Status
Niet open voor verdere reacties.
Een van mijn bekenden krijgt na een 'sfc /scannow' de mededeling dat er beschadigde bestanden gevonden zijn die niet allemaal gerepareerd konden worden, en bovendien duiken er bij hem af en toe blauwe schermen op.

Kunnen deze problemen gerepareerd worden met de DVD die hij heeft ontvangen bij aankoop van de computer?
 
Hallo Lana, inmiddels ben ik hier een kwartiertje mee bezig geweest en het is nu weer in orde. Het lag dus toch aan mij, maar vreemd genoeg had ik een test gedaan in Textmaker en daar was het probleem niet aanwezig, maar in mijn e-mail wel, zo bleek.
 
Een van mijn bekenden krijgt na een 'sfc /scannow' de mededeling dat er beschadigde bestanden gevonden zijn die niet allemaal gerepareerd konden worden, en bovendien duiken er bij hem af en toe blauwe schermen op.

Kunnen deze problemen gerepareerd worden met de DVD die hij heeft ontvangen bij aankoop van de computer?

Denk dat je eerst eens zal moeten lezen en hier neerpennen wat er op de dvd gedrukt staat.
Het kan makkelijk zijn dat dit enkel drivers zijn van Uw moederbord en niets van Windows. Maar dat zal je wel kunnen uitmaken met hetgeen op de dvd gedrukt staat.
Gaat het hier niet om een Windows versie, dan zal je eerst moeten weten of er op Uw schijf een herstelpartitie aanwezig is.
 
Op de DVD staat 'Windows 7 Home Premium', dus dat geeft hoop. Wel vond ik het opvallend dat er heel prominent 'Samsung' op staat. Hopelijk is Samsung slechts de fabrikant van de DVD. Er was ook een aparte DVD met stuurprogramma's, dus zal het waarschijnlijk toch wel in orde zijn.

Ik heb de DVD niet hier, want het gaat niet om mijn eigen computer.
 
Op de DVD staat 'Windows 7 Home Premium', dus dat geeft hoop. Wel vond ik het opvallend dat er heel prominent 'Samsung' op staat. Hopelijk is Samsung slechts de fabrikant van de DVD. Er was ook een aparte DVD met stuurprogramma's, dus zal het waarschijnlijk toch wel in orde zijn.

Ik heb de DVD niet hier, want het gaat niet om mijn eigen computer.

Dan kun je met bijna zekerheid zeggen dat de dvd alles meeheeft voor een hernieuwde installatie. Dat er Samsung op staat kan te maken hebben met drivers voor dit systeem die meegeleverd worden.
 
nadeel van zo een fabrieksherstel is dat je de bloatware van het merk zelf ook meekrijgt ...sommigen gebruikers hebben dit dus liever niet ...in elk geval succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan