Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mjn pc heeft 2 harddisks:
- 1 hd van 320 GB met Data (D\:)
- 1 hd van 500 GB met 2 partities : 1 met Win XP met progr. en en 1 met Win 7 prof ( lokale schijf C)
Hier is een bootable opstart; met pijltjestoets kan ik kiiezen voor XP, en of automatisch (als ik niets doe) start Win 7.
Hoe verwijder ik Win XP en progr.'s zonder Win 7 te beschadigen?. Ik wil deze schijf volledig gebruiken voor win 7.
Dank voor jullie hulp. ( Pluis: ik heb het onderwerp niet herhaald , zie voorgaande)
Koekoek
 
@ Koekoek
ik begin zelfs te twijfelen of dit wel mogelijk is , tenslotte staat de xp partie als eerste op je schijf ...


2 x heb ik nu een bewerking gedaan om mijn C schijf te verkleinen ,om u te laten zien hoe dit tewerk ga .....!!!
heellaas heb ik moeten vast stellen dat na een herstart de bewerking niet voltooid werd!!!!!
er zal waarschijnlijk een bug in dit programma aanwezig zijn ....
of een ander programma ( van windows houd dit tegen ...) in elk geval ik kan dus de partitie met dit tool niet verkleinen ....
 
Heb ik gebrand met Nero 10 Burn cd/dvd rom en als cd-image, maar geen enkel component is bruikbaar voor installatie voor Win7.
Wat zie ik over het hoofd?
Heb ondertussen met Easeus partition manager de XP partitiie geresized tot het bruikbare gedeelte en de vrijgekomen ruimte toegevoegd aan de Win7 partitie. Het is toch al iets uhm !!
 
Heb ik gebrand met Nero 10 Burn cd/dvd rom en als cd-image, maar geen enkel component is bruikbaar voor installatie voor Win7.
Wat zie ik over het hoofd?
Heb ondertussen met Easeus partition manager de XP partitiie geresized tot het bruikbare gedeelte en de vrijgekomen ruimte toegevoegd aan de Win7 partitie. Het is toch al iets uhm !!

Ik begrijp het eerste deel van je vraag niet. Component voor installatie voor Windows 7?
Dit is een tool om je partities mee te bewerken en heeft niets te maken met de installatie voor Windows 7.
 
maar ik kan geen enkel tool openen om mee te werken! Ik zie verschillende vermeldingen om er op te dubbel klikken, maar geen enkele werkbare tool opent zich? Wat doe ik verkeerd? Sorry als dit onhandig overkomt.
 
Als je de CD opstart, opent er zich automatisch de GParted tool. Hiermee kan je aan de slag. Je hoeft nergens op te klikken om een applicatie te openen op de desktop, gewoon eventjes wachten tot de tool volledig opgestart is.
 
Qtex :Heb met Gparted XP partitie gedeleted en nu ook uw aanwijzing gevolgd voor win7 herstel met de installatie dvd, maar bij stap "Optie voor systeemherstel" krijg ik geen Windows 7 op dat schermpje. Hulpprogramma's voorherstel gebruiken...is automatisch aangevinkt, of moet het " Computer met behulp... aanvinken? Heb ook al geprobeerd met Stuurprogramma's laden: nergens vind ik Windows 7. Wat doe ik verkeerd?
Heb ook al de systeemherstelschijf geprobeerd:idem
( info: dit bericht gaat via een laptop !!)
 
je dient een opstartherstel te doen !!
of anders gezegt je dient de MBR (master boot record ) te herstellen ...
plaats de win7 dvd in de drive en geef in de bios aan om op te starten van af deze drive ....
als alles goed gaat dien je een paar instellingen in te geven ...en zal dus de mbr hersteldt worden ...
MAAR indien je dus zoals nu het geval is "je krijgt géén windows7 schermpje te zien " dan vrees ik dat het hier ophoud....
zoals ik eerder al laten horen heb, zie bericht nr 17 en 31 dien je voor een verse installatie te gaan van de win7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan