Androïd apps APP's op mijn smartphone - benaming en beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik ben bezig met mijn smartphone "SONY - XPeria Z2 - compact" eens na te zien en te herinrichten, want ik ben een beginneling met het gebruik van een smartphone.

APP's :
Ik heb de APP's op mijn Sony vergeleken met deze die op de website van "Google APP's" staan om te zien of alles afgestemd is.
En ik zie dat er verscheidene zijn die op mijn Sony staan en niet in Google en omgekeerd.
Vraag : hoe kan ik die voor mij ongenode APP's verwijderen van mijn GSM en uit Google ?

Benaming :
Er zijn verschillende APP's die op de Sony een benaming vertonen die niet gemakkelijk te traceren zijn.
Enkele voorbeelden :
  • Een APP voor het zoeken naar toiletten: "Flust Public Toilets" staat op mijn Sony als "Doorspoelen" ???
  • "Microsoft vertaler" komt als : "Translate".
  • "Google Translate" komt als : 'Translate".
  • "Microsoft Vertaler" komt als : "Vertalen".
Bestaat er een mogelijkheid om de "benaming" van een APP te veranderen, zodat ik een beter overzicht kan maken van APP's met dezelfde mogelijkheden?

Niet op Sony - wel op website van Google :
De APP'' van "VAB" staat op de Google website als "Geïnstalleerd".
Maar die staat niet op mijn Sony.


Graag een tip voor het oplossen van bovenstaanden.
Graag ook tips waar ik al die info's kan vinden ?

Dank
Flamingo
 
Je vraagje ivm. App's :
Dat kan perfect : De Google App Store is één bron van apps, maar niet de enige. Het is niet omdat de app niet in de Store staat overigens dat er iets mis zou mee zijn. Oordeel gewoon zelf wat je wil behouden en wat niet.
App's verwijderen doe je op een smartphone héél eenvoudig : apps onderdeel uit de Instellingen - app aanklikken - verwijderen.

Je vraag ivm. benaming :
Voor zover ik weet kan dat niet.

Je vraag ivm. geinstalleerde app :
Dit is raar. Alleszins heb je die app dan 'ooit' uit de Google App Store gedownload en geinstalleerd. Niet op dit toestel, maar staat hij niet ergens op een ander toestel ?
Indien niet best aanloggen op de Google Account vb. op een PC, naar de store gaan en daar verwijderen.
Als je wil zal je hem daarna opnieuw kunnen downloaden denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan