Social Media een foto uit Whats app downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kreeg een foto toegestuurd via Whatsapp dewelke ik moet gebruiken voor mijn werk. Hoe kan ik die foto naar ergens doorsturen (mail? )
 
ik ben geen WhatsApp gebruiker maar verondersteld dat indien WhatsApp open staat op je smartphone er rechts boven in de hoek ook een keuze menu op te halen is via de 3 vertikale puntjes !
 
download 'WhatsApp' voor desktop op je pc, koppel die aan elkaar. daarna kan je de afbeelding in je download folder terugvinden.

als je een afbeelding in 'WhatApp' bekijkt id de kans groot dat hij zich in je foto-album bevind, dan kan je deze via je mail doorsturen naar je pc.

bij problemen neem de MicroSoft Store versie.
 
Ik gebruik ook de oplossing van Wivy, dat werkt het makkelijkst en je kan zo Whatsapp ook op je PC gebruiken.
Je hebt twee versies, eentje voor in je browser en eentje als apart programma (zie post Wivy), dit maakt het mogelijk om twee verschillende WhatsAppaccounts te gelijk te openen op je pc.

Om foto's van je WhatsApp op je pc te zetten kan je ook je smartphone aan de pc koppelen en in de map van WhatsApp => Media => WhatsApp Images vindt je je foto's terug.
 
Ga op je GSM naar je map bestanden .
Kies voor afbeeldingen .
Hier zie je al de foto's staan.
Selecteer de afbeelding die je nodig hebt door erop te klikken.
Onder op je scherm staat een icoontje met de naam delen.
Daar effe op klikken en dan kan je kiezen hoe je het wil doorsturen.
 
Hoewel de TS met de Noorderzon is vertrokken, dit nog, voor iedereen hier: WhatsApp op de PC heeft meer mogelijkheden om foto's op te halen: bij WA zie je rechts-boven een pijltje naar beneden; er op klikken download de foto's; meteen kan je bepalen wààr je de foto wil hebben, bv op je bureaublad i.p.v. de downloadfolder.
Noteer dat foto's via WA erg veel gecomprimeerd worden. Foto's worden beter via mail verstuurd, dan blijft de kwaliteit behouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan