Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Mjn pc heeft 2 harddisks:
- 1 hd van 320 GB met Data (D\:)
- 1 hd van 500 GB met 2 partities : 1 met Win XP met progr. en en 1 met Win 7 prof ( lokale schijf C)
Hier is een bootable opstart; met pijltjestoets kan ik kiiezen voor XP, en of automatisch (als ik niets doe) start Win 7.
Hoe verwijder ik Win XP en progr.'s zonder Win 7 te beschadigen?. Ik wil deze schijf volledig gebruiken voor win 7.
Dank voor jullie hulp. ( Pluis: ik heb het onderwerp niet herhaald , zie voorgaande)
Koekoek
 
Knipsel schijfbeheer21-06-2012.jpg
Ik zou graag XP willen verwijderen zonder Win 7 te raken. Via Google heb ik een procedure gevonden:" als Win 7 op een actieve partitie staat"
(http://rhwaloef.home.xs4all.nl/pc/windows vista of%.. )
Graag uw mening aub.
Koekoek
 
Met het programma EasyBCD het Bootmenu aanpassen. ( verwijder hier dus XP via de button Edit Boot Menu)

Even een afbeelding van internet geplukt met een aantal besturingen, dit geld dus niet voor jouw.

window.png


Daarna zal Windows 7 alleen nog in het bootmenu staan en start alleen Windows 7 nog op.
Via de verkenner in Windows 7 formatteer je nu de partitie van XP

Ik zal als bijlage het programma EasyBCD er bij doen.
 

Bijlagen

  • EasyBCD 2.1.2.rar
    1.4 MB · Weergaven: 160
1..start de win7 op ..
2..typ msconfig in het zoekvenster ..
3..klik verder op msconfig.exe
4..open de tab " computer opstarten " je ziet de win7 vermeld staan in het blauw ..
klik op de andere regel (deze van de xp ) en klik op verwijderen ...
nu deze regel verwijderdt is klik je ook op de optie Time out ( stel de tijd hier zo laag mogelijk in )
5..klik nu op bevestigen en ok ....sluit nu dit venster af ..
6...rechts klik op computer ....kies beheer
7...klik verder op schijf beheer .... en rechts klik op de xp partitie en klik om deze te verwijderen
deze wordt dan bij uw windows 7 partitie toegevoegdt...


note : ik heb je topic verplaatst het is niet toegelaten om een vraag te stellen in een andere zijn topic , hou daar rekening mee !
 
Laatst bewerkt:
Op het einde van het stappenplan op xp-partitie rechts geklikt, maar verwijderen staat er niet bij en formatteren kan niet aangeklikt worden?
Zou ik deze weg volgen: klik op computer en formatteer xp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan