Windows 7 WD 4.0TB harde schijf verdwijnt plots uit MY Computer desktop tijdens mijn activiteit op de computer !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyBossche

Steunend lid
Vip Lid
Ja, het kan gebeuren. Externe WD 4Tb Sata harde schijf in USB dock.
Er staat voor ongeveer 2,5Tb gegevens op. Op een zekere dag zet ik mijn computer aan en doe mijn werk. Later wil ik even iets opzoeken en ik merk op dat de Hdd niet meer in mijn computer staat. Beheer opgestart en daar staat hij wel maar ik merk op dat er nu 2 partities zijn aangemaakt en zwart. Zijn niet gelatiniseerd en kan ik zelf ook niet.
Die 2 partities heb ik niet aangemaakt 1x 2048 Gb en die 2de de overschot.

Wat nu?? Blijkbaar kan ik alleen maar formatteren. Maar dan ben ik alles kwijt. Daarna een recoovery draaien is het meeste spul niet meer compleet.
Waarom is die harde schijf plotseling verandert van actief naar 2 partities?

Het belangrijkste is dat ik dit kan herstellen. Maar hoe. Ik weet het even niet meer!

Wie kan mij hierbij helpen?
 
Je bent een brug te ver gegaan, dat zijn de files en mappen die zijn gevonden en lijken mij van een recovery tool, die is gebruikt?
Je kunt alles naar een andere schijf kopiëren maar of je er wat aan hebt?

Je had eerst naar de partitietabel laten zoeken zoals in de manual staat, analyse en eerst quick search, vind die niet de goede dan deeper search.
 
Je had me gezegd om Testdisk te gebruiken. Juist?
Heb ik geïnstalleerd en opgestart.
Ik had de juiste partitie gekozen, dat is volgens de beschrijving.
Nu zeg jij dat het geen Testdisk is maar een recovery! Ik antwoord je dat het wel degelijk Testdisk is.
Spijtig dat je di niet begrijpt. Ik wilde alleen je goede raad opvolgen.
Nu is het voor mij niet meer duidelijk.
 
Dat zijn de files en mappen die zijn gevonden en lijken mij van een recovery tool, ("aanvulling" Recuva ofzo), die is gebruikt?
Dat was de vraag en ik heb het nergens over delete gehad.

De bedoeling was de partitietabel van de desbetreffende schijf te achterhalen, eventueel na "deeper search".
Ik had de juiste partitie gekozen, dat is volgens de beschrijving.
Dat is erna pas te doen als niets verder wil om dan de data te kopiëren.
 
OK, ik heb TestDisk 64-bit.
Openingspagina:
1564311038089.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan