Windows 10 Verdwijnen herstelpunten

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik Windows 10/64 bit versie 2004

Ik heb nu opgemerkt als windows 10 automatisch onderhoud uitvoert ook de herstelpunten verdwijnen ?

De door het systeem gereserveerde partitie is 500 MB groot

Hoe zou ik kunnen beletten dat deze herstelpunten verdwijnen ?

Groeten Albert
 
Ik heb ook het probleem dat herstelpunten verdwijnen.
Ik heb altijd wekelijks een automatisch herstelpunt gemaakt.
Een hele tijd geleden heb ik ontdekt dat er geen wekelijkse herstelpunten meer gemaakt werden.
Ik heb een taak gemaakt om elke zaterdag een herstelpunt te maken.
Ik controleer ook wekelijks of herstelpunt gemaakt is.
Ik stelde dan vast dat dit af en toe niet meer gebeurde.
Mijn gemaakte taak was dan verdwenen.
Ik ben vrij zeker dat dit gebeurt telkens er een build update van Windows is.

Ik maak alleen herstelpunten van mijn C schijf.
Soms wordt die c schijf afgevinkt en dan zijn ook alle herstelpunten weg.
Alweer ben ik vrij zeker dat Windows dit doet.
Wat kunt u nog aanvangen met een herstelpunt nadat er een upgrade van W10 is geweest???????????????
Als u dat herstelpunt om de één of andere reden moest kunnen gebruiken is uw upgrade weg.
 
@loomax bij elke nieuwe build zullen de eerdere aanwezige herstelpunten verwijderd worden ..aangezien deze verwijderd worden dient de optie herstelpunten inschakelen eerst uitgezet te worden en dit gebeurd dus bij iedereen ..
*ik draaide eerst de 20H2 en nu dus de 21H1 bijgevolg diende ook ik hier deze optie terug in te schakelen ..de vorige herstelpunten worden verwijderd aangezien men een nieuwe build verkregen heeft .
 
Als ik het goed begrijp, zou het terug inschakelen van de herstelstations dan automatisch gebeuren (wanneer?) vermits ik die instelling nooit (voordien) manueel heb veranderd?
Dit was mij nog nooit eerder opgevallen
 
nee het inschakelen zal niet automatisch gebeuren ... dit dien jij te doen voor de C en voor al de andere schijven ...
*heb zelf hier een 8 tal schijven echter enkel de C word ingeschakeld..
 
Ter aanvulling: een ander toestel werd gisteren geüpgraded; nu gekeken en ... systeemherstelstation staat ingeschakeld!
Erg verwarrend allemaal. Nogmaals beide toestellen hadden enkel het systeemherstelstation (c ingeschakeld staan voor de upgrade.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan