Androïd APP voor Covid-19 niet voor mijn Smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Mijn smartphone is : " SONY Xperia XZ2-H8324 " met Android 10 = is laatste te downloaden :

Ik wilde de "Covid-19 APP" installeren vanaf Google maar verkrijg de melding dat deze niet geldig is voor mijn toestel - zie bijlage -
Kent iemand de reden hiervoor ?
Kan ik hier iets voor doen ? Instellingen in mijn smartphone ?

Flamingo
 

Bijlagen

  • Corona APP.jpg
    Corona APP.jpg
    23.2 KB · Weergaven: 129
je dient deze wellicht via de google play store op te halen ... het is me niet duidelijk vanwaar je deze tracht op te halen .

probeer eens vanaf deze link .. indien het je niet lukt via de play store .
 
De screenshot van TS komt uit Google Play, uit de link die je zelf hier ook aangeeft ... daar zit het dus niet.
 
Ok, is je toestel voorzien van root functie of iets dergelijks?
Dan kan het zijn dat het geweigerd word.
 
Extra pijnlijk dat we het moeten zeggen, maar zeker na de wijziging van de testing strategie, dient de app nog slechts één doel : nl. zo veel mogelijk mensen zo bang mogelijk maken. Het heeft géén zin mensen te vertellen dat ze een risico hebben gelopen als je ze daarna het recht ontzegt om zich te laten testen ... Dat kan alleen als ze ziek zijn : dat is WAANZIN, want a) dan hebben ze al dagen lang anderen besmet en b) dat voelen ze dan zelf ook wel.

Als de app niet op je phone wil ... je mist niets en hebt meer kans je gemoedsrust nog een beetje te bewaren. En vooral : wacht niet op een signaal om meteen 120 % veilig en voorzichtig te zijn !
 
Ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten natuurlijk, maar hier bij mij komt er geen Corona app op mijn iPhone.
In mijn beleving bestaat er geen grotere onzin als dit soort volksverlakkerij.

Uiteraard is dit geen oplossing voor de topicstarter, maar mijn privé mening over zo'n app. Misschien ben jij wel een geluksvogel dat het installeren niet wilde lukken.
 
Ik ben het eens met @Skippy , met die nuance dat ik absoluut niet tegen de app ben, dat kan een prima tool zijn om verspreiding te stoppen maar dan moet je hem natuurlijk wel goed gebruiken !!! En België doet precies het omgekeerde van wat zou moeten.

Als zo'n tool zou ingezet worden voor cluster-opsporing (waar hij eigenlijk voor bedoeld was) ipv. contact-opsporing (zoals ons land hem verminkt heeft) dan zou het prima zijn ! Proberen te weten te komen waar en wanneer iemand besmet is geraakt ipv. achter de feiten aanhollen met enkele dagen vertraging.
 
Hier in Nederland raadt ons ministerie dringend aan om bij een positieve melding van de corona-app hoe dan ook tien dagen in quarantaine te gaan.
Als zoiets bij ziekenhuis personeel zou gebeuren loop je het risico dat er onnodig veel personeelsleden uitvallen.
Er zijn hier al diverse klachten over de onnauwkeurigheid van de app, die ertoe kan leiden dat mensen voor niets in quarantaine gaan.

Ik verwacht dus een nog grotere chaos als we op deze onzin gaan vertrouwen en het een verplichting gaat worden. Misschien ook wel onnodige sterfgevallen tot gevolg bij gebrek aan zorgpersoneel???

Laten we nou met z'n allen gewoon simpelweg het gezonde verstand gaan gebruiken.
 
Niet alleen in de zorg hé ... ganse afdelingen, winkels en bedrijven dreigen plat te gaan door 'valse' meldingen van risico-contacten. Men geeft ondertussen ook toe dat de app geen onderscheid kan maken tussen een contact op 5 m en één op 15 cm... dus dan weet je het wel ! In de file staan naast iemand die besmet is, beiden met ramen dicht - vanaf 15 min. geeft die een rood alarm.
 
Ik wou hem ook niet installeren, maar mijn vrouw drong aan om het wel te doen. Ik heb hem dus wel staan. Ik zie daar ook geen nut van in, mijn bleuthoot moet nu constant aan liggen juist voor die app. Ik heb ook al ferm getwijfeld of ik hem wel nog zou houden, of ik hem zou verwijderen. Volgens mij dient die app alleen maar om ons gedrag te controleren en niets meer.
 
Controleert je gedrag niet, nee ... maar brengt ook niets bij. Er wordt enkel een sleutel geregistreerd en dan nog op je eigen toestel elke keer als je iemand benadert die ook de app heeft. Maar het risico op onnodige waarschuwingen is zo groot en de mogelijke reactie nu dus weggevallen doordat testcapaciteit is overschreden dat je er dus enkel maar zenuwachtig kan van worden... Overigens wat is nog het verschil tussen quarantaine en de gewone semi-lockdown vanaf nu ... bijna geen verschil meer.

Als je dan leest dat die 30 mensen van OCRA door 2 pipo's besmet zijn op een eetfestijn (wie doet nu nog met een groep bejaarden, goe zot !) die zelfs nog niet in staat zijn te snappen dat ze in afwachting van de uitslag van hun test best niet in een groep gaan zitten dan snap je meteen dat dit geen zier helpt...
 
Onze chauffeur kwam vandaag doodleuk vertellen dat zijn vrouw dit weekend koorts had en moest hoesten. Hij dacht dat het een gewone griep is. Ik zei hem dat het griep seizoen nog niet begonnen is. Die had ook beter moeten weten en thuis moeten blijven. Gelukkig heb ik gewoon zijn papieren moeten terug geven aan hem. Dus een groot risico op besmetting heb ik niet gelopen. We hadden beiden een mondmasker aan. Maar volgens mij is zijn vrouw besmet met corona.
 
Ongelofelijk toch hé ... de grote frustratie en groot probleem : dat mensen - zonder er iets van te kennen - maar gewoon zelf beslissen dat het géén corona is, maar een griepje, een verkoudheid etc ...
 
Ik kuch ook gans het jaar en moet elke maand naar het ziekenhuis vandaag geweest zelfs daar nemen ze er geen aanstoot aan of sturen ze mij niet door.
Ik ga voor immuunsysteem dus mogelijk zien ze het in een waarde van het bloed dat steeds getrokken wordt?????
Zelfs stappen ze met 3 verpleegsters in een lift waar al twee mensen instaan dus hun papier van max 2 in de lift staat er ook voor de show.
En krijgen we genoeg slechte voorbeelden per dag van voorbeeldmensen.
Die app gaat het niet veranderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan