Verschil tussen AMD en Intel.

Als ik twee pc's vergelijk met dezelfde specs is er een aanzienlijk prijsverschil tussen diegene met AMD en diegene met een Intel processor.
Is AMD minder betrouwbaar of waarom het grote prijsverschil?
Iemand een idee?
 
Voor mij is dat kwaliteit, ik vind Intel beter dan AMD
Maar dat is ieder zijn eigen kijk er op !
 
Laatst bewerkt:
Achterhaalde mening, de tegenwoordige AMD's zijn soms zelfs beter dan de vergelijkbare Intels, ze waren ooit de snelste in de vorige eeuw maar tot 2016 waren ze niet best t.o.v. de Intels.

De 13 en 14e generatie kunnen problemen geven.
Maar de Arrow Lake's komen eraan.

 
Maar dat is ieder zijn eigen kijk er op !
Dat is net de foute insteek. Bij deze technologie zijn het de cijfertjes, vooral prestaties per watt die tellen.

Volledig eens met lange pier.

Voor AMD met Ryzen CPU's kwam was er eigenlijk niet veel beweging meer in de ontwikkling ervan.
Het was telkens voortbouwen op hetzelfde met relatief weinig winst. Ook bij AMD tot Lisa Su het overnam.

Toen kwam AMD met een betere IPC, meer kernen, meer transistoren/mm2 en Intel ook weer wakker moest worden.
Als dat niet gebeurd was zaten we nu mss nog steeds met 4 cores...

Nu is het dus andersom en zijn de laatste CPU's van Intel diegenen die veel meer verbruiken en heter worden.
En ook veel interne problemen hebben die als je een slecht exemplaar hebt niet met patches opgelost worden, hoogstens uitgesteld.

Er komt nu wel een nieuwe Intel uit, voor de volledigheid:
Intel - Deze generatie wordt alles of niets Nu nog afwachten wat het wordt, wat de testen/reviews gaan geven.
 
Als ik twee pc's vergelijk met dezelfde specs is er een aanzienlijk prijsverschil tussen diegene met AMD en diegene met een Intel processor.
Is AMD minder betrouwbaar of waarom het grote prijsverschil?
Iemand een idee?
Vermoed dat te maken heeft Intel de grootste markt had, nog heeft en AMD het eerder van de prijs moet hebben om te kunnen verkopen.
(Geld niet meer voor moederborden, CPU's (desktops).

Intel heeft toen AMD ook op de laptopmarkt kwam de meeste fabrikanten nogal onder druk gezet, premies gegeven e.d.
Daar komt nu hopelijk verandering in zien we in de toekoms wat meer AMD laptop modellen. Concurrentie kan nooit kwaad, integendeel...

Meesten denken ook nog steeds, zoals hierboven aangehaald, Intel "de beste keuze is". Dat was vroeger mss wel zo maar nu zeker niet meer.

Waar je bij laptops ook moet opletten is vaak de resolutie en kwaliteit van het scherm.
Vooral bij op het eerste zicht gelijkaardige modellen van verschillende fabrikanten.
Denk niet je nog gelukkig wordt van een 1366x768 laptop scherm.

Als er grote prijsverschillen zijn toch even de spces, zeker ook van het scherm, goed controleren.
 
Terug
Bovenaan