Status
Niet open voor verdere reacties.
Een van mijn bekenden krijgt na een 'sfc /scannow' de mededeling dat er beschadigde bestanden gevonden zijn die niet allemaal gerepareerd konden worden, en bovendien duiken er bij hem af en toe blauwe schermen op.

Kunnen deze problemen gerepareerd worden met de DVD die hij heeft ontvangen bij aankoop van de computer?
 
indien het hier gaat om de dvd die hij /zij destijds verkregen die bij het bepaalde merk van laptop hoort dan gaat het hier waarschijnlijk om de recovery dvd waarmee men dus een fabrieksherstel kan doen !

indien het hier gaat om een gewone Windows 7 installatie dvd dan kan men inderdaad hier van opstarten en een herstel verwezenlijken van de systeembestanden ...en dit zonder dat er aan de software of persoonlijke bestanden komt .. deze blijven onaangeroerd
*men dient dus op te starten vanaf de dvd en de taal/land instelling in te geven ...
*vervolgens krijgt men het scherm om verder te gaan met het installeren !!!!
in dat scherm zou je dan ook links onder de optie moeten zien " repair " of "Windows herstellen " deze selecteer je dan ook ...
succes .
 
Hallo Qtex, goedemorgen,

Het gaat hier om een desktop computer (merk Asus), dus geen laptop. Als ik het goed begrijp moet het hoe dan ook mogelijk zijn om de geschetste problemen op te lossen met behulp van deze DVD. Hij heeft heel weinig belangrijke bestanden om te bewaren, dus ook een fabrieksherstel zou al oké zijn, denk ik.

Goed nieuws dus!
 
het moet inderdaad mogelijk zijn om deze systeembestanden te herstellen ... al dan niet met een fabrieksherstel ! ( laatste optie )
aangezien je daar na ook de 200 updates weer moet ophalen !

is het de bedoeling om ook naar de Windows 10 te upgraden !
dan dien je er rekening mee te houden dat je nog maar een 8 dagen kunt genieten van de aanbieding betreffende de gratis upgrade .

*is het de bedoeling om ook naar de Windows 10 te upgraden ?
indien zo dan dien je er enkel op te letten dat het service pack aanwezig is ..
via het Microsoft creation tool kun je dan een Windows10 usb stick aanmaken of een dvd of een iso
hoe dan ook ! ..kies je voor de usb stick dan dien je deze via de verkenner te openen en je klikt vervolgens de setup.exe aan om de upgrade te starten ....ook hier krijgt men dan de keuze om al dan niet bestanden te behouden of enkel je persoonlijke instellingen of hellemaal niets ...

*ik heb hier gisteren een HP Desktop met Windows 7 pro (Workflow) geupgraded naar de Windows 10
tijdens de eerste herstart na het kopieeren van de bestanden diende ik vervolgens de stick (Windows 10 ) te verwijderen en de upgrade naar Windows 10 ging gewoon verder en werd met succes afgerond .
deze desktop heeft nu de Windows10 build 10586.420 er op staan en is geactiveerd met digitaal recht ...de eigenaar komt deze vandaag ophalen .
 
Ik zou fabriekherstel als eerste optie nemen in dit geval. Wanneer een System File Check onherstelbare fouten geeft EN regelmatig BSOD, dan ga je heel veel tijd steken in het eventueel mogelijk herstellen van Windows. Maar dit is lapwerk! Een herstel naar factory default duurt een paar uur. Met updates heb je totaal geen werk. Ik lees dikwijls dat mensen dit zeer veel werk vinden. Op het knopje update drukken en wachten... Dat is letterlijk kinderspel. Daar moet je geen tijd voor hebben en niets voor doen, buiten die paar minuten.
 
is het de bedoeling om ook naar de Windows 10 te upgraden !
dan dien je er rekening mee te houden dat je nog maar een 8 dagen kunt genieten van de aanbieding betreffende de gratis upgrade.

Het is inderdaad de bedoeling om naar Windows 10 te gaan. Dank voor uw nuttige tips.

Maar: nu moet ik u toch even corrigeren. De gratis upgrade blijft beschikbaar tot 29 juli. Niet te verwarren met 29 juni.
 
ter aanvulling op wat Qtex schrijft : ik vind dat herstel naar de fabrieksinstellingen enkel goed als je dit het 1ste jaar nodig hebt...
als je pc of laptop laat ons zeggen 5 jaar oud is en je doet dan nog een fabrieks herstel dan moet je achteraf van 5 jaar ver de updates gaan doen , is onbegonnen werk !
beter is regelmatig (ik doe dit om de 6 maand) een "image" te nemen van je systeem , bij problemen zet je deze terug en is je systeem "maar" 6 maanden achter met updates...
ben hier trouwens momenteel ook bezig met een laptop van een vriend up te graden naar Windows 10 met behoud van alles , is perfect verlopen..
 
Dat is letterlijk kinderspel. Daar moet je geen tijd voor hebben en niets voor doen, buiten die paar minuten.

Als alles goed gaat, ja. Toevallig heb ik voor mijzelf een maand geleden Windows 7 opnieuw moeten installeren. Het binnenhalen van de updates verliep uitzonderlijk traag en op een gegeven moment stopte het gewoon en heb ik hulp moeten inroepen.

Toevoeging. Als ik in dit reactieformulier een dubbele punt intype krijg ik een punt komma. ±. Ook haakjes ) verschijnen verkeerd om. Het ligt blijkbaar niet aan mijn computer want elders krijg ik wel een dubbele punt. Of heeft het te maken met Belgische toetsenbord indelingen vraagteken, want het vraagteken doet het ook niet. De punt gelukkig wel.
 
De gratis upgrade blijft beschikbaar tot 29 juli. Niet te verwarren met 29 juni.

ok dan ben ik verkeerd ...
maar wat ik dus wilde duidelijk maken is dat ik dus gisteren eerst een fabrieksherstel heb toegepast op deze HP die ik onder handen kreeg ...
vervolgens plaatste ik dan de Windows 10 usb stick en openende ik deze via de verkenner om zodoende de upgrade te starten naar Windows 10
de 200 updates van Windows 7 heb ik dus niet opgehaald enkel het service pack was aanwezig ( dit is een vereiste ).
 
Van welk jaar is deze PC.
Windows Service Pack 1 werd uitgebracht op 9 februari 2011.
Als die PC nu bijvoorbeeld aangekocht is eind 2011 dan heeft hij waarschijnlijk al Het Service Pack.
Dan moet je nadien geen updates meer doen om te upraden naar Windows 10
 
Toevoeging. Als ik in dit reactieformulier een dubbele punt intype krijg ik een punt komma. ±. Ook haakjes ) verschijnen verkeerd om. Het ligt blijkbaar niet aan mijn computer want elders krijg ik wel een dubbele punt. Of heeft het te maken met Belgische toetsenbord indelingen vraagteken, want het vraagteken doet het ook niet. De punt gelukkig wel.


Dit komt meestal omdat jouw toetsenbord op de verkeerde landinstelling staat. Hij hoort vreemd genoeg op Verenigde Staten te staan en niet op Nederlands.
Meestal als je per ongeluk op de Ctrl en Shift toets tegelijk klikt, schakelt het toetsenbord om naar een andere landinstelling.


Vreemde-tekens-op-toetsenbord.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan