Dit mag al ruim twee jaar niet meer in Nederland en Belgie
Hier heb je wat leesvoer wat ik er nog over kan terugvinden:
Europa legt illegaal downloaden in Belgi"e voorgoed aan banden | Technologie | De Morgen
Ik vraag me wel af of optreden hiertegen financieel een rendabele zaak is. Waar moet je beginnen als overheid ? Bijna iedereen maakt zich hieraan schuldig.
Hoe zou je zoiets moeten aanpakken ? Wat en hoeveel heeft iemand illegaal gedownload ?
Dit geeft een behoorlijke administratieve rompslomp om niet iedereen dezelfde straf op te leggen.
Het kan niet zo zijn dat iemand een keer een CD heeft gedownload, dezelfde straf krijg als iemand die honderden illegale films heeft gedownload.
Ik kan het me niet voorstellen dat het ooit een keer zo ver komt dat er bijvoorbeeld een enveloppe in de bus bij mij valt met een bekeuring of een sanctie zoals ze dit tegenwoordig in nette bewoording noemen. Omdat ik illegaal 2 films, 4 cd's en 2 programma's zou hebben gedownload en hierdoor een delict heb gepleegd en deze sanctie binnen 4 weken moet betalen.
Daarom verwacht ik niet dat we ons hierover op korte termijn druk moeten gaan maken, tenzij de overheid hiervoor enkele honderden of misschien wel duizenden ambtenaren in dienst gaat nemen.
Dan hebben ook nog het privacy recht van de ISP dat op de schop moet voor de gewone burger.