De DC Power Jack van de Medion laptop van een vriend van me doet het bijna niet meer. Door met de stekker van de lader voorzichtig heen en weer te bewegen lukt het soms om de batterij te laden. Ik dacht in eerste instantie aan een beschadiging van de DC Jack of een slecht contact met het moederbord. De soldeerpunten heb ik met een soldeerboutje hersmolten doch zonder resultaat.
Het viel me wel al direct op dat er geen centrale pin in de jack zit en dat heb ik nooit eerder gezien bij andere laptops. Nu moet ik wel toegeven dat ik me de laatste 2 jaar niet goed meer op de hoogte gehouden heb van de nieuwste technieken. Daarom vraag ik me af of er tegenwoordig zulke Jacks bestaan? Mij lijkt het niet echt logisch. Anderzijds is het dan toch zo dat er soms (na wat friemelen en verschuiven)) wel een goed contact tot stand komt.
Ziehier de gegevens van deze laptop.
Medion Acoya laptop E14302
Het viel me wel al direct op dat er geen centrale pin in de jack zit en dat heb ik nooit eerder gezien bij andere laptops. Nu moet ik wel toegeven dat ik me de laatste 2 jaar niet goed meer op de hoogte gehouden heb van de nieuwste technieken. Daarom vraag ik me af of er tegenwoordig zulke Jacks bestaan? Mij lijkt het niet echt logisch. Anderzijds is het dan toch zo dat er soms (na wat friemelen en verschuiven)) wel een goed contact tot stand komt.
Ziehier de gegevens van deze laptop.
Medion Acoya laptop E14302
- Model no : MD63600
- MSN No : 30028908
- Artcl. No: 3000187
- Year Code: AA23/20 C
- EAN: 20070300001876
- Model: E14302
- S/N: 30028908763700501479