Netwerk power line.

Status
Niet open voor verdere reacties.

diaxx

Steunend lid
Vip Lid
Weet niet of dat de juiste benaming is.Mijn vraag is of iemand ondervinding heeft met een systeem modem-kabel-zender- ontvanger-kabel-toestel. Rede : TV moet verzet worden en een bekabeling naar ontvanger is moeilijk ( veel boor en kruip werk en de goesting!) Weet dat er een systeem ( power line?) bestaat maar is dit snel genoeg?
 
Mijn excuses voor de latere reactie, mijn grootste schrik was de snelheid, het is enkel voor een verbinding te maken met een receiver, tv heeft wifi. Zal is zien wat een MESH systeem is. Bedankt aan iedereen voor hun bijdrage, jullie hebben mij een hoop werk bespaard !!
 
Als het budget het je toelaat zou ik daar zeker voor gaan. Een MESH is eigenlijk nu wat je moet gaan gebruiken als je een nieuw netwerk opzet. Ik zou hier ook alles met MESH willen doen, maar dat kost ons nu momenteel nog te veel geld. Het zijn dus nu nog de standaard powerlines van Telenet die hier her en der ingeplugd zijn. Dekking is over het ganse huis verzekerd hier. Zou mijn kunnen wel eens willen uitvoeren hier thuis, maar krijg van mijn wederhelft geen groen licht. Het werkt nog zegt ze. Misschien als ik mijn Draadloos netwerken heb gevolgd tegen deze zomer, dat ik dan eens een setup ga proberen te forceren hier. Dat zowel mijn bedraad als mijn draadloos netwerk snor zit. Ik ga dan ook normaal voor wat onze Philip heeft zitten. Devolo heeft heel goede producten.
 
MESH is mooi, maar geen noodzaak. Ok, als ik hier iets nieuw plaats is het ook zoiets. Maar als het budget het niet toelaat... geen ramp.
Het grootste voordeel is dat je ontvanger (GSM, laptop, ...) geen verlies heeft van verbinding, tussen het schakelen van twee access points. Als je al meerdere access points gebruikt? Indien je in heel je huis dekking hebt met één access point, heeft het ook nietveel zin. Hoewel dat meestal niet zo is, en ook niet zo ideaal is. Ook als je geen mobiele aparaten gebruikt heeft het weinig nut. (Daar ook weer; smartphone)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan