Windows 11 W11 upgrade van w10 zonder compatibele pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedte,
Ik deel mij de volgende vraag: ik hen een pc met w10 met licentie.
Il.wil.upgraden naar w11 maar pc is niet compatibel ( geen tpm of processor is niet ondersteund)
Je kan dan dan enkel een w11 nieuw installeren met een versie waarbij de controles niet uitgevoerd worden.
On hoeverre is dit legaal en aanvaardbaar.
Wat is de mening van het paneel?

@Andre Vb Niet zo meteen iets om effe te proberen ... vraagje : heb je dit zelf getest en ZIEN werken c.q. goed resultaat geven ?
nee , maar het komt uit een zeer goede en betrouwbare bron.

doet eigenlijk niet veel he, het is on / off , en je start daarna de setup online of via iso .

1689766898117.png

Laatst bewerkt:
Dat het niet zoveel doet ben ik niet met je eens - script eens bekeken ?
Of het allemaal terecht is of eerder een paar dingen erin stopt die er niet in thuishoren kan ik - als relatieve leek - niet beoordelen.

Het zou me toch wel interesseren om te weten wie het wél heeft zien werken en kan attesteren dat het resultaat een mooie, cleane installatie is. Maar als ik nog eens een machine volledig kan en mag wissen zal ik het wel eens proberen : zet het alleszins op mijn software-db

Dat het niet zoveel doet ben ik niet met je eens - script eens bekeken ?
Of het allemaal terecht is of eerder een paar dingen erin stopt die er niet in thuishoren kan ik - als relatieve leek - niet beoordelen.

Het zou me toch wel interesseren om te weten wie het wél heeft zien werken en kan attesteren dat het resultaat een mooie, cleane installatie is. Maar als ik nog eens een machine volledig kan en mag wissen zal ik het wel eens proberen : zet het alleszins op mijn software-db
heb het uitgevoerd op een win 10, niet conform voor win 11,. na het uitvoeren van de .cmd kon win 11 opeens wel geladen worden zonder problemen ....
in Ventoy is het kwestie van een '1' in een '0' te veranderen om te schakelen ts conform en niet-conforme systemen.
er bestaan nog andere methodes .... dan wijken we af en kapen we dit Topic wat niet de bedoeling is ....

@Andre Vb
Het bestand dat in jouw ZIP is ingesloten is een CMD bestand en is dus een uitvoerend bestand. Ik zie hier een risico dat weetgierige pc-leken dit bestand zouden openen zonder te weten wat daarvan het uitvoerend effect is en dus zonder de intentie te hebben om hun (oudere) pc te upgraden naar Windows 11. Of zie ik het verkeerd?
Oei, ik zie nu dat hier nog drie berichten aan zijn voorgegaan die ik gemist heb (online geweest). Daardoor mist dit bericht toch wel zijn doel want PhilipV heeft als eerste gevat op je post gereageerd.

de ' .cmd' , (bypass11), komt van een betrouwbare site namelijk ' Github ', waar tussen haakjes, ook Microsoft aanwezig is ...
het zip-bestandje is weliswaar een stukje van het geheel dat ' MediaCreationTool.bat-main ' noemt.

zie hier en hier

Laatst bewerkt:
Voor de eventuele update naar Win11 moet je zelfs dan nog stappen doen,
die update gaat niet vanzelf met dit bestand,
Dat was me wel duidelijk hoor, maar zou dat voor alle lezers duidelijk zijn? Het cmd bestand voert een aantal voorafgaandelijke aanpassingen door in je systeem. In hoeverre kan dat gevolgen hebben als men de upgrade naar Windows 11 verder niet uitvoert? Hier schiet mijn kennis te kort. Vandaar mijn bezorgdheid.

Dat was me wel duidelijk hoor, maar zou dat voor alle lezers duidelijk zijn? Het cmd bestand voert een aantal voorafgaandelijke aanpassingen door in je systeem. In hoeverre kan dat gevolgen hebben als men de upgrade naar Windows 11 verder niet uitvoert? Hier schiet mijn kennis te kort. Vandaar mijn bezorgdheid.
1689766898117-png.253750

Er staat duidelijk ---> run again to remove
Dat zal "weetgierige pc-leken" ook wel duidelijk zijn zeker.
Einde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan