Opgelost video menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

patty1

Steunend lid
Vip Lid
Hallo alemaal
Ik heb 2 vragen:
1 Ik heb een serie op dvd staan op de pc, als ik die afspeel met vcl zie ik bij alle dvds een hoofdmenu behalve bij disc 2 daar zie ik maar een klein stukje van het beeld heb al verschillende players geprobeerd en ook de film opnieuw maar niets helpt het blijft hetzelfde.Instelling in de vcl heb ik ook al gedaan ,weet iemand wat ik kan doen?
2 nu zie ik dat het bup bestand bij eigenschappen staat op openen met vcl. bij de andere staat bij eigenschappen openen met een app kiezen.kan dit kwaad of kan ik dit herstellen?Liefst niet zo moeilijk .
 
of de serie staat op dvd of deze staat op je pc ..wat jij neerschrijft klopt niet !
disc 2 of te wel dvd 2 geeft bij u problemen versta ik .. je zegt een klein stukje beeld te zien !
ik denk eerder dat een ander deze voor u op dvd heeft gebrand en blijkbaar (wellicht) een verkeerde instelling heeft gebruikt bij de dvd2
graag wat meer duidelijkheid ..

betreffende vraag 2 dit kan je zo laten ..dit maakt niets uit .
 
of de serie staat op dvd of deze staat op je pc ..wat jij neerschrijft klopt niet !
disc 2 of te wel dvd 2 geeft bij u problemen versta ik .. je zegt een klein stukje beeld te zien !
ik denk eerder dat een ander deze voor u op dvd heeft gebrand en blijkbaar (wellicht) een verkeerde instelling heeft gebruikt bij de dvd2
graag wat meer duidelijkheid ..

betreffende vraag 2 dit kan je zo laten ..dit maakt niets uit .
hallo de dvd is niet gebrand dat moet ik nog doen het zijn video_ts bestanden dus in stukjesen staat dus op mijn pc.
 
Klik op uw pc eens op (disk2) het eerste xxxxx.VOB bestand met een grootte van 1.048.404 kB
Normaal begint de film dan af te spelen.

De gewone manier om de film te starten is door te klikken op de EERSTE Video_TS.IFO

Blijf van de eigenschappen van die BUP maar af, die heb je voor niets nodig.

1712097260817.png
 
Als ik pgcedit gebruik zie ik in de (player) previeuw wel het menu.
Klik op uw pc eens op (disk2) het eerste xxxxx.VOB bestand met een grootte van 1.048.404 kB
Normaal begint de film dan af te spelen.

De gewone manier om de film te starten is door te klikken op de EERSTE Video_TS.IFO

Blijf van de eigenschappen van die BUP maar af, die heb je voor niets nodig.

Bekijk bijlage 254836
dit doe ik dus normaal ook maar dat zeg ik het menu vd dvd zie ik maar voor de helft de film zelf speelt wel af.dat bup bestand kom ik niet aan.
 
Bij DVD's is een BUP bestand een backup (BackUP) van een IFO bestand.
Als je bv geen VIDEO_TS.IFO maar wel een VIDEO_TS.BUP bestand hebt kan je dat VIDEO_TS.BUP naar een VIDEO_TS.IFO kopieren en de DVD zou terug normaal moeten afspelen met de meeste spelers of toestellen.
Als er dan nog iets niet klopt zal je een v.d. andere tips moeten gebruiken om het te fixen.

Kan je mss eens posten wat er precies in de videomap staat?
Graag een listing, screenshot, foto of... van de ganse structuur met alle bestanden,
 
het eerste screenshot zie ik dus het menu maar voor de helft
het tweede screenshot is de hele structuur vd map, eerst zag ik daar een soort blaadjes(zoals een bup bestand scrrenshot 3)) en pionnen vd video (vcl)
 

Bijlagen

  • Screenshot_2.jpg
    Screenshot_2.jpg
    13.6 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    44.5 KB · Weergaven: 23
  • Screenshot_5.jpg
    Screenshot_5.jpg
    28.6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt door een moderator:
Mist de bestandsextensies: Bestandsextensies weergeven altijd handig die je te zien krijgt, zie vb:

DVD folder Capture.PNG


Om standaard afspelen te herstellen kan je een kopie van S_02_0.BUP maken in dezelfde map maar eerst mss best eerst naar een andere map kopiëren, bv \test of \tmp ofzo.
(Of eerst zippen, wat ik vaak doe als BU vh origineel, zie VIDEO_TS_bup.ZIP)

Rechtsklik en kopieer VTS_02_0.BUP dan plakkken = VTS_02_0 - Copy.BUP dat hernoem je dan naar > VTS_02_0.IFO en dat terug naar de DVD map kopiëren.
Eens dat gedaan zou het afspelen terug normaal moeten werken zonder eerst die BUP file te kiezen.
Bv met VLC rechstklikken op de map en "afspelen met VLC" kiezen zou dan weer moeten lukken.

Of dat het halve beeld gaat oplossen weet ik niet, indien niet, daar mss de andere tips voor gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan