Office excel vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Steunend lid
Vip Lid
Er bestaat een excell bestandje waarmee je automatisch nummer kan trekken voor bijvoorbeeld een hengelwedstrijd .
Dus je zet alle deelnemers in de lijst en dan klik je op nummers trekken en elke deelnemer krijgt automatisch zijn plaatsnummer toegewezen.
Iemand iets ???
 
Laatst bewerkt:
bij 10 vissers worden de paatsen 1 tot en met 10 getrokken(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10)maar is het mogelijk om bij 10 vissers te plaatsen 1 tot en 20 te laten laten trekken(natuurlijk vallen er dan 10 cijfers willekeurig eruit)vb plaatsen 1,6,8,9,11,13,15,16,18,20. grt
 
Ik snap je vraag niet. Als je 10 vissers hebt dan verdeel je de nummers tot 10 toch gewoon over de visput. Zo deden ze dat in de visclub waar ik in was.
WardvH en ik hebben een opzetje gemaakt voor een nieuwe versie. WardvH bedankt voor je inzet!

Hopenlijk kan je er wat mee?

Let op : Microsoft heeft iets extra in gebouwd zodat onveile macro's niet uitgevoerd mogen worden.
Dit is op te heffen


klik met rechtermuisknop op bestand- ga naar eigenschappen - blokkering opheffen
Heb nog wat verbeteringen aangebracht.
 

Bijlagen

  • Vissersplaatsen bepalen.xlsm
    53.3 KB · Weergaven: 9
Ik snap je vraag niet. Als je 10 vissers hebt dan verdeel je de nummers tot 10 toch gewoon over de visput. Zo deden ze dat in de visclub waar ik in was.

Heb nog wat verbeteringen aangebracht.
Heb een laatste poging gedaan om aan je vraag te voldoen. Bij minder dan 16 vissers kan je zelf de plaatsnummers invullen en laten toekennen.
De beveiliging opheffen zoals vermeldt door Aardbei in nr #15
 

Bijlagen

  • Vissersplaatsen bepalen_met -15 vissers_defi.xlsm
    53.9 KB · Weergaven: 13
Kunt U volgende aanpassing doen =
bij minder dan 26 vissers , zelf de plaatsnummers invullen en te laten toekennen, en dan is het prima, uiteraard bedankt aan allen
 
Laatst bewerkt:
Jij laat me echt werken voor mijn euro's hoor ;). Hopelijk voldoet het nu aan je eisen?
Heb de weergave een beetje bewerkt zodat die rustiger toont.
grtn
Ward
 

Bijlagen

  • Vissersplaatsen bepalen_met -15 vissers_defi.xlsm
    56 KB · Weergaven: 11
  • Geweldig
Waarderingen: cova
Kan ik de macro plaats toekennen , blokkeren na éénmalig gebruikt te hebben misschien met tijdklok , anders kan kan men blijven drukken en plaatsen toekennen tijdens dezelfde dag en zelfde wedstrijd, zou in feite 1x per dag mogen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan