Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Windows 10 maakt voor elke User automatisch enkele standaard mappen aan , waarmee verondersteld wordt dat de gebruiker die zal gebruiken.

De map Documenten (destijds Mijn Documenten) is er zo een, zoals enkele andere mappen, welke op de systeempartitie C: staan, maar welke men gelukkig nog kan verplaatsen.



Mijn probleem is ontstaan doordat ik een eigen gemaakte map ‘Mijn Documenten’ heb genoemd op de E: (gegevens). Dat was te onderscheiden van de accountmap Documenten.

Later werd de “windows native” gebruikersmap verplaatst naar de E: schijf en werden beide mappen onbewust door elkaar gebruikt en weet ik ze niet te onderscheiden. Vermoedelijk heeft

Windows het nu waarschijnlijk zelf voor !
Ik weet niet of er nu nog wel twee onderscheiden mappen bestaan maar 1 is er alvast gelokaliseerd en die heb ik zelfs een eigen icoon gegeven.


Hoe kan men een een windows standaard gebruikersmap onderscheiden van een zelfgemaakte map met mogelijk identieke benaming ?
Vermoedelijk is de oplossing slechts te vinden in het register. Met ‘Eigenschappen’ weet ik niet meteen hoe standaard account mappen te identificeren.


Bedankt
 
Ik heb een nederlandse versie W10- versie 1703. Alle zogenaamde systeemmappen (persoonlijke mappen) zijn voorzien van een mapicoon,zoals hierboven aangegeven, maar de aanduiding is in alle gevallen Bestandsmap in plaats van Systeemmap.
als ik nu rechts klikt op de pijl "Downloads " vermeld aan de linker kant van de eerder hier boven geplaatste afbeelding en ik kies vervolgens "eigenschappen " dan zie ik ook hier "systeemmap" vermeld !
het ligt er dus aan waar jij rechts klikt op de snelkoppeling van deze "Downloads " en of muziek , afbeeldingen en documenten want indien deze dan ook verplaats werden dan zie ook jij hier een bestandsmap of systeemmap vermeld staan .

a741a1fb0e-Ashampoo_Snap_2017.09.26_17h34m40s_002_.png
 
We hebben er toch iets van opgestokeen

We hebben er toch iets van opgestokeen

... maar geef toe , Windows zou Windows niet meer zijn als het allemaal te simpel was. Waarom het simpel maken als het ook moeilijk kan.

Het valt tevens op dat [FONT=&quot]C:\gebruikers\[/FONT] in wezen nog steeds de map [FONT=&quot]C:\users[/FONT] is.

Ik gebruik persoonlijk nog altijd [FONT=&quot]ZTree[/FONT] for Windows, de enige die snel een ganse disk kan scannen en de exacte weergave van mappen weergeven.
(het oorspronkelijk XTree werd door een softwaregigant waarvan ik de naam nooit meer wil zien opgekocht om het te doen verdwijnen, zoals dat bedrijf het meermalen heeft gedaan).

Niet eenvoudig aan te leren, maar eens dat men het in de vingers heeft is dit het beste en snelste wat ik ken.
Alleszins wanneer men wenst mappen of bestanden te vinden.

Interessant is tevens [FONT=&quot]FolderSize [/FONT]maar er zijn enkele minpunten. De auteur lijkt niet zo bekommerd om deze te verbeteren.
 
Bij mij staan de persoonlijke mappen op D: (ik heb ze verplaatst). Het gekke is dat als ik rechts klik op Downloads in het linker rijtje, zoals bij U, dan zie ik inderdaad Systeemmap staan. Volg ik daarentegen het pad D:\gebruikers\naam en ik klik rechts op Downloads dan zie ik Bestandsmap staan. Het gaat in beide gevallen om dezelfde map Downloads. Geldt ook voor de andere Persoonlijke mappen.
 
Moeten leren mee leven ...

Moeten leren mee leven ...

Bij mij staan de persoonlijke mappen op D: (ik heb ze verplaatst). Het gekke is dat als ik rechts klik op Downloads in het linker rijtje, zoals bij U, dan zie ik inderdaad Systeemmap staan. Volg ik daarentegen het pad D:\gebruikers\naam en ik klik rechts op Downloads dan zie ik Bestandsmap staan. Het gaat in beide gevallen om dezelfde map Downloads. Geldt ook voor de andere Persoonlijke mappen.
Bedankt Vinnius.


Dat is het zoveelste bewijs dat Windows Verkenner inderdaad steeds een M$ product was en nog lang onlogisch zal blijven.
Ik heb nog meer van die gekke dingen tegengekomen, maar om die nog in nieuwe topics te gaan bespreken lijkt mij nutteloos, tenzij het belangrijk is.

Op de M$ hulpfora vermeldt men dat gebruikers beschikken over een online meldingsmogelijkheid voor fouten of zaken die beter kunnen in hun producten.
Maar wat baten kaars en bril als ... :blahblah:
 
Ik heb het genoegen iedereen te danken voor de medewerking.
Omdat het tevens in de Engelse versie is gelukt de systeem mappen te onderscheiden van zelf aangemaakte mappen met identieke benaming, toon ik als conclusie het volgende plaatje :

59e504faeeda9-Win10_USER_System_Folders_Locations.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan