Windows 7 WD 4.0TB harde schijf verdwijnt plots uit MY Computer desktop tijdens mijn activiteit op de computer !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyBossche

Steunend lid
Vip Lid
Ja, het kan gebeuren. Externe WD 4Tb Sata harde schijf in USB dock.
Er staat voor ongeveer 2,5Tb gegevens op. Op een zekere dag zet ik mijn computer aan en doe mijn werk. Later wil ik even iets opzoeken en ik merk op dat de Hdd niet meer in mijn computer staat. Beheer opgestart en daar staat hij wel maar ik merk op dat er nu 2 partities zijn aangemaakt en zwart. Zijn niet gelatiniseerd en kan ik zelf ook niet.
Die 2 partities heb ik niet aangemaakt 1x 2048 Gb en die 2de de overschot.

Wat nu?? Blijkbaar kan ik alleen maar formatteren. Maar dan ben ik alles kwijt. Daarna een recoovery draaien is het meeste spul niet meer compleet.
Waarom is die harde schijf plotseling verandert van actief naar 2 partities?

Het belangrijkste is dat ik dit kan herstellen. Maar hoe. Ik weet het even niet meer!

Wie kan mij hierbij helpen?
 
@lange pier,
Ik heb niet perse voorkeur voor recuva, maar hij is eenvoudig als je hem vraagt mappen te reconstrueren.
Niet iedereen kent die optie en zit dan vast aan een berg losse bestanden waar kop nog staart aan is te ontdekken.
@TonyBossche,
Ik zelf gebruik een USB station van WD (de originele schijf had de geest gegeven) en ben daar nooit een probleem tegen gekomen.
Heb zelfs recent de inhoud van een 4 TB drive USB over gezet naar een 6 TB schijf, ook USB.
Heb recent beleefd dat een USB station niet gelezen kon worden. Bleek ook een hardware probleem.
Dus ik zou USB bay van jou maar niet vertrouwen.
Maar als de schijf direct aan de pc hangt en hij is nu MBR, dan is dat toch echt niet vanzelf gegaan.
 
De recovery van mijn 4 T heeft maar 72 uur in beslag genomen ... Geduld is een goeie deugd, maar je moet ze hebben helaas ...
En we leven tegenwoordig in een maatschappij waarin alles moet vooruit gaan, desnoods tegen gisteren ...
 
Beste mensen, Ik heb met 6 diverse programma's geprobeerd om een recovery uit te voeren. Sommige vonden niets 455Mb. Andere vonden iets meer maar zeker geen GB's!! Ik denk dat de reden dat er niets word gevonden ligt bij het feit dat de schijf niet ge-initialiseert is. Ik wil niet geloven dat ik alles kwijt ben. Maar nu geeft de schijf 0 Mb aan, Uiteindelijk ben ik bijna zeker dat ik de schijf eerst moet formatteren. Minitool en ook de laatste versie van Minitool heeft niet geholpen! Western Digital reageert dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de data. Zo is het gemakkelijk natuurlijk.
Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Tenslotte wil ik de 2.4TB aan data terug hebben.
 
Zeker NIET initialiseren of formatteren. Dat staat van data recovery volledig los. Je gaat daarmee alleen maar verdere "schade" aanrichten. Testdisk geprobeerd?

Ik heb in het verleden al dikwijls gebruik gemaakt van r-studio recovery. Heeft me altijd goed geholpen. Zelfs om een defecte hw RAID5 te "redden".
 
Toch denk ik nog steeds dat het mogelijk moet zijn om de schijf weer terug te zetten naar GPT.
Er van uit gaande dat de reserve partitie nog bestaat.
Laat weten of het werkt, moet daarvoor even met mijn werk PC gaan stoeien.
 
Hij is nu bezig met Yodot recovery software, want hij hersteld niet automatisch.

Na in Gparted er MBR van gemaakt te hebben zie ik:
1563743989590.png


Na in Gparted weer GPT terug gezet zie ik:
1563744096851.png
 
Kan Yodot niet aanbevelen, (Traag, duur en niet helder wat hij voor dat geld gaat geven).
Laat hem nu scannen met Rstudio 8, die ik wel heb gekocht.
Lijkt beter en ondersteunt ook niet geformatteerde schijven.
 
Heb al mijn files weer terug.
Conclusie:
Ga terug naar GPT met Gparted of Minitool
Scan met Rstudio 8 en je krijgt al je files weer terug.
Je hebt natuurlijk wel een tweede 3 terra schijf nodig om je bestanden op weg te schrijven.
Kosten; 1x 3 terra schijf en 80 USD voor Rstudio
 
Lange Pier, even een vraagje. Ik heb nu een lijst maar de onderste regel is NEXT......... en de harde schijf was bijna helemaal vol.
Ik heb de mappen die dit programma heeft gemaakt gevonden.
Wat moet er nu gebeuren?


1563857758569.png
 
Lange Pier, de cursor staat te knipperen achter de tekst (Zie bovenaan ....testdisk -7.2-WIP
Onderaan de tekst staat Next. Bij deze vraag ik U wat ik nu moet doen?
Is het programma klaar of gaat het nog verder met recovery? Waarom staat die cursor daar bovenaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan