Wat doen als sms berichten niet binnenkomen ? (lastige vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik weet dat maar weinig fora appreciëren dat men elders met dezelfde vraagstelling komt.
Toch geloof ik dat in veel hoofden méér steekt dan in minder hoofden.

Ik tracht mijn GSM nummer te linken aan Itsme. Via mijn bank ingelogd kreeg ik bevestiging dat een sms was verstuurd naar de smartphone (met een code van 5 letters nodig voor de activatie).

Een schijnbaar eenvoudig probleem om SMS berichten binnen te halen is blijkbaar een heel gedoe. U kan het (in Engels) lezen op DIT FORUM

https://xiaomi.eu/community/threads/poco-x3-nfc-12-0-4-fail-to-receive-sms.58542/

Deze topic staat namelijk in rubriek BUGS ! Mijn conclusie staat op #15.

Ik zal wel genoodzaakt worden om het toestel in het Engels te gebruiken omwille van terminologie maar dat zal vermoedelijk niets veranderen om de nodige stappen te vinden om (als nodig !) die onvindbare Google toepassing te verwijderen.

Bedankt.
 
Ik heb geen ervaring met Xiaomi of Poco maar moet ik daaruit afleiden dat je op dit toestel niet aan apps geraakt om ze te verwijderen ?
Standaard Android is dat gewoon één van de submenus uit 'Instellingen'... genaamd Apps

Ik vind op het net, specifiek Xiaomi :
  1. to remove them, go to Settings > Apps > Manage apps.
  2. Now just select the apps you want to remove and then tap uninstall all.
 
Neen, dat kan je er niet uit afleiden. Die functie werkt wel.
Bij meerdere gebruikers is het sukkelen omdat inkomende sms berichten niet worden binnen gehaald. Het gebruik van het sms protocol zou worden verhinderd door een Google app,specifiek voor 'berichten' ( welke ik trouwens niet vinden kan).
Voor sommigen was de oplossing om die welbepaalde google app te verwijderen (die vind ik niet) en de beschreven procedure is wellicht anders. Voor anderen lijkt er geen probleem te zijn.
De bedoeling is om die sms van Itsme te kunnen lezen. Ik bereik het wellicht beter langs een andere weg.
 
Dus ... die app die op die site van #1 wordt aangegeven als de boosdoener vind je niet in je apps ?
Dan zal hetgeen je daar vinden kan op dat community forum waarschijnlijk bij jou niet de oorzaak zijn, maar iets vergelijkbaars ...

Maar wat is een speld zoeken in een hooiberg, vrees ik ...
Kan je de standaard-app om SMS binnen te krijgen op een Xiaomi eigenlijk herinstalleren ? Is dat voorzien ?
 
Neen Philip, de standaard app kan niet worden verwijderd ! Bedankt voor meedenken

Ik heb het eindelijk kunnen oplossen. Het heeft mij al van gisteren uren bezig gehouden.
Men kan de op die topic lezen op #16 hoe ik er uit geraakte. (in grote lijnen maar; want ik heb me suf gezocht in alle instellingen). Bizar geval.
 
Wat ik lees op het forum wat jij hier mee deelt Merel is dat jij in je SMS app je "chat" functie moet uischakelen. Dat is in je sms app die functie uit schakelen, zodat je enkel nog sms binnen krijgt en geen chat berichten. Dit is iets wat reeds enkele maanden mogelijk is met de officiële google sms app. Dan kan je zien of een sms verzonden, bezorgd of gelezen is. Je kan ook aan 3 dansende puntjes zien als je persoon waarmee je aan het chatten bent dan een bericht aan het typen is. Die functie dien jij uit te schakelen. Zodat je enkel nog "nu sms" te zien krijgt als je een bericht verstuurd hebt. Je zult in je Sms app in je instellingen moeten duiken, daar dien jij "chat functie uit te schakelen. Blijkbaar is het zo simpel als ik het Xiaomi forum goed begrepen heb.
Edit,
Daar staat ook bij dat niet ieder toestel daar last van heeft, dat is dus ook heel erg duidelijk waarom, niet iedereen heeft die chat functie aan staan. Ik heb die chat functie wel aan staan, dus als ik zo een X3 zou aanschaffen zou ik dus ook diezelfde problemen tegen komen en zou ik die chatfunctie ook moeten uitschakelen vooraleer mijn X3 goed zou werken. Mijn vrouw en zoon hebben dit ook aan staan, mijn collega's hebben dit niet aanstaan. Dus in mijn omgeving heeft zowat 2/3 dit niet aanstaan.
 
Bedankt cve. Ik hou het in de gaten hoe het verder nu verloopt. De sms berichten van Itsme komen nu WEL toe en dat was mijn zorg
Op het eerste gezicht zie ik de chats (WhatsApp) en sms berichten nu allebei in een zelfde lijst. Ik zal de chatfunctie nakijken. Nogmaals bedankt.
 
Blijkbaar is die X3 toch een toestelletje met een apart handleidingetje he. Het is nochtans een toestelletje die ikzelf ook heel erg graag zou hebben. De gehele hardware configuratie staat me heel erg aan. Maar mijn Huawei is nog lang niet einde leven. Dus ik ga die niet buiten gooien om een andere te kunnen kopen, het geld groeit niet op mijne rug he. Mijn toestel is van November 1 jaartje geweest, dus die kan nog wel een tijdje mee als je weet dat mijn vorig toestel 3 jaar en 4 maanden mijn aller beste vriend was. Mijn huidige is mijn metgezel, niet mijn beste vriend, daarvoor mankeert er iets aan om terug als aller beste vriend mee met mij door het leven te kunnen gaan. Hij doet het wel, maar mijn vorige is 24% sneller als mijn huidige en dat merk je hoor. Hij doet het, maar daar houdt het dan ook op.
 
@cve
Deze video kan ik niemand ontzeggen. Het meest merkwaardige is niet alleen de inhoud maar de manier waarop de auteur zijn toestel absoluut onbeweeglijk kan houden terwijl met de andere hand hij het scherm bedient dat hij niet rechtstreeks kan zien. Er kan zoveel met dat toestel ! Zelfs telefoneren!
 
Lees de tweede reactie. Die gast wil meteen zijn pas gekochte iPhone inruilen
 
Lees de tweede reactie. Die gast wil meteen zijn pas gekochte iPhone inruilen.
De prijs is dan ook geen ramp hé.
Wel is men een tijd zoet om het ding te leren gebruiken.
Van chat functie uitzetten is als dusdanig geen menu optie gevonden in de app "Messages"
 
Wat ben ik toch heerlijk ouwerwets met zo min mogelijk apps die toch dikwijls met elkaar in de clinch gaan. Ik denk eerder dat het probleem eerder te maken heeft met beveiliging dan met het toestel zelf, en zijn zo'n SMS berichten bedoelt om enkel te lezen in de berichten box van het toestel zelf.
In jouw geval werden ze omgeleid via een app.
De pincode van Itsme om je account te activeren is eenmalig, dus niks verder om je ongerust te maken je kent de boosdoener en het is niet dagelijks het geval zo'n sms te krijgen.
 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=nl&gl=US
Ik gebruik de originele google berichten app. Daar heb je een chat functie in. Die is helemaal niet zo moeilijk te vinden. Je opent je app , je gaat naar de 3 puntjes helemaal boven. Dan ga je naar instellingen, helemaal bovenaan staat er chatfuncties. Daar klik je op, het tweede lijntje is een schuivertje dat je het kan in of uitschakelen. Zo simpel is het. Maar werk je niet met deze van Google, dan weet ik het ook niet. Ik weet immers niet welke app er standaard mee geleverd werd op de X3. Of welke jij gebruikt. Je kan ze zo downloaden natuurlijk. Ik gebruik deze al jaren. Ook op mijn vorige de Vernee, ook die ervoor de Motorola en die ervoor ook de Sony. Ik heb wel al heel wat verschillende merken gehad, maar ik ben wel honkvast een Google gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan