers dezelfde openheid dus je zit dan toch wel goed hoor !

Ik sluit dit topic nu wel af ... alles is gezegd.
See you next time !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan