Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Mijn buurman is een jaar geleden overleden en heeft behalve zijn vrouw veel stereo-apparatuur, CD's, LP's en twee PC's nagelaten.
De Stereo-apparatuur heb ik voor haar verkocht op '2de hands'.

Ik heb zijn weduwe op de beste en zeer krachtige PC de basis-vaardigheden kunnen aanleren om te mailen, te bankieren en te internetten. Dat wou ze vroeger nooit leren tot ergernis van haar man...

Nu krijg ik voor bewezen diensten de tweede PC-toren; een merkloze computer.

Daar staat op en zit in:
- twee DVD's (?);
- XP-prof;
- AMD Athlon 64 x2 Dual core 6000+ (2 cpu's);
- 2 GB RAM;
- NVDIA GeForce 7050 PV / 630a met integrated Ram 510 MB.

Wat kan ik hiermee doen en hoe krijg ik daar Win10 legaal op?

Bedankt om dat eens te bekijken.
 
aangezien je er maar 2gb ramgeheugen heb in deze pc moet er wellicht een 32 bit geinstalleerd worden tenzij je ook het ramgeheugen verdubbeld naar 4gb of meer !
je zou het moederbord eens moeten vermelden om na te gaan of dit mogelijk is .

wil je er een Win10 op dien je er eerst minstens een Win7 er op te zetten welke je dan upgrade naar de Win10.
 
Bedankt.
Ik denk dat het beste zou zijn er meer Ram in te steken. dat kan toch niet zoveel kosten.
Hoe vind ik de naam van het moederbord met die XP?

Kan ik later niet direct 10 er op zetten met de ISO?

WW
 
Ja maar... ik heb die PC pas gekregen en kan nog geen verbinding maken met het net om Speccy te downloaden. Ik moet me behelpen met wat ik direct kan doen. Met Win + R (uitvoeren) en "dxdiag" te typen bvb.

Ww
 
inderdaad de kast open maken en je zou de gegevens moeten te zien krijgen ..
anderzijds kun je ook spêccy op een stick zetten en deze vervolgens inpluggen op de pc om zo speccy te installeren op de betreffende pc vanaf de stick.
 
In zo'n geval gaat bij mij de gehele pc helemaal uit elkaar en komt er eerst een grondige schoonmaak.
Daarna noteer ik alle gegevens van alle hardware. Op elk stukje hardware is wel ergens een nummer te vinden. Soms zelfs een fabrikant.
Maar het kan in bepaalde gevallen lastig zijn om de juiste drivers te vinden als je Windows 10 er op wilt zetten. Zeker omdat XP er op stond of staat betreft het hier een oudje. In bepaalde gevallen kan Windows 7 al een probleem worden.

Windows 10 legaal, kost je altijd een licentie. Maar omdat dit een hobby project is, zou ik in eerste instantie er een illegale besturing op zetten. Werkt alles naar behoren is er de keuze om alsnog een licentie aan te schaffen of illegaal door te gaan tot er ooit een moment komt dat hij niet meer zal starten. Uiteraard raad ik dan een legale besturing aan.
Ik weet dat ik het advies niet mag geven voor een illegale besturing, maar het is zonde om Windows 10 te kopen en het project gaat de vuilnisbak in. Ik ben me er van bewust dat ik hier info geef die tegen het randje aan zit.
 
Maar er zouden plaatsen zijn waar je Win10 legaal als Code kunt kopen voor $20...

Die naamloze PC maakt nogal veel kabaal. Dat ben ik met mijn kleine PC niet gewoon.

Ik denk dat deze PC in elkaar geknutseld is van de man van mijn buurvrouw. Hij was zo een iemand.

Ik ben al blij dat ik kon opstarten. Nu draait het hier en ik kan op het net..


Grtn

WW
 
Dat doe ik voor $26, want later wordt het misschien duurder als Microsoft $100+ zal vragen...

Ik zie op Gameplay een lijst staan met vele sellers voor Win10 aan $26.
Is het niet beter van een uit Nederland te nemen? Hoe specificeer je de taal- en land versie?

WW
 
Ter Info #1

Ter Info #1

Ik heb gen printer aangesloten, dus bekijk eens de foto's van Speccy a.j.b.?

P1130081.jpg

P1130082.jpg

P1130083.jpg
 
Blijkbaar toch 4GB RAM volgens Speccy.

Toch goed nieuws? Ook de andere specs a.j.b.?

Ik ben al een heel eind. Zelfs Youtube filmpjes spelen vlot af. Chrome geïnstalleerd en ik was vertrokken.

Gelukkig nog een toetsenbord en een oude muis (met bolleke) gevonden en een lange Cat5-kabel om aan mijn BBox3 aan te sluiten.

Bedankt op voorhand om alles eens te bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan