Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn W10 opnieuw geïnstalleerd maar dat duurde, duurde...

Ik heb ooit (7/7/2016) via fit forum een installatie dvd van Windows10 home 64bit aangemaakt maar die start niet zelf op. Foutje van mij? Dus ben ik moeten starten met W8.1 en dan pas mijn W10 dvd kunnen gebruiken.

Waar vind ik een dvd van Windows die wel zelf opstart?
 
Je dient de schijf maagdelijk leeg te maken (alle partities verwijderen) en W10 zelf de schijf in laten delen, vermoed dat het geen UEFI systeem is die een GPT bootschijf nodig heeft.
Stond W7 op en die machientjes werkten niet met een UEFI.
 
Lange pier bedankt voor je reactie.
...maagdelijk leeg...
Op de schijf staat geen enkele partitie meer, alles niet toegewezen ruimte. Is dat maagdelijk genoeg of moet ik een "low level format" doen of hoe moet ik het doen?

Als ik via Schijfbeheer de partitie verwijder dan wordt dat allemaal "niet toegewezen ruimte" maar als ik dat controleer met de verkenner dan staan daar toch enkele mappen op.
 
effe terug naar het geheel plaatje ..ik denk door te hebben wat er gedaan werd tot het bekomen van deze situatie ..
toen jij besloot om de HDD te formateren ben je in de fout gegaan ...
aangezien er een verborgen herstel partitie aanwezig was die een andere ID nummer heeft dan een gewone ntfs partitie .
aangezien er 80Mb vrij was op deze herstelpartitie werd enkel deze gebruikt om een nieuwe partitie aan te maken ( zie je afbeelding !)

*jij bent in de fout gegaan doordat jij dus Niet eerst elke partitie afzonderlijk verwijderd had zodat telkens de ruimte van deze partitie een niet toegewezen ruimte werd ...elke keer dat je dus een volgende partitie verwijderde word de ruimte die vrij komt toegevoegd aan de niet toegewezenruimte ...het verwijderen van de partitie's herhaalde zich telkens tot je dus één schijf van 250GB verkregen had als een niet toegewezenruimte..

jij dient deze schijf uit te bouwen en via een docking station aan te sluiten aan een andere computer zodat je als nog deze schijf kunt wissen via het tool MiniTool Partition Wizard
 
Qtex wederom bedankt. Ik heb er weer een leuke tool bij. Maar ik ben nog geen stapper dichter gekomen

Ik heb de minitool op mijn schijf los gelaten en Clean Disk en vervolgens Wipe Disk gebruikt. Nu heb ik een "maagdelijk" lege schijf die spijtig genoeg maagdelijk gebleven is. Ik krijg terug het beeld terug zoals in aflevering #10.

Iemand nog ideeën?
 
als jij de minitool partition wizard start dan dien je toch enkel maar daar te klikken waar je dus de betreffende disk nummer vermeld zie staan ...zodat deze een oranje kleurtje krijgt ...vervolgens kies je dan "delete al partitions " en je klikt op "apply" en je bevestig dit desnoods nog eens ...wat jij dan verkrijgt is een niet toegewezenruimte (in het Engels is dit Unallocated)
 
Hallo Qtex bedankt dat je nog reageert.
Zoals je dat zo duidelijk beschrijft had ik al geprobeerd en nu nog eens zoals je op mijn eerste afbeelding nu kunt zien. Er is 232.9 MB unallocated space beschikbaar. Dan tracht ik Windows 10 te installeren met een dvd die ik eerder al met succes gebruikt heb en dit is terug mislukt. Op de tweede afdeling zie je (hopelijk) het resultaat.
Om alle misverstanden te vermijden hier de tekst van de tweede afbeelding:
Niet toegewezen ruimte van sation 0 0.0 MB 0.0 MB
Windows kan niet worden geïnstalleerd op dit station (Details weergeven)
Deze partitie is te klein. Breid de partitie uit tot minimaal 9544 MB of selecteer een andere partitie.
 

Bijlagen

  • Leeg.jpg
    Leeg.jpg
    76.6 KB · Weergaven: 107
  • SDC10789.jpg
    SDC10789.jpg
    24.2 KB · Weergaven: 103
Dit topic zopas bekeken. Weet dat Qtexer mee bezig is. Maar je probeert wél op schijf 2 te installeren. U hebt 2 schijven apart van elkaar. Schijf 1 is de grootste en daar staat normaal Windows op. Schijf 2 is een kleine schijf.
Probeer eens in de pc de 2de schijf uit te schakelen. Gewoon de stekkers die er naartoe lopen los maken als er geen stroom op de pc staat.
Probeer dan opnieuw op te starten en dat zou moeten lukken.
Had je eerst bovenstaand scherm hier getoond, dan was alles al opgelost geweest. 1 beeld geeft soms meer weer dan 1000 woorden.
Bovenstaand scherm geeft aan dat disk 1 er eentje is van 1TB. Dus groot genoeg.
Schijf 2 daarentegen is amper 240Gb groot.
 
@Mik disk 2 is een ssd waar de ts een Windows 10 op wilt zetten .

@Joke wat gebeurd er indien jij op vernieuwen klikt als er niets gebeurd dien jij via het partition tool eens de gehele niet toegewezenruimte te gebruiken om een nieuwe schijf aan te maken ...dus ook een schijfletter geven en bestandseenheid ntfs..
vervolgens dien je dan eens na te gaan of deze dan te zien is via schijfbeheer ...
is deze te zien in schijfbeheer dan ga je wederom naar het installeren en je zal dan via de geavanceerde station opties de partitie op disk2 wederom moeten verwijderen om daarna met het installeren te kunnen starten ..
ik hoop dat het dan lukt ..
 
ik zie juist op je 1ste afbeelding dat deze niet toegewezenruimte als een logische word gezien jij dient dus via het partition tool deze logische om te zetten naar een primaire.
 
Iedereen bedankt voor de reacties en het mee denken. Helaas helpt het nog niet.

Voor alle duidelijkheid, terwijl ik Windows tracht te installeren hangt er enkel de kleine schijf aan mijn pc. De grote daar staat Windows 10 op en die wil ik niet verprutsen.

Met de MiniTool Partition Wizard zal niet toegewezen ruimte altijd als een logische ruimte worden gezien. Als je een partitie aanmaakt kan dat pas een primaire ruimte worden. Dit zowel bij een MBR als bij een GPT disk. Maar het resultaat is altijd het zelfde zoals op afbeelding 2 in mijn reactie #22.

Tips zijn nog steeds welkom.
 
controleer eens via de partition tool de partition type van deze schijf indien je deze dus aangemaakt heb als een te gebruiken schijf dan moet deze dus een ID 0x07 vermeld hebben staan .
is dit anders bij u dien je dit ook dus weer aan te passen ..
*je heb echter nog niet geantwoord op de vraag of deze disk 2 te zien is in schijfbeheer indien je deze via het partition tool heb aangemaakt als een te gebruiken schijf .
 
Wat al eerder is geadviseerd, haal de schijf waar de werkende W10 op staat eraf en hang op die plaatst de SSD, op een UEFI systeem kun je W10 alleen op een GPT schijf installeren, die is nu een MBR schijf en dan wordt er niet geïnstalleerd.

En de termen primair en logisch, op een GPT schijf zijn er alleen primaire en kan je kan er tot 128 op kwijt.
En op een MBR schijf kunnen 4 primaire partities worden gemaakt waarvan er ééntje extended kan zijn en een logisch station kan alleen in een extended partitie worden gemaakt waarvan er max. 256 van kunnen zijn.
 
Lange Pier zei:
op een UEFI systeem kun je W10 alleen op een GPT schijf installeren, die is nu een MBR schijf en dan wordt er niet geïnstalleerd.
dit wist ik dus ook niet aangezien ik hier nog steeds over 3 oudere desktop's met de gewone bios(en) beschikt..
 
Het is allemaal te vergeefse moeite. De setup van W10 herkent de schijf niet. De schijf gebruiken om op te back-uppen of simpel data op te kopiëren is geen probleem maar W10 om installeren wil niet lukken.
Toch iedereen bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan