Status
Niet open voor verdere reacties.
mij vraag is: Ik heb een laptop toshiba en een acer desktop XC600 beide met windows 8.
incl.licentie code. Ik heb ze beide geupgraded naar windoes 8.1.

Als je nu door een crash of zo de gemaakte iso herstel DVD (met windows 8.1): het item is al uitvoerig door jullie in het forum beschreven.
[h=2]GRATIS Windows 8.1 downloaden[/h]
Krijg je dan eerst als setup windows 8 en moet je daarna updaten naar windos 8.1? Of kan je rechtstreeks via de iso 8.1-DVD direct windows 8.1 herinstalleren?

;) Ronaldos
 
je heb dus een merk pc ...
indien je dus een herstelinstallatie wilt doen dan zou je best de recovery dvd's aanmaken die aan deze pc's gebonden zijn ....
wil je dan toch direct een Windows 8.1 gaan instaleren dan dient er vervolgens ook in het register bij name in de map Oobe een aanpassing gedaan te worden zodat de licentie key die je opgehaald heb ook aanvaard zal worden ...want de kans bestaat dat deze niet aanvaard word omdat deze dus ingebakken zit in je bios..

er bestaat dus een workaround...om de map Oobe aan te passen zodat de key aanvaard word .

**best maak je de bijhorende recovery dvd's aan ...

de Windows 8.1 iso die je dus op een dvd kunt branden zou je dan ook wel kunnen gebruiken om een sfc /scannow te starten en indien blijkt dat er fouten bestanden aanwezig zijn die niet Automatisch hersteld kunnen worden dan kunnen deze bestanden opgehaald worden vanaf de drive door scannow zelf indien je dus deze dvd in de drive plaatst voordat je de sfc /scannow opstart
 
Ik bedoel dus: je maakt van beide computers de recovery DVD 's aan. Bij een crash gebruik je die recovery DVD's . Dan wordt alles teruggezet. Tot en met de originele besturing windows 8. En da zou jezelf moeten upgraden via Store naar windows 8.1. Het enigste nadeel is dat dat lang duurt.
 
met de Windows 8.1 iso die je opgehaald heb in het topic " GRATIS Windows 8.1 downloaden " kun je enkel een verse installatie doen naar de Windows 8.1 en verkrijg je dus niet een Windows 8 !!!! dit is dus een verkeerde gedachte van je ...

**waarom gebruik je niet beter de optie die in Windows aanwezig is http://www.pctuts.be/f484/maak-je-een-image-aan-de-windows-8-1-a-44920/

het is zeker een lange weg die je dient af te leggen indien je een fabrieksinstelling terug zet met gebruik van de recovery dvd's ...daarom maak ik om de maand een image aan van mijn Windows ( en dit doe ik nadat ik mijn systeem volledig gescant heb en nadat deze zuiver is bevonden ) de image's bewaar ik op verschillende externe schijven . lees de link er op na ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan