Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn W10 opnieuw geïnstalleerd maar dat duurde, duurde...

Ik heb ooit (7/7/2016) via fit forum een installatie dvd van Windows10 home 64bit aangemaakt maar die start niet zelf op. Foutje van mij? Dus ben ik moeten starten met W8.1 en dan pas mijn W10 dvd kunnen gebruiken.

Waar vind ik een dvd van Windows die wel zelf opstart?
 
Gebruik deze tool om dvd van Windows 10 te downloaden https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

in.png
 
er word enkel een 80Mb partitie weergegeven welke natuurlijk te klein is ...heb je de iso gebrand met Rufus denk het niet ...waar is de overige ruimte gebleven van deze schijf ...
 
Qtex bedankt voor je reactie.
Sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding.
De DVD is aangemaakt en gebrand met de MediaCreation Tool. Moet dat absuluut gebeuren met "Rufus"? Meestal brand ik een iso met CDBurnerXP.

Het betreft een harde schijf van 250 MB volledig geformatteerd in één partitie in NTFS. Bij de Installatie van Windows 10 wordt de harde schijf wel herkent maar de 250 MB wordt blijkbaar niet gezien. Hij vraagt dan om de partitie uit te breiden tot minimaal 9544 MB en dat begrijp ik helemaal niet.
 
ik denk dat jij dus de vergissing begaan heb om deze HDD van 250GB te formateren jij dient een niet toegewezenruimte te verkrijgen van 250GB en eenmaal je dit heb verkregen dien jij dus enkel maar de installatie te starten ...je dient dus zeker niet zelf de schijf te gaan indelen ... ik noemde Rufus maar denk dat dit niet nodig is ...jij heb immers geen GPT schijf wat ik eerder wel dacht maar aangezien deze schijf maar een 250GB groot is is dit zeker niet het geval .
 
Het mag weer niet gemakkelijk gaan...
Ik veronderstel dat Windows toch een GPT schijf nodig heeft want met toegewezenruimte krijg ik hetzelfde resultaat. Maar hoe converteer ik mijn schijf naar GPT?
Ik heb geprobeerd met DISKPART maar dat lukte niet: The disk you specified is not MBR formatted. Wat nu?
 
een schijf van minder dan 1TB kan men niet converteren naar GPT immers had ik ook al meegedeeld dat dit zeker niet nodig was .
jij vermeld nu dus dat het dat het jezelfs niet lukt om een 250GB niet toegewezenruimte te verkrijgen ...jij zie enkel maar deze 80Mb als een niet toegewezenruimte m.a.w.je bent ruim 249GB kwijt van deze schijf ...is de schijf zelf niet het probleem ..probeer eens een andere.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan