Windows 10 Soms verdwijnen iconen (op bureaublad)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Hier een probleem, waarvan ik de oplossong vond maar ik zou de oorzaak willen weten. Soms verdwijnen de iconen:
bureaublad 1.JPG

Links in de taakbalk, op het bureaublad en in de verkenner. Het heeft me veel tijd gekost om de remedie te vinden:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons]
"29"="C:\\Windows\\System32\\shell32.dll"
Maak hier een regbestandje van, bv: icons terug halen.reg
En klik er op.
De regel "29"="C:\\Windows\\System32\\shell32.dll" wordt dan aan het regeister toegevoegd en het werkt weer.
Ik vond het op:

Zover is alles goed gekomen. Mijn vraag is dus hoe komt/ontstaat zoiets?
Zojuist na het opstarten van mijn laptop gebeurde het weer. Even icons terug halen.reg gebruikt en binnen een fractie van een seconde was weer alles goed. Alleen zou ik willen weten hoe ik het kan voorkomen.
Dat kan alleen als je weet wat de oorzaak is.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Mvg

Rob
 
Nooit meegemaakt.
Te weinig ruimte voor de icon cache kan natuurlijk of sommige staan niet op toonbaar?
 
Ik denk dat beide hier niet van toepassing zijn.
Na het toevoegen van "29"="C:\\Windows\\System32\\shell32.dll" al dan niet handmatig in het register zijn de iconen er direct weer. Dus er was iets verdwenen in het register,
Sommige iconen staan op niet toonbaar kan alleen als bijna alle iconen op die stand staan na opnieuw opstarten.

De links behandelen "mijn" probleem met icons in iedergeval niet. Daarvoor moet je bij mijn link zijn. Die oplossing werkt prima. Uiteindelijk zou ik de oorzaak willen weten.
 
Hallo,

Hier een probleem, waarvan ik de oplossong vond maar ik zou de oorzaak willen weten. Soms verdwijnen de iconen:
Bekijk bijlage 252189
Links in de taakbalk, op het bureaublad en in de verkenner. Het heeft me veel tijd gekost om de remedie te vinden:


Maak hier een regbestandje van, bv: icons terug halen.reg
En klik er op.
De regel "29"="C:\\Windows\\System32\\shell32.dll" wordt dan aan het regeister toegevoegd en het werkt weer.
Ik vond het op:

Zover is alles goed gekomen. Mijn vraag is dus hoe komt/ontstaat zoiets?
Zojuist na het opstarten van mijn laptop gebeurde het weer. Even icons terug halen.reg gebruikt en binnen een fractie van een seconde was weer alles goed. Alleen zou ik willen weten hoe ik het kan voorkomen.
Dat kan alleen als je weet wat de oorzaak is.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Mvg

Rob
Tsja hoe kan zoiets ?
Dat is moeilijk om op afstand te beoordelen.
Er bestaan mensen die zweren bij een reg cleaner.
Mijn ervaring is dat zo'n reg cleaner op den duur meer kan beschadigen dan repareren.
Veel meningen zullen hierover verdeeld blijven, maar ik spreek hier uit ervaring dat je zoiets beter niet kunt gebruiken.
Ik heb hier ook wel eens een pc binnen gehad met vreemde kuren en die bleek bij navraag over een illegale besturing te beschikken.
 
een herstel installatie, je download win 10 opnieuw en je doet een herstel installatie
of je installeert Win10 volledig opnieuw vanaf 0
ik zou dat laatst doen en niet verder gaan zoeken wat er scheelt
 
Dat is toen ook gebeurd. Een nieuwe installatie. Nog voordat ik klaar was ging hij in de fout.
Met de reg file was dat snel hersteld.
Nu een paar maanden verder ging het weer fout. ook nu bood de reg file utkomst.
Ik zoek dan maar niet meer verder. Wellicht over gaan naar win 11
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan