Verschil in harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Wat zou het verschil zijn in Seriële ATA en Duel Sata, mijn zus wil namelijk een Dell laptop aan schaffen met nu een fikse korting.


[OPLOSSING]DUAL SATA, dit wil zeggen dat er 2 harde schijven van hetzelfde model en type inzitten. Deze kan je later werken als 1 grote schijf, 1+2. Je kan deze ook doen samen werken als een spiegel.
Hiermee bedoel ik dat schijf 2 een exacte kopie is van schijf 1. Dit heeft als voordeel, bij een fout kan deze normaal de fout automatisch herstellen. De moeilijke naam hiervoor is RAID. Hier kan je de materie nog eens nalezen. RAID0, RAID1. [/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
U bedoeld mogelijk DUAL SATA, dit wil zeggen dat er 2 harde schijven van hetzelfde model en type inzitten. Deze kan je later werken als 1 grote schijf, 1+2. Je kan deze ook doen samen werken als een spiegel.
Hiermee bedoel ik dat schijf 2 een exacte kopie is van schijf 1. Dit heeft als voordeel, bij een fout kan deze normaal de fout automatisch herstellen. De moeilijke naam hiervoor is RAID. Hier kan je de materie nog eens nalezen. RAID0, RAID1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan