Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
ScreenShot015.png

deze zijn mislukt (datum 15-8-16) is dat omdat er gwx controlepanel op mijn pc heb staan ?, omdat dat iets was voor verschillende windows
dit zijn aanbevolen update's geen belangrijke

wat moet ik hier mee doen ?
 
deze updates hebben dus alle betrekking tot het upgraden naar de Windows 10
de vraag is dus wil jij deze hoe dan ook beletten om naar Windows 10 up te graden !
 
waarom denk jij niet te kunnen upgraden naar de Windows 10 deze optie is nog steeds voorhanden ..ook al verliep deze vorige maand .

ik heb mogelijk een vergissing gemaakt enkel de eerste update heeft betrekking tot de Windows 10

de overige hebben betrekking tot een rollup update ....voor de Windows 8.1

De KB3172614 voor de 32 bit vind je hier
De KB3172614 All supported x64-based versions of Windows 8.1
deze kun je dus best wel ophalen ...


DE KB3161102 32bit vind je hier
voor de x64-based versions of Windows 8.1 neem je deze ...

De KB3170735 dien je niet op te halen omdat de KB3172614 deze toch vervangt .
 
en om welke error ging het dan ...
ook hier heb ik systemen onder handen gekregen waarop de upgrade steeds fout liep ... maar dat ik er uiteindelijk toch in slaagde om deze te voorzien van de Windows 10 ..
 
zou je de Windows 10 willen gebruiken en heb je er een verse installatie voor over .. met verlies van je huidige programma's ... de persoonlijke bestanden kun je desgewenst eerst veilig stellen ..
persoonlijke bestanden zijn : documenten , films , muziek , foto's ...
mail contacten dien je apart veilig te stellen..
 
alles staat op de E schijf van documenten en heb gmail dat is ook geen probleem
heb de c schijf nog eens nagezien of dat er niks meer opstaat om bij te houden

laat maar weten wat ik moet doen (lachen)
 
wat ik nog van je wil weten is of je nu een 64 bit systeem gebruikt of eerder een 32bit systeem ... wat jij nu dient te doen is een sfc /scannow op te starten in de opdrachtprompt (administrator ) en deze mag al zeker geen fouten aangeven ...
geeft deze sfc /scannow fouten aan dien je de huidige Windows 8.1 te herstellen .
 
ok pas het volgende dan eens toe ..

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
jouw pc heeft dus geen Wim file en zodoende geeft deze nu een error 87
dit kan ook hersteld worden maar je heb nu wel degelijk een Windows 8.1 dvd nodig ..of een Windows 8.1.iso ... het komt er op neer dat je een iso dient te mounten of een Windows dvd dient te plaatsen en vervolgens de dism.exe terug op te starten met als opdracht DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess*
let op : de letter X vervang je door de letter van je cd/dvd drive
 
dat heb ik natuurlijk niet -m-
heb de pc gekocht met windows 8 en upgedate naar 8,1

dan mag ik eigenlijk die tweede prompt afbreken
die blijft hangen op 20 procent hij is nog wel aan't rommelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan