Windows 10 Hoelang kan W10 nog actief zijn na beëindiging ondersteuning?

Ik ben zinnens mijn laptop nog enkele jaartjes te kunnen gebruiken.
Dus is mijn vraag hoeveel jaar kan dat nog nadat Windows 10 niet meer ondersteund wordt?
 
Ik ben zinnens mijn laptop nog enkele jaartjes te kunnen gebruiken.
Dus is mijn vraag hoeveel jaar kan dat nog nadat Windows 10 niet meer ondersteund wordt?
Vraag dat aan een waarzegger want dat weet niemand hier.
Gebruik dan een 3e partij anti virus, kijk soms of er hardware driver updates zijn, meer kun je niet doen of schakel over naar een Linux distributie.
B. v.
 
De vraag is hier niet echt hoelang de ondersteuning loopt, maar hoe lang je hem praktisch nog kan gebruiken.

Wel,... alles blijft functioneel werken. Dus daar geen probleem. Je applicaties zoals webbrowsers gaat nog steeds updates kunnen ontvangen, wat goed is.
Wat Windows zelf betreft, dat gaat langzaam gebreken in beveiliging vertonen. Daarom niet allemaal onmiddellijk problematisch, maar ook niet helemaal OK. Het is in zekere zin een risico. Afhankelijk van het gebruik, de omgeving, .... en nog andere factoren KAN dit een knelpunt zijn.
In het kort, alles blijft nog wel een ruime tijd functioneel. En echte grote problemen ga je niet ondervinden.
Of het echt helemaal 'veilig' is naar 'best practices', daar valt over te disctussiere
https://www.majorgeeks.com/files/details/simplix_updatepack.html Wat is dat dan,?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een pack dat een aantal van de veiligheidspatches van Windows 7, maar vooral van Internet Explorer zelf groepeert.
Als je dat installeert ben je voor de afgedekte risico's min of meer beschermd (valt niet te checken, op basis van vertrouwen).

Op zich blijft verder gebruik van Windows 7 en nog meer van IE 11 natuurlijk erg onveilig en af te raden, maar in sommige omstandigheden - vb. interfacing met oudere, meestal server gebaseerde toepassingen is het onvermijdelijk, in afwachting van de overstap.
 
Vraag dat aan een waarzegger want dat weet niemand hier.
Gebruik dan een 3e partij anti virus, kijk soms of er hardware driver updates zijn, meer kun je niet doen of schakel over naar een Linux distributie.
B. v.
 
Tuurlijk joh, zo'n irri influencer zal wel van een andere distributie zijn. :rolleyes:
Tis gewoon op Ubuntu gebaseerd.
Zou het ook niet hier staan.
 
Terug
Bovenaan